تعطیلات تابستانی زمان مناسب برای جبران نارسایی‌های آموزش دانش‌آموزان

مدیر دبستان سما اصفهان با بیان اینکه رفتار دانش آموزان در مقایسه با دو سال گذشته تغییر کرده است، گفت: باید برای تقویت سطح تحصیلی دانش‌آموزان از ظرفیت تعطیلات تابستان بهره برد تا بتوان بخشی از نارسایی‌های آموزشی را جبران کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، بیش از دو هفته از آغاز سال تحصیلی به شکل حضوری می‌گذرد. بی‌شک آموزش‌های حضوری نسبت به آموزش‌های مجازی با تفاوت‌های متعدد همراه است. در وضعیت کنونی انتظار می‌رود تا مشکلات آموزش موجود برطرف شده و بتوان دانش آموزان را با بار علمی مناسب و همراه با تعامل اجتماعی تربیت کرد، چون در مدرسه به عنوان دومین جامعه مورد پذیرش کودک می‌توان روند جامعه پذیری را آموزش داده و آنها را در زمینه جامعه پذیری تربیت کرد.

سمین نقش، مدیر دبستان سما اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره وضعیت دانش آموزان از لحاظ علمی و تعاملات اجتماعی از زمان بازگشایی مدارس به شکل حضوری گفت: در وضعیت کنونی آموزش حضوری با ارتقای وضعیت آموزشی همراه است. در مدارس ابتدایی بیشتر شاهد استقبال دانش آموزان از حضور در مدارس هستیم.

نقش افزود: در دوران ابتدای دانش آموزان فعالیت در کنار یکدیگر را ترجیح می‌دهند. البته باید به این امر تاکید کرد که رفتار دانش آموزان در مقایسه با دو سال گذشته تغییر کرده و رفتار دانش آموزان اندک اندک در حال تغییر است. از ابتدای سالجاری سرگیری آموزش‌های حضوری باعث آمادگی بیش از پیش برای سال تحصیلی جدید در مهر ۱۴۰۱ می‌شود. دانش آموزان در دو سال اخیر به ندرت در مدرسه حضور داشتند، اما با تمام مشکلات موجود از خانواده‌ها درخواست شد دانش آموز را به مدرسه آورده تا بتوانند با معلم تعامل داشته  و آموزش را جدی بگیرند.

تعاملات اجتماعی در بین دانش آموزان کاهش یافته است

نقش درباره تعاملات دانش آموزان با یکدیگر ادامه داد: تعاملات دانش آموزان نسبت به قبل کاهش یافته و به نسبت رفتارهای خودخواهانه بین آنها افزایش یافته است. برای مثال هم‌اکنون دانش آموزان بیش از پیش از یکدیگر شکایت می‌کنند و تعاملات اجتماعی در بین دانش آموزان به شدت کاهش یافته است.

آموزش دروس ادبیات و ریاضی نیازمند فعالیت بیش از پیش

 این مدیر مدرسه سما درباره وضعیت درسی دانش آموزان گفت: برای دانش آموزان یادگیری دروس حافظه‌ محور مشکلی نیست، اما دروسی همچون ادبیات و ریاضی به عنوان پیش نیاز دیگر دروس نیازمند فعالیت بیش از پیش است. این دروس نیازمند  اختصاص وقت است.

وی در پاسخ به این سوال که هم‌اکنون در روزهای پایان سال تحصیلی به سر می‌بریم، در این شرایط می‌توان برای دانش آموزان آموزش موفق را ارائه داد؟ ادامه داد: هم‌اکنون بار علمی دانش آموزان مشخص شده و تحت گروه‌بندی قرار گرفتند و هر یک بر اساس نیازش تحت آموزش قرار می‌گیرد. البته این گروه بندی با توجه به اهمیت عزت نفس دانش آموزان انجام شده است. برای مثال دانش آموزان در گروه بندی‌های کلاسی نقاط ضعف و قوتشان مشخص شده و باید برای تقویت سطح تحصیلی آنها از ظرفیت تعطیلات تابستان بهره برد تا بتوان بخشی از نارسایی‌های آموزشی را جبران کرد.

نقش با بیان اینکه اغلب دانش آموزان در شرایط کنونی فرزندسالار تربیت شدند، تاکید کرد: در وضعیت کنونی می‌توان با آموزش مهارت‌های اجتماعی و نحوه تعاملات مناسب با کودکان بتوان به آنها مراودات موفق را آموزش داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1137609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =