۲۲ کانال خبری یوتوب در هند مسدود شد

دولت هند از ممنوعیت ۲۲ کانال خبری یوتوب به دلیل اشاعه اطلاعات نادرست درباره مسائل مربوط به امنیت ملی و نظم عمومی خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز ، دولت هند ۲۲ کانال خبری یوتوب از جمله ۴ شبکه خبری پاکستانی به دلیل  اشاعه اطلاعات نادرست درباره مسائل مربوط به امنیت ملی و نظم عمومی مسدود کرد.

وزارت اطلاعات هند گفت این ۲۲ کانال مسدود شده در مجموع ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون بیننده دارند.

بیشتر بخوانید:

فیلم‌های ایرانی مورد اقبال جامعه هندوستان

دولت هند که براساس قوانین فناوری اطلاعات این کشور  "اختیارات اضطراری"  اعلام کرده است گفت نخستین بار است که ۱۸ کانال خبری هندی مسدود شدند.

در همین راستا دولت هند در بیانیه ای گفته است: « چندین کانال یوتوب اخبار کذبی درباره موضوعات متفاوتی از جمله نیروهای نظامی هند منتشر می کردند.»

در دسامبر سال گذشته و ژانویه وزارت اطلاعات هند از "اختیارات اضطراری"  مشابهی استفاده کرد و ۵۵ کانال خبری را در «آلفابت»، «یوتوب»، «توئیتر» و برخی حساب‌های کاربری «فیسبوک»  مسدود کرد.

دولت هند از قوانین جدیدی که در سال ۲۰۲۱ تصویب کرده و با هدفِ در اختیار گذاشتن اختیارات و قدرت بیشتر به دولت برای وضع مقررات برای  شرکت های بزرگ شبکه های اجتماعی و قطع آنهاست استفاده می کند.

با این حال هند به دنبال اقدامات سختگیرانه تر بر روی غول های بزرگ تکنولوژی آمریکا از جمله گوگل و فیسبوک درباره آنچه اخبار کاذب می نامد بوده است.

کد خبر: 1135673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =