حمله هکری به چهارمین شرکت بزرگ نفتی روسیه

وب سایت "گازپروم نفت" چهارمین شرکت بزرگ نفتی دولتی روسیه، امروز پس از حمله هک، از دسترس خارج شد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز؛ وب سایت "گازپروم نفت" (gazprom-neft.com) برای مدت زمان اندکی بیانیه‌ای را در صفحه خود به نمایش گذاشت که ظاهرا از سوی الکسی میلر، مدیرعامل گازپروم و متحد نزدیک ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بود.

گازپروم نِفت چهارمین شرکت نفتی روسی است، که به‌عنوان شرکت تابعه و بخش عملیات نفتی کمپانی گازپروم فعالیت می‌نماید. شرکت گازپروم نفت در سال 1995 در پی ادغام سه شرکت نفتی روسی و تحت نام سیب‌نفت، توسط کمپانی روس‌نفت راه‌اندازی شد.

بیشتر بخوانید:

نفت ایران جایگزین نفت روسیه می‌شود

این شرکت در حال حاضر 10٪ درصد از سهم بازار استخراج نفت و معادل 14.6٪ درصد از بنزین روسیه را تولید می‌کند و به‌عنوان سومین شرکت پالایش نفت روسیه شناخته می‌شود.

دفتر مرکزی شرکت گازپروم نفت در شهر سن پترزبورگ، روسیه قرار دارد و سهام آن در بازارهای بورس لندن، بورس مسکو و بورس فرانکفورت معامله می‌شود. هم‌اکنون شرکت گازپروم با در اختیار داشتن 96٪ درصد از سهام گازپروم نفت، مالک اصلی آن به‌شمار می‌آید.

الکسی میلر ماه گذشته از 500 هزار کارمند این غول گازی خواسته بود از پوتین برای حفظ روسیه به عنوان یک قدرت بزرگ در مواجهه با خصومت خارجی، حمایت کنند. اما در مورد اتفاق اخیر و در بیانیه‌ای که در وب سایت هک شده به نمایش گذاشته شده بود، اظهارات انتقادی درباره تصمیم روسیه برای ارسال ده‌ها هزار نیرو به اوکراین به وی نسبت داده شده است.

"گازپروم نفت" اعلام کرد اطلاعاتی که امروز در وب‌سایت این شرکت منتشر شد، فاقد اعتبار بوده و نمی‌تواند به عنوان یک بیانیه رسمی نماینده یا سهامداران این شرکت در نظر گرفته شود. همچنین سخنگوی گازپروم هم بیانیه منتشر شده در وب سایت این شرکت را بی‌اساس خواند.

منبع: تسنیم

کد خبر: 1135661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =