خبری جدید درباره طرح رتبه بندی معلمان

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از اختصاص 38 هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی معلمان خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، صادق ستاری‌فرد سخنگوی وزارت آموزش و پرورش امروز (15 فروردین) در آیین تودیع و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به آخرین خبرها از اجرای طرح رتبه‌بندی معلم‌ها، اظهار کرد: آیین نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلم‌ها در دست تدوین است و ظرف یکی دو روز آینده در اختیار هیئت وزیران قرار خواهد گرفت تا در اولین فرصت و کوتاهترین زمان زمینه اجرایی شدن این قانون فراهم شود.

بیشتر بخوانید: دلیل نارضایتی معلمان از خدمات بیمه چیست؟ / فرهنگیان سهمی از بیمه صندوق ذخیره ندارند

ستاری‌فرد با بیان اینکه اعتبار بسیار خوبی برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلم‌ها در قانون بودجه پیش‌بینی شده، یادآور شد: امسال حدود 38 هزار میلیارد تومان برای اجرای رتبه بندی معلم‌ها پیش‌بینی شده و وزارت آموزش و پرورش به طور جدی به دنبال اجرای این قانون است.

 معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به حضوری شدن مدارس از روز گذشته(14 فروردین)، و با بیان اینکه دیروز و امروز شاهد استقبال دانش‌آموزان از حضوری شدن مدارس بودیم، افزود: شور و نشاط در فضای اجتماعی و فرهنگی کشور ایجاد شده و حضور دانش آموزان خون تازه ای در نظام تعلیم و تربیت جاری کرده است.

وی با قدردانی از همراهی رسانه ها و اعتماد خانواده‌ها به نهاد مدرسه در فرآیند حضوری شدن مدارس، ادامه داد: دانش‌آموزان استقبال بسیار خوبی از حضوری شدن مدارس داشته‌اند.

ستاری‌فرد ادامه داد: استقبال دانش‌آموزان برای ما ارزشمند است و امیدواریم با حضور دانش‌آموزان در مدارس زمینه تعلیم و تربیت تمام ساحتی دانش‌آموزان فراهم شود.

ستاری‌فرد از تربیت تمام ساحتی به عنوان سیاست اول آموزش و پرورش مبتنی بر سند تحول بنیادین یاد کرد و افزود: تربیت تمام ساحتی دانش آموزان الزاماتی دارد که از جمله آن می توان به داشتن معلم، محتوا، زیرساخت و فضای تمام ساحتی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در تربیت تمام ساحتی معلم صرفا انتقال‌دهنده علوم نیست بلکه همه معلمین باید مربی باشند، گفت: در تربیت تمام ساحتی مدرسه کانون تربیتی و کانون پیشرفت محله است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و آموزش و پرورش در ادامه اشاره ای هم به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین داشت و افزود: رهگذر و نقطه آغازین تحقق شعار سال مدرسه است، چراکه مدرسه در تحقق شعار سال هم پیشرو است و هم پیشران.

وی با اشاره به سیاست آموزش و پرورش برای اجرای شعار "یک مهارت برای هر دانش‌آموز" ، تاکید کرد: مدرسه می تواند کانون کارآفرینی و اشتغال باشد و در توسعه و بسط ارزش کار و کارآفرینی در جامعه تاثیرگذار باشد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در ادامه اشاره‌ای هم به عیدی 18.5 میلیارد تومانی وزارت آموزش و پرورش به دانش آموزان کرمانشاه در پایان سال گذشته داشت و گفت: در هفته پایانی سال 18.5 میلیارد تومان برای ایجاد فضاهای ورزشی درون مدرسه ای به استان اختصاص پیدا کرد که تاکنون 15 میلیارد تومان آن تخصیص یافته و امیدواریم مابقی آن که امروز آن را به 20 میلیارد تومان افزایش دادیم، نیز تخصیص یابد.

ستاری‌فرد با اشاره به برنامه جدی وزارت آموزش و پرورش برای میزبانی مسابقات  کشورهای حوزه مقاومت در رشته های ورزشی دانش آموزی در سال جاری، گفت: استان کرمانشاه ظرفیت میزبانی برگزاری این مسابقات را دارد.

وی اشاره ای هم به برنامه های مدیرکل جدید آموزش و پرورش کرمانشاه داشت و ابراز امیدواری کرد، اجرای این برنامه‌ها زمینه ساز تحول در آموزش و پرورش استان شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1135332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 6
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
      0 0
      وزیر آموزش و پرورش قول داده بود که بعد از تعطیلات عید نوروز کام معلمان را شیرین کند ولی دروغ از آب در اومد
    • اصلان IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
      3 0
      همین هایی که فکر میکنند آدم دیندار هستند و از دین حرف میزنند فاصله شان از دین نسبت به دیگران بسیار بیشتر است.نمونه اش همین وزیر آموزش و پرورش است که کارش فقط دروغ گفتن است...
    • IR ۰۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
      0 0
      سلام ، لطفا درمورد معلمین بازنشسته اخیر در رتبه بندی پس گیری تا از احکام آن بهر ه مند شوند.
    • علی IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
      0 0
      این وزیر مثل رئیسی اصلان چی میگه ،ایشان چند سال معلم بوده اند ،درد معام و مدرسه و جامعه را می‌داند
    • حمید IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
      0 0
      با ۳۲ سال سابقه خدمت در آموزش و پرورس باید بگویم ....بیشترین ظلم را در حق دانش آموزان انجام میدهندو آنها را افرادی بدون مهارت بار می آورند...به نوعی میتوان گفت عمر دانش آموزان در سیستم آ.پ هدر می رود....ظلم دیگر درحق معلمان است که با وعده های کذب و توخالی سعی در جلوگیری از اعتراض معلمان را دارند ....
    • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
      0 0
      اره انصافا دروغ میگویند اموزش وپرورش جای دروغ باشه برای جامعه مصیبته