شورای صنفی باید در شورای آموزشی دانشگاه حق رای داشته باشد

دبیر کمیته آموزش و پژوهش شورای صنفی مرکزی وزارت بهداشت گفت: شورای صنفی باید در شورای آموزشی دانشکده و دانشگاه جایگاه مشخص و حق رای داشته باشند و بتوانند مشکلات آموزشی دانشجویان را به مسئولان منتقل کنند.

علیرضا محسنی دیبا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به وضیت آموزش مجازی در دانشگاه‌های علوم پزشکی اظهار کرد: آموزش مجازی بسیاری ازمشکلات آموزشی را برای دانشجویان در پی داشت. تعدادی از اساتید فقط به بارگذاری پاورپوینت اکتفا می‌کردند و این پاورپوینت‌ها برای توضیح دروس کافی نبود و باعث می‌شد دانشجویان نتوانند مطلب را خوب فرا بگیرند.

وی ادامه داد: برخی از اساتید هم با صوت‌های تلگران یا واتساپ و فایل‌های پاورپوینت، دروس را به نحو احسن تدریس کردند. برخی از اساتید نیز چند روز مانده به امتحان با بارگذاری چند پاورپوینت از دانشجویان خواسته‌اند که امتحان دهند و این امر باعث شده دانشجویان با مشکلات عدیده‌ای مواجه شوند.

دبیر کمیته آموزش و پژوهش شورای صنفی مرکزی وزارت بهداشت گفت: من در وزارت بهداشت هم پیشنهاد دادم که آموزش همگانی و رایگان در قالب مجازی می‌تواند از طرف دانشگاه علوم پزشکی مجازی  برای دانشجویان بارگذاری شود که هم در راستای عدالت آموزشی است و هم دانشجویانی که در دانشگاه‌های تیپ یک و ۲ و ۳ درس می‌خوانند از کیفیت آموزش خوبی برخوردار خواهند شد.

وی افزود: مهمترین مطالبه‌ کمیته آموزش و پژوهش شورای صنفی مرکزی وزارت بهداشت این بود که شورای صنفی در شورای آموزشی دانشکده و دانشگاه جایگاه مشخص و حق رای داشته باشد و بتوانند مشکلات آموزشی دانشجویان را به مسئولان منتقل کنند. دراین مورد می‌توان به سخنان مقام معظم رهبری اشاره کرد که در مهر ماه سال ۹۸ فرمودند در قانون‌گذاری افراد و اصنافی که ذی نفع هستند باید دخیل باشند.

دبیر کل شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: شورای صنفی مرکزی وزارت بهداشت افزایش ظرفیت‌ها را با توجه به امکانات رفاهی آموزشی دانشگاه‌ها پیگیری کرد؛ هر چند افزایش ظرفیت‌ها به شکلی که مصوب شده بود اصلا امکان پذیر نبود. افزایش ظرفیت‌ها  مغایر با اصل ۳۰ قانون اساسی بود، بر اساس اصل ۳۰ قانون اساسی وقتی کشور از نظر یک رشته  دانشگاهی به خودکفایی نرسیده است باید تسهیلات رایگان را در اختیار دانشجویان قرار دهد؛ در حالی‌ که ما می‌بینیم که دانشجویان در پردیس‌های دانشگاه‌ها هر ساله افزایش پیدا می‌کند. 

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی تبریز با مشکل مالی مواجه شده است؛ البته تقریبا تمامی دانشگاه‌ها با مشکل کمبود بودجه مواجه بوده  با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کنند. متاسفانه شوراهای صنفی در این موارد نتوانسته‌اند پیگیری چندانی داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1133742

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =