دانشجویان ایرانی بلاتکلیف و بدون اسکان در رومانی منتظر بازگشت به ایران هستند

یک دانشجوی ایرانی ساکن اوکراین گفت: هنوز وضعیت بازگشت به ایران مشخص نیست و سفارت برنامه‌ای اعلام نکرده است.

سیاوش خواجات دانشجوی ایرانی ساکن اوکراین در گفت‌وگو با ایسکانیوز اظهار کرد: به نظر می‌رسد سفارت ایران برنامه‌ایی برای مدیریت ایرانیان مقیم اوکراین ندارد و ضعف‌های بسیاری در مدیریت سفارت مشخص است.

بیشتر بخوانید:

شرایط پذیرش دانشجویان ایرانی اوکراین در دانشگاه‌های داخل

وی افزود: سفارت تنها ۲ روز اجازه اقامت در هتل را به ما داد و برای روزهای بعد می بایست خودمان هزینه را پرداخت کنیم؛ من هم درحال حاضر با هزینه شخصی هتل گرفته‌ام.

خواجات در ادامه گفت: هنوز وضعیت بازگشت به ایران مشخص نیست و سفارت برنامه‌ای اعلام نکرده است؛ اما گفته‌اند فردا یا پس فردا احتمال یک پرواز قرار داده شود.

وی عنوان کرد: البته با وجود ناهماهنگی‌های مدیریتی در سفارت، برخی پرسنل سفارت تا جایی که امکان داشت با دلسوزی در حال پیگیری امور و کمک به هموطنان هستند.

خواجات گفت: ازدحام در هتل رزرو شده توسط سفارت ایران به شدت افزایش یافته و درحال حاضر مهم‌ترین نیاز ما اسکان، خوراک و بازگشت به ایران است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1132111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • سفارت جمهوری اسلامی ایران در بخارست RO ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      0 0
      سفارت جمهوری اسلامی ایران در رومانی جهت تسهیل عبور هموطنان مقیم اوکراین از رومانی به کشور تمهیدات زیر را انجام داد: 1. انجام هماهنگی های لازم برای عبور هموطنان ایرانی مقیم اوکراین از مرزهای رومانی 2. ایجاد خطوط اضطراری تلفن و واتس آپ و پاسخگویی بصورت 24 ساعته ( تا کنون بیش از 1000 تماس با این خطوط برقرار و راهنمایی های لازم به هموطنان صورت گرفته است)، 3.صدور 9 اطلاعيه در خصوص نحوه خروج از اوكراين و ورود به روماني، مسير هاي تردد در داخل روماني و .. 4. راهنمایی هموطنان ايراني بصورت شبانه روزی از نوار مرزي مشترك اوكراين- روماني از طریق واتس اپ 5. اسکان هموطنان در كوتاهترين زمان در هتل های چهار و پنج ستاره برای مدت 2 الی 3 روز( پیش از ترانزیت) و ارائه سه وعده غذای گرم بصورت روزانه (طی هشت روز پس از جنگ تا کنون بیش از 200 نفر در هتل ها اسکان داده شده اند)، 6.پرداخت هزینه اتوبوس برای انتقال هموطنان از رومانی به استانبول، 7.آماده سازی مرکز امام علی بخارست برای اسکان افرادی که به دلیل مشکلات خاص قصد اقامت بیشتر دارند . 8. پرداخت هزینه های درمانی 9. برقراری پرواز چارتر در روز یکشنبه 15 اسفند