تداوم بورس در کانال ۱۵۰۰ /  سیگنال‌های مثبت به بازار سرمایه

بازار سرمایه در هفته گذشته با وجود فراز و فرودهای بسیار توانست کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد را حفظ کند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز، در این گزارش قصد داریم تا به بررسی بورس در هفته‌ای که گذشت بپردازیم.

بیشتر بخوانید

جزئیات عرضه اولیه اسیاتک در بورس

 شاخص کل بورس اولین روز معاملاتی هفته یعنی یکشنبه ۴ اردیبهشت، با افت ۷۴۸۸.۵۱ هزار واحدی به ۱,۵۰۴,۷۳۱.۰۱ واحد رسید. همچنین شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۹۸۳.۵۱ واحدی به ۴۰۲,۴۱۴.۴۵  هزار واحد رسید.

روز دوشنبه ۵ اردیبهشت نیز، شاخص کل توانست با رشد ۲۵۸۶.۶۰ هزار واحدی به ۱,۵۰۷,۳۰۱.۵۰ واحد برسد. همچنین شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۳۱۱۲.۲۰ واحدی به ۴۰۵,۵۱۷.۶۲ هزار واحد رسید.

اما شاخص کل در روز سه‌شنبه ۶ اردیبهشت نیز، توانست رشد دوباره‌ای را برای خود به ثبت برساند. بر این اساس شاخص کل با رشد ۱۵۵۲۶.۱۷ هزار واحدی به ۱,۵۲۲,۷۷۵.۴۱ واحد رسید. همچنین شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۴۷۹۶.۴۲ واحدی به ۴۱۰,۳۱۰.۲۷ هزار واحد رسید.

اما روز چهارشنبه یعنی آخرین روز معاملاتی هفته، با سبزپوشی بازار سرمایه آغاز شد و در ساعت‌های بعد قدری ریزش کرد. با این حال، بورس در نهایت روی کانال یک میلیون و 520 هزار واحد ایستاد. 

به گزارش ایسکانیوز، برخی کارشناسان روز چهارشنبه عنوان کردند که برخی سیگنال‌های مثبت برای بورس، چشم‌انداز رشد این بازار را مثبت‌تر کرده است. امیرآبادی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفته بود: واگذاری‌ها مربوط به اموال و دارایی‌های مرتبط با وزارتخانه‌های مختلف است، از جمله واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، شرکت زیرساخت توسعه و نگهداری ورزشگاه‌ها، شرکت‌های ایران خودرو و سایپا از زیرمجموعه وزارت صمت، شرکت‌هایی مانند شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه و بسیاری دیگر از اموال و دارایی‌های دولتی در لیست واگذاری سال ۱۴۰۱ به صورت قطعی قرار گرفت. همین مساله افق رشد بازار بورس را مثبت‌تر کرده است و برخی معتقدند که این مساله تا هفته آینده ادامه خواهد داشت.

کد خبر: 1138328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =