دانشگاه صنعتی امیرکبیر پس از عید فطر بازگشایی می‌شود/ کمبود خوابگاه در صورت حضوری شدن کلاس‌ها

دبیر شورای صنفی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: بنا بر اعلام مسئولان دانشگاه، کلاس‌های درس بعد از ماه مبارک رمضان و عید فطر به صورت حضوری تشکیل خواهد شد. 

آروین بهرامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه آموزش مجازی دانشگاه صنعتی امیرکبیر نسبت به ۲ سال گذشته هیچ تفاوتی نداشت اظهار کرد: مسئولان دانشگاه تلاش کرده بودند زیرساخت‌ها را تقویت کنند تا در روند کاری سامانه‌های آموزش مجازی اختلالی ایجاد نشود. متاسفانه اینترنت دانشجویی در ترم بهمن به دانشجویان اختصاص پیدا نکرد. مسئولان دانشگاه‌ها می‌توانستند این موضوع را از ارگان‌های مربوطه پیگیری کنند. دبیرهای شوراهای صنفی کشور در زمینه تخصیص اینترنت دانشجویی به وزارت ارتباطات نامه نوشتند اما متاسفانه هیچ‌گونه تلاشی از سوی دانشگاه برای محقق شدن این مطالبه صورت نگرفت.

وی ادامه داد: خوشبختانه اساتید دانشگاه صنعتی امیرکبیر از لحاظ علمی از سطح خوبی برخوردار هستند و هیچ شک و شبهه‌ای در این زمینه وجود ندارد. اساتید تمامی تلاش خود را می‌کنند تا مطالب به نحو احسن بازگو و برای دانشجویان قابل درک باشد. البته دانشجویان از نحوه آموزش تعداد کمی از اساتید ناراضی بودند، تعداد این اساتید زیاد نیست. اساتید دانشگاه ما سعی می‌کنند از جدیدترین متدهای آموزشی استفاده کنند و برای آماده کردن مفاهیم آموزشی زمان صرف می‌کنند.

دبیر کل شورای صنفی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: به غیر از چند نفر، باقی مسئولان دانشگاه صنعتی امیرکبیر شورای صنفی را جدی نمی‌گیرند. شورای صنفی به مسئولان تقاضای اتوماسیون را ارائه داده بود که متاسفانه این درخواست نادیده گرفته شد. نکته جالب توجه آنجاست که مسئولان می‌گویند شورای صنفی باید درخواست خود را از طریق اتوماسیون به ما منتقل کند اما اتوماسیون به ما تعلق نگرفته است.

وی افزود: چندی است پخش غذا در دانشگاه صنعتی امیرکبیر به ساعات خاص و در حد ۲۰ دقیقه محدود شده است، شورای صنفی در راین زمینه پیگیری‌های لازم را انجام داده است. برخی از دانشجویان در ساعات پخش غذا به علت حضور در کلاس درس و غیره، نمی‌توانستند غذا را تحویل بگیرند. این مشکل نیز نزد مسئولان دانشگاه مطرح شد اما متاسفانه نتوانستیم به نتیجه خاصی در این زمینه دست پیدا کنیم. 

بهرامی بیان کرد: دانشجویان پردیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر موظف شده‌اند دروس زبان ۱ و ۲ را از مرکز آموزش‌های زبان دانشگاه بگذرانند که نیازمند پرداخت شهریه بسیار زیادی است، به‌طوری که برای هر ترم باید بیش از یک میلیون تومان هزینه کنند. به زبانی دیگر ۳ واحد زبان که می‌توان آن را در ۲ ترم پاس کرد، به ۱۲ واحد افزایش پیدا کرده و حدود ۲ سال زمان می‌برد که دانشجو این واحدها را به اتمام برساند. هزینه زیاد و سطح پایین کیفیت مطالب منجر به اعتراض دانشجویان پردیس شده است.

وی افزود: پیش‌تر اگر دانشجویی می‌خواست مدرک خود را از پردیس به خودگردان تغییر بدهد، به صورت اختیاری می‌توانست در این دوره‌ها شرکت کند اما در حال حاضر دانشجویان به اجبار باید در دوره‌های مرکز آموزش زبان دانشگاه شرکت کنند. این  موضوع منجر به آن شده که بسیاری از دانشجویان در برنامه دروس خود نیز با مشکل مواجه شوند. شورای صنفی چندین بار در این زمینه نامه‌نگاری‌های لازم را داشت اما مسئولان این موضوع را جدی نگرفتند. 

دبیر شورای صنفی امیرکبیر درباره بازگشایی این دانشگاه پس از تعطیلات عید نوروز گفت: تا کنون ما دستوری در زمینه بازگشایی دانشگاه پس از تعطیلات دریافت نکردیم. دانشگاه اعلام کرده بعد از ماه مبارک رمضان و عید فطر کلاس‌ها به صورت حضوری تشکیل خواهد شد. دانشجویان در زمینه بازگشایی با مسائل و مشکلات مالی مواجه خواهد شد زیرا ظرفیت‌های خوابگاه محدود است. بر اساس تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هر کلاس درس باید حداکثر با ۱۵ دانشجو برگزار شود، در این صورت کلاس‌های ۴۵ نفری باید در ۳ کلاس مجزا برگزار شود، مسئولان تا زمان بازگشایی دانشگاه باید تمهیداتی را در این راستا در نظر بگیرند.

وی بر ضرورت تشکیل اتحادیه شوراهای صنفی در دانشگاه‌های وزارت علوم تاکید کرد و گفت: درصورتی که یک اتحادیه صنفی در وزارت علوم تشکیل شود، ارتباط با مسئولان وزارت علوم راحت‌تر می‌شود و شوراهای صنفی می‌توانند مشکلات و مسائل خود را مستقیما با مسئولان مطرح کنند، همچنین پیگیری مشکلات نیز سریع‌تر خواهد شد. اگر تمامی شوراهای صنفی دانشگاه‌ها با یکدیگر متحد شوند، می‌توانند مشکلات دانشجویان را سریع‌تر حل کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1133960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =