ترکیه را بیشتر بشناسید/ جاذبه‌های گردشگری ایغدیر

ایغدیر از شهر های کوچک اما پر طرفدار ترکیه که هرساله میزبان تعداد زیادی از گردشگران از گوشه و کنار جهان برای تور ایغدیر می باشد؛ در این بین تعداد ایرانی هایی که به این شهر سفر می کنند نیز بسیار بالاست.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، ایغدیر از شهر های کوچک اما پر طرفدار ترکیه که هرساله میزبان تعداد زیادی از گردشگران از گوشه و کنار جهان برای تور ایغدیر می باشد؛ در این بین تعداد ایرانی هایی که به این شهر سفر می کنند نیز بسیار بالاست. اما دلیل این امر این است که ایغدیر در فاصله بسیار کمی با مرز های ایران قرار گرفته است. این موضوع سبب می شود تا تعداد ایرانی هایی که به این شهر کوچک اما بسیار زیبا سفر می کنند، زیاد باشد و طبق آمار تور ایغدیر از پر مخاطب ترین تور ها بین ایرانی ها باشد. اگر بخواهیم از لحاظ زمانی فاصله ایغدیر تا مرز های ایران را بسنجیم، می توان گفت تقریبا حدود ۲ ساعت فاصله دارند. این شهر از لحاظ مرزی به ارمنستان و جمهوری آذربایجان نیز بسیار نزدیک است که مرز این شهر با ارمنستان توسط رود ارس مشخص شده است. 

بیشتر بخوانید:

ترکیه را بیشتر بشناسیم/ جاذبه‌های شهر استانبول

آب و هوای ایغدیر، تقریبا معتدل است و از گرم ترین و حاصل خیز ترین مناطق ترکیه است. این حاصل خیزی شهر باعث می شود که محصولات کشاورزی به خوبی در این مناطق رشد کنند. ایغدیر از میراث فرهنگی و هنری فراوانی برخوردار است و بنا های مختلفی که در تور ایغدیر می بینید، بازتابی از مبارزات این شهر و مردمانش برای بقا است. 

ترکیه را بیشتر بشناسید/ جاذبه‌های گردشگری ایغدیر

کوه آرارات :

کوه آرارات، قله اصلی ترکیه و نماد شهر ایغدیر است. این کوه که تا حدود ۵۰۰۰ متر ارتفاع دارد، به کوه آگری نیز مشهور است. در دل این کوه داستان ها و حتی افسانه های شنیدنی وجود دارد؛ از جمله این موارد می توان به وجود تکه هایی از کشتی حضرت نوح در این منطقه اشاره کرد. بنا به داستان ها و شواهد، کشتی حضرت نوح پس از آنکه دچار عذاب الهی می شود در این منطقه فرود می آید و جالب است که بدانید تکه چوب های باستانی به جای مانده، اشیا تاریخی و همچنین یافتن بخشی از لنگر کشتی نوح، همه و همه راستی این داستان را اثبات می کنند. با گذشت زمان و گرم شدن تدریجی کره زمین، به مرور برف ها و یخچال های این کوه آب شدند. این امر باعث شد تا محل قرار گیری کشتی به طور شگفت انگیزی مشخص شود و پس از آن بود که باستان شناسان موفق شدند به اتاقک کوچکی که مربوط به قسمتی از کشتی بوده است وارد شوند و نکات جالب توجه و بسیار مهمی را به دست آورند. این کوه همیشه پوشیده از برف که یک آتشفشان خفته است، محل بسیار مناسبی برای انجام تفریحاتی مانند اسکی، شکار و کوهنوردی است. چنانچه به تور ایغدیر رفتید به هیچ عنوان بازدید از این منطقه زیبا و دیدنی را از دست ندهید.

سنگ قبر های قوچی شکل :

 در شهرستان کاراقویونلو، سنگ قبر هایی به صورت سر قوچی وجود دارند که برای گردشگران و توریست ها بسیار جذاب است. علت وجود سنگ قبر های قوچی شکل، نمادی است برای ادای احترام به رزمندگان و از دست رفتگان این شهر. در تور ایغدیر، دیدن این سنگ های زیبا و خوش تراش را از دست ندهید.

موزه شهیدان ترک در تور ایغدیر :

موزه شهیدان ترک یا یادبود نسل کشی ایغدیر نیز از مراکز دیدنی در تور ایغدیر است. در طی جنگ جهانی اول، هنگام جنگ ترک ها با ارامنه، ارامنه شروع به نسل کشی ترک ها کردند و جنگ بسیار سنگینی برای هر دو قوم بود؛ این موزه نیز یاد بودی برای از دست رفتگان این جنگ است. ساخت این بنا در سال ۱۹۹۷ کلید خورد و به مدت دو سال طول کشید. ارتفاع این ساختمان نیز حدود ۴۳.۵ متر است که این موزه را به یکی از بلند ترین ساختمان های موجود در ترکیه تبدیل کرده است.

رود ارس ( Aras ) از جنوب کوهستانی در ایغدیر به سمت شرق ترکیه جریان می یابد و تقریباً برای ۴۴۰ کیلومتر مرز بین المللی بین ارمنستان و آذربایجان در شمال و ایران در جنوب است. بهترین برای راه برای رفتن ایغدیر، عبور از طریق مرز بازرگان است. بلافاصله بعد از گذشت از مرز بازرگان، با منظره زیبای کوه های آرارات در سمت راست خود مواجه می شوید. پس از گذشت ۴۰ کیلومتر به شهری کوچک خواهید رسید که نام آن، دوبایزید است. از شهر دوبایزید، اگر به سمت شمال بروید، بعد از گذشت حدود ۵۵ کیلومتر به شهر ایغدیر می رسید و اگر حدود ۲۶۵ کیلومتر به سمت جنوب بروید از طریق چالدران به شهر زیبای وان ترکیه، که یکی دیگر از شهر های پرشکوه ترکیه است می رسید.

ترکیه را بیشتر بشناسید/ جاذبه‌های گردشگری ایغدیر

از جالب ترین نکته ها هنگام سفر به ترکیه، از جمله تور ایغدیر، می توان به این موضوع اشاره کرد که در تمام شهر های ترکیه، مراکز خرید در وسط و مرکز شهر قرار دارند و اگر شما هنگام گشت و گذار در شهر،  تابلو های sehir merkezi را دنبال کنید، به مراکز خرید بزرگ می رسید. اکثر خیابان های مرکزی شهر ایغدیر آسفالت ندارند و زمین سنگفرش شده است؛ قاعدتا با وجود این وضع، نمی توانید از وسایل نقلیه در این اماکن استفاده کنید و در بعضی جاها مجبور هستید تا پیاده روی کنید.

در تور ایغدیر ترکیه، هتل ها و مسافرخانه های بسیار زیادی وجود دارند. از آنجا که تعداد گردشگران ایرانی ای که به این شهر سفر می کنند بسیار زیاد است، این هتل ها تابلو هایی  با دست نوشته هایی به زبان فارسی دارند و علاوه بر آن، مسئولین و خدمتگزاران این هتل، زبان آذری را بسیار روان صحبت می کنند.

بر خلاف شهر پر جنب و جوش وان که فروشگاه ها تا دیر وقت باز هستند و شهر آکنده از جنب و جوش است، در ایغدیر تمام فروشگاه ها از ساعت هفت و نیم شروع به بستن می کنند و خیابان ها خلوت می شود. هر چند در طول روز نیز جنب و جوش خاصی در شهر مشاهده نمی شود . از بزرگ ترین امتیاز های  شهر ایغدیر داشتن فرودگاه است و اگر خود را به این شهر برسانید می توانید با استفاده از پرواز های داخلی ترکیه ، به شهرهایی مانند استانبول و آنکارا پرواز کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1132207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =