خودروسازان هیچ اقدامی برای تغییر رویه خود ندارند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اگر رویه در تولید خودرو برای تولیدکنندگان زیان انباشته دارد و کفاف هزینه‌های آنها را نمی‌دهد چرا هنوز به این مسیر ادامه می‌دهند و هیچ اقدامی برای تغییر رویه خود ندارند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، علی جدی نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی گفت: ممنوعیت واردات لوازم خانگی کره‌ای فرصتی مناسب برای تولیدکنندگان داخلی است کیفیت کالاهای خود را ارتقا دهند و کالایی در تراز کالاهای خارجی به بازار عرضه کنند.

وی افزود: این وضعیت فرصت خوبی برای تولیدکنندگان ما است تا با نوسازی خطوط تولید خود و استفاده از تکنولوژی روز ضمن کسب سود از این فضا درآمد حاصله را در جهت افزایش کیفیت خطوط تولید هزینه کنند.

بیشتر بخوانید: خودروسازان اصلی زیان‌ده هستند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌ تولیدکنندگان ما باید مراقب باشند و اینگونه نباشد که از این فرصت پیش آمده به دنبال کسب سودهای آنی باشند و اعتبار خود را زیر سؤال ببرند و باید این را بدانند که نباید اعتبار خود را به سودهای آنی بفروشند.

جدی خاطرنشان کرد: در مورد خودروسازان آنها می‌گویند که خودرویی که به فروش می‌رسانند کفاف هزینه‌های آنها را نمی‌دهد و آنها زیان انباشته دارند و از طرف دیگر هم مردم خودرو را با قیمت بالا و کیفیت پایین خریداری می‌کنند. 

وی افزود: سؤال اینجا است اگر رویه در تولید خودرو برای تولیدکنندگان زیان انباشته دارد و کفاف هزینه‌های آنها را نمی‌دهد چرا هنوز به این مسیر ادامه می‌دهند و اصرار می‌ورزند و هیچ اقدامی برای تغییر رویه خود ندارند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌ در جلساتی که با دولت درباره خودروسازان داشته‌ایم به این نکته تأکید کرده‌ایم که دولت سهام  خود را به بخش خصوصی واگذار کند و در بحث صنعت خودرو از توان بخش خصوصی و بخش خارجی هم استفاده شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کد خبر: 1132807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =