عربستان به دنبال ترمیم چهره شیطانی خود در جامعه جهانی است / مقاومت یمن محاصره این کشور را خواهد شکست

یوسف الحاضری با بیان اینکه دشمنان یمن به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند، اظهار کرد: هدف عربستان سعودی از اعلام آتش بس، وقت کشی و ترمیم چهره شیطانی خود در جامعه جهانی است.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، ائتلاف عربی علیه یمن به رهبری عربستان سعودی از روز چهارشنبه مورخ 10 فروردین خواستار آتش بس در جنگ شد. به اعتقاد برخی تحلیلگران، به نظر می‌رسد این آتش بس در پی حملات گسترده و دقیق یگان‌های موشکی و پهپادی انصارالله به تاسیسات مهم عربستان اعلام شده باشد که توانست خسارت‌های سنگینی به این کشور تحمیل کند. نیروهای مقاومت یمن پس از اعلام آتش بس از سوی ائتلاف عربی، مهمترین شرط برای پذیرش آن را پایان محاصره یمن اعلام کرده و آتش بس بدون پایان محاصره این کشور را بی‌معنی خواندند. به منظور بررسی بیشتر این موضوع، مصاحبه‌ای با دکتر «یوسف الحاضری» -تحلیلگر سیاسی اهل یمن- انجام شد.

متن کامل این گفتگو بدین شرح است:

- پس از حملات گسترده و دقیق انصارالله به تاسیسات مهم در عربستان شاهد اعلام آتش بس از سوی ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان سعودی بودیم. آیا می‌توان اینطور نتیجه‌گیری کرد که ناکامی‌های اخیر موجب تصمیم سعودی‌ها برای پایان دادن به این جنگ پایان شده است؟

من اصلا اینطور فکر نمی‌کنم. عربستان سعودی همواره به دنبال ادامه تجاوزات و محاصره خود علیه یمن است و با اعلام آتش بس تلاش می‌کند ضمن وقت کشی، چهره شیطانی خود را در جامعه جهانی ترمیم کند. در مورد ناکامی‌های آنها در یمن نیز باید گفت که ما همیشه از 26 مارس 2015 به آنها گفته بودیم که نباید آمریکا را باور می‌کردند؛ زیرا ایالات متحده فقط به دنبال به دست آوردن پول زیاد از طریق فروش سلاح و همچنین به کنترل مجدد در آورن یمن است. حتی قبل از انقلاب 21 سپتامبر مردم یمن نیز همین طور بود. اما پس از آن آمریکا تلاش کرد از طریق ابزارهای خود در منطقه، یعنی عربستان سعودی و امارات متحده عربی و با استفاده از پول و ارتش‌های آنها دست به این اقدام بزند.

- یکی از شرایط انصارالله برای تداوم آتش بس، رفع محاصره یمن از سوی ائتلاف اعلام شده است. فکر می‌کنید سعودی‌ها این شرط را می‌پذیرند؟

رفع محاصره یمن توسط ائتلاف هدف اصلی همه مردم یمن است؛ زیرا وضعیت اقتصادی یمن بسیار وخیم است و سازمان ملل نیز نه تنها توجهی به این موضوع ندارد، بلکه خود هم باعث تشدید بحران یمن و تجاوزات علیه این کشور شده و در واقع می‌توان گفت که بخشی از ائتلاف علیه یمن است. مقاومت یمن همه اقدامات مشروع را برای رفع محاصره انجام خواهد داد و به هر قیمتی که باشد آنها را شکست می‌دهد. در مجموع باید گفت ما چیزی برای از دست دادن نداریم.

- از نظر جنابعالی چقدر می‌توان به نتیجه این دور از مذاکرات خوشبین بود؟

هیچ مذاکره‌ای برای رفع محاصره و توقف تجاوز صورت نگرفته است و لذا نمی‌توان نسبت به آنها خوش‌بینانه صحبت کرد. زیرا تجربیات قبلی ما نسبت به دشمنانمان گویای این حقیقت است که به هیچ وجه به آنها اعتماد نداریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1135020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =