چرا خوردن سحری برای روزه داران ضروری است؟

متخصص داخلی با تأکید بر اینکه باید حتما سحری خورد،گفت:به این علت تاکید داریم سحری بخورید که معده ۱۵ ساعت گرسنه نماند؛ چون اسید معده که ترشح شود باعث زخم معده و اثنی عشر می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، ایرج خسرونیا، متخصص بیماری‌های داخلی در پاسخ به این پرسش که «عوارض نخوردن سحری چیست؟»،بیان داشت:متاسفانه گروهی هستند که رژیم غذایی‌شان در ماه مبارک رمضان مختل می‌شود.

بیشتر بخوانید:

تبعات احساس خستگی مداوم چیست؟

وی اضافه کرد: یعنی افطاری زیاد می‌خوردند و سحری نمی‌توانند بخورند اما باید هم افطاری و هم سحری خورد؛ البته باید مواد غذایی را متناسب با جسم و وزن بدن مصرف کرد. 

متخصص بیماری‌های داخلی با تأکید بر اینکه باید حتما سحری خورد،گفت:به این علت تاکید داریم سحری بخورید که  معده ۱۵ ساعت گرسنه نماند؛ چون اسید معده که ترشح شود باعث زخم معده و اثنی عشر می‌شود.

به افرادی که احساس بی اشتهایی در وعده سحر دارند، توصیه می شود :

افطار سبک میل کنند:

یکی از دلایلی که بسیاری از روزه داران به خوردن سحری میل ندارند، مصرف مواد غذایی پر کالری در وعده افطار است. برای رفع بی اشتهایی در وعده سحر توصیه می شود، روزه داران در افطار از مصرف غذاهای سنگینی مانند حلیم، شله زرد، کله پاچه و آش که از توان هضم معده خارج است، اجتناب نمایند و افطاری را به صورت سبک و در حد نان و پنیر و سبزی یا گردو مصرف کرده، وعده شام را نیز حذف کرده یا در حد بسیار کم و سبک میل کنند.

غذاهای مقوی مصرف کنید:

اگر در وعده سحری بی اشتها هستید، بهتر است غذاهای مقوی مصرف کنید تا اگر غذای کمی هم مصرف نمودید، باعث حفظ انرژی فرد در طی روز گردد. بهترین غذا در وعده سحر، مصرف غذاهای سرشار از پروتئین به همراه کربوهیدرات است که دیرتر از معده تخلیه می شود.

آب زیاد ننوشید:

بسیاری از افراد در وعده سحری برای اینکه در طول ساعات روزه داری دچار تشنگی نشوند، آب فراوانی می نوشند. نوشیدن آب فراوان معده را پر می کند و باعث بی اشتهایی فرد خواهد شد. تنظیم فواصل بین مصرف مایعات، عدم مصرف مایعات سرد و انتخاب نوع غذای کم چرب در بهبود اشتها در ماه رمضان کمک می کند.

فعالیت بدنی را بالا ببرید:

برخی از روزه داران در ماه رمضان فعالیت بدنی را به حد صفر می رسانند و هیچ گونه فعالیتی ندارند. کاهش فعالیت بدنی سبب می شود اشتها کاهش یابد. هرگونه حرکت فیزیکی گرسنگی را تحریک می کند پس در ماه رمضان به صورت معقول حرکات ورزشی را انجام دهید.

زودتر از خواب بیدار شوید:

برای رفع بی اشتهایی وعده سحر به روزه داران توصیه می شود که شب های ماه رمضان کمی زودتر بخوابند تا بتوانند حداقل یک ساعت قبل از اذان از خواب بیدار شوند تا اشتهای آنان تحریک شود. روزه دارانی که پس از بیداری سریع باید شروع به خوردن غذا کنند، بی میل تر بوده و اشتهای کمتری دارند. برای خوردن سحری باید وقت گذاشت و به آن اهمیت داد.

سالاد و میوه بخورید:

بعد از بیدار شدن از خواب و هوشیار شدن در سحرهای ماه مبارک رمضان خوردن را با میوه و سالاد شروع کنید تا اشتهایتان باز شود و بتوانید غذا بخورید.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1137125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =