حکومت عربستان سرکوبگر و جنایتکار است / محمد بن سلمان به عاقبت صدام، حسنی مبارک و قذافی دچار خواهد شد

سندس الاسعد با یاداوری جنایت عربستان علیه جمال خاشقچی اظهار کرد: این رژیم سرکوبگر حتی به حامیانش رحم نمی‌کند و جرم اعدام شدگان تلاش برای آزادی، مشارکت سیاسی، استقلال، عزت و حق تعیین سرنوشت خود بود.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، هفته گذشته وزارت کشور عربستان سعودی گزارشی هولناک منتشر کرد که بر اساس آن 81 نفر توسط این رژیم با اتهاماتی از قبیل«تروریسم، جاسوسی و قتل» در یک روز اعدام شدند. نکته جالب توجه در خصوص این خبر، سکوت محافل حقوق بشری غربی و حکومت‌های آنها بود. البته ظلم و ستم حکومت عربستان به این اعدام‌ها ختم نمی‌شود و شیعیان این کشور که در مناطقی از جمله الاحساء، قطیف و ... ساکن هستند، هر روزه شاهد جنایت‌های بی‌شماری هستند. در همین رابطه، مصاحبه‌ای با «دکتر سندس الاسعد» -روزنامه‌نگار و تحلیلگر مسائل عربستان سعودی- انجام شد.

از نظر وی، هیچ گونه آزادی مذهبی و سیاسی در عربستان سعودی وجود ندارد و 81 نفری که اخیرا در این کشور اعدام شدند، تنها به دنبال آزادی بیان بودند. این تحلیلگر لبنانی با انتقاد از دو رویی غربی‌ها در مواجهه با مسائل حقوق بشری و سکوت در برابر جنایت اخیر در عربستان سعودی، اظهار کرد: حکومت‌های غربی صرفا به دنبال منافع خود هستند و در ازای پول‌ها و خدماتی که از کشورهای عربی خلیج فارس دریافت می‌کنند، چشمشان را بر روی جنایت‌های آنها می‌بندند.

متن گفتگو با «دکتر سندس الاسعد» بدین شرح است:

- اخیرا خبری منتشر شد مبنی بر اینکه 81 شیعه عربستانی از منطقه الاحساء و قطیف به طرز وحشیانه‌ای اعدام شدند. علت اعدام این افراد چه بوده است؟

از زمانی که استعمار انگلیس و جنبش صهیونیستی رژیم‌های دست نشانده خلیج فارس را تأسیس کردند، مردم ظلم و ستم سیستماتیکی را متحمل شده‌اند که نه به سنی‌ها و نه به شیعیان رحم نکرده است. رژیم سرکوبگر وهابی سعودی با «دیگران» به عنوان دشمنی برخورد می‌کند که گویا لیاقت زندگی را ندارند. در پی قیام‌های مردمی که در فوریه 2011 تشدید شد، این تجاوزات و خصومت‌ها دوباره علیه مردم محروم و به حاشیه رانده شده‌ای که رویای آزادی، مشارکت سیاسی، استقلال، عزت و حق تعیین سرنوشت خود را در سر می‌پرورانند، ظاهر شد. بنابراین، این 81 نفر قربانی قتل‌های غیرقانونی به اتهامات سیاسی بدخواهانه مرتبط با آزادی بیان، اجتماعات مسالمت آمیز و اعمال آزادی مذهبی محکوم شده بودند.

این افراد به این دلیل اعدام شدند که تحت یک رژیم سرکوبگر قرار دارند که حتی به حامیانش رحم نمی‌کند و ما دیدیم که جمال خاشقچی چقدر وحشیانه تکه تکه شد. این رژیم‌هایی که تحت سیاست موسوم به همزیستی مذهبی به تسلیم و عادی‌سازی با صهیونیست‌ها شتافتند، شهروندان خود را به دلیل اعتقادات مذهبی به قتل می‌رسانند؛ شهروندانی که در مقابل جامعه بین المللی که اکنون بسیار دورویانه برای اوکراینی‌ها ابراز تاسف می‌کند، «منحرف» و «گمراه» خوانده شدند.

- علت برخورد دوگانه غرب با این مسئله چیست و چرا این اقدام غیر انسانی و مغایر با حقوق بشر را محکوم نمی‌کنند؟

غرب علاقه‌ای به انتقاد از «پسران نامشروع» خود ندارد، زیرا آنها خدمات رایگان را در یک بشقاب طلا در اختیارشان قرار می‌دهند. این رژیم‌ها نقشی جز اجرای دستورات واشنگتن و حفظ منافع امپریالیستی صهیونیست‌ها ندارند. غرب دو رو است و سیاست خارجی آن به جای اصول، به دنبال منافع است؛ گزارش‌ها یا انتقادات ضعیفی هم که از خود نشان می‌دهند، فقط برای جلب رضایت افکار عمومی خودشان است. آنها می‌توانند به این اقدامات پایان دهند، اما به خوبی می‌دانند که آزادی این مردم تحت ستم به معنای ایجاد نظام‌های آزاد و مستقلی مانند جمهوری اسلامی ایران است؛ نظام‌هایی که شکل‌گیریشان به معنای اخراج آنها از منطقه، بازدارندگی سیاست‌هایشان و خنثی کردن نقشه‌های خصمانه آنها است. همین امر دلایل واقعی پشت جنگ تجاوزکارانه علیه یمن را توضیح می‌دهد که تنها 6 ماه پس از پیروزی قیام دموکراسی خواه سپتامبر 2014 آغاز شد.

- پوشش این خبر در خود عربستان چطور بوده و مردم چه واکنشی نسبت به آن نشان داده‌اند؟

در مورد پیشینه واقعی اعدام‌ها یک خاموشی کامل رسانه‌ای وجود دارد. سالهاست که ریاض تبلیغ می‌کند شیعیان «کافر»، خارج از نظم و مشروعیت و خرابکار هستند. به دلیل تهدیدها و پیگرد قانونی، هیچ کس جرأت نمی‌کند از طرف خانواده قربانیان با رسانه‌ها صحبت کند. رسانه‌های رسمی تحت مالکیت و هدایت رژیم هستند و کارکرد آنها سفید کردن تخلفات سیستماتیک و برجسته کردن ریاض به عنوان کبوتر صلح است. محمد بن سلمان دروغ بودن ادعاهایش را قبلا نشان داده است؛ زیرا از آزادی جز آزادی‌های غیراخلاقی، دیسکو، مشروبات الکلی و چاپلوسی برای صهیونیست‌ها چیزی نمی‌داند.

- منشاء اصلی این حجم از سرکوب و جنایت در عربستان سعودی چیست؟

ریاض اکنون از بحران نفت برای استقرار ارکان حکومت نامشروع و غیرانتخابی خود بهره برداری می‌کند. آنها می‌داند که چگونه اقدام کنند و چگونه بدون هیچ پاسخی از واقعیت عبور کنند. خاشقچی را در مقابل رسانه‌های جریان اصلی به قتل رساند و محمد بن سلمان پاسخگو نبود، یک حاکم بی‌پروا و تشنه به خون که به زودی تحت اراده ملت‌های مشتاق آزادی و استقلال قرار خواهد گرفت. او مطالب روز را مطالعه نمی‌کند و از تحلیل چیزی نمی‌داند. مردم ما در حال رشد هستند و آمریکا به طرز شرم آوری از منطقه اخراج و تحقیر خواهد شد و محمد بن سلمان نیز به عاقبت صدام، حسنی مبارک و قذافی دچار خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1134131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =