امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی مهمترین عامل ناامنی در منطقه است

وزیر امور خارجه در مقاله‌ای رژیم صهیونیستی را عامل اصلی ناامنی در منطقه خواند و نوشت: اشغالگران صهیونیست و حامیانش بدانند که اراده مقاومت هرگز متزلزل نمی‌شود و مقاومت اسلامی در اشکال گوناگون در حمایت از مردم فلسطین ادامه می‌یابد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، مقاله حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در آستانه روز قدس در روزنامه القدس العربی منتشر شد.

بیشتر بخوانید 

ارسال نامه تهدیدآمیز به خانه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی

وزیر خارجه در این مقاله نوشته است: روز جهانی قدس مصادف با آخرین جمعه­ ماه مبارک رمضان هر سال، در تاریخ ۱۶ مرداد ۱۳۵۸ به ابتکار امام خمینی (ره) و در حمایت از ملت و آرمان فلسطین، نامگذاری شده تا مرحله جدیدی از همبستگی با مردم فلسطین آغاز شود. از این رو، روز قدس جلوه­ای بی­‌نظیر از اتحاد مسلمانان برای محکوم کردن جنایت­‌ها و تقبیح خوی نژادپرستانه و ضد بشری صهیونیست‌­ها و نماد مقاومت است. بدون شک تأسیس موجودیت نامشروع و جعلی رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۴۸ تاکنون به مهم­ترین عامل بی­‌ثباتی و ناامنی منطقه آسیای غربی مبدل گشته است. مردم مظلوم و مقاوم فلسطین با حمایت مسلمانان و انسان‌های آزاده جهان در مقابل این ظلم بزرگ به پاخاسته و با زنجیره انتفاضه‌­های فلسطینی، این رژیم جعلی را سرگردان کرده است.

در این مقاله آمده است: در تمام طول این سال­‌ها، وجود حداقل سه عامل اصلی باعث شده تا فلسطین به عنوان مهم­ترین مسئله جهان اسلام مبدل شود. نخست، ماهیت سرزمین فلسطین، تقدس و جایگاه آن نزد پیروان دین اسلام؛ دوم، ماهیت دشمن صهیونیستی و ادعاهای مذهبی و تاریخی و روحیه توسعه­‌طلبانه و اشغالگرانه آن؛ سوم؛ ماهیت ائتلاف غربی- صهیونیستی که به دنبال ایجاد تفرقه و دودستگی بین امت اسلامی و تضعیف آن است با این امید که کشورهای اسلامی همچنان وابسته به قدرت­‌های بزرگ باقی بمانند.

* رژیم صهیونیستی عامل اصلی ناامنی دائمی در منطقه

رئیس دستگاه دیپلماسی در این مقاله می‌افزاید: رژیم صهیونیستی با اقدامات جنون­‌آمیزی چون تنبیهات دسته جمعی (عامل نقض «اصل تعیین سرنوشت فلسطینی‌ها»)، محاصره غزه، تکمیل دیوار حائل، اخراج و کوچ اجباری بیش از ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار فلسطینی، ترور فرماندهان و مجاهدین فلسطینی و سایر کشورهای عربی و اسلامی، نابودی اراضی کشاورزی نوار غزه، تلاش برای اجرای طرح یهودی‌­سازی قدس با تداوم شهرک‌سازی‌­ها، تخریب منازل فلسطینی‌­ها، افزایش حضور و نظارت نظامی- امنیتی بر شرق بیت‌­المقدس، منع رفت و آمد شهروندان فلسطینی ساکن قدس و ابطال کارت شناسایی ایشان و لغو مجوز اقامت دائم فلسطینی‌های ساکن در قدس (در تمایز با قوانین و توافقنامه‌های بین‌المللی به ویژه ماده ۴۳ کنوانسیون لاهه و کنوانسیون چهارم ژنو)، تصویب قانون «دولت- ملت قوم یهود» در کنست رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۸، ترویج شهرک نشینی، جداسازی فلسطینیان کرانه باختری و غزه و یهودی­‌سازی قدس، جولان و نقب، و ...  ناقض حقوق بنیادین فلسطینی‌ها و عامل اصلی ناامنی دائمی در منطقه به شمار می‌رود.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه می‌نویسد: در حالی که منطق جنایتکارانه رژیم کودک‌کش صهیونیستی در هفت دهه اخیر حاصلی جز قتل، نژادپرستی و نفاق در منطقه بر جای نگذاشته است، اما متأسفانه شاهد آن هستیم که برخی از کشورهای اسلامی با چشم بستن بر روی این جنایات شوم، در دام محور غربی- صهیونیستی افتاده و در قالب به اصطلاح پیمان ابراهیم، مرتکب اشتباه تاریخی اما قابل بازگشت و اصلاح شدند.

به باور امیرعبداللهیان، متأسفانه روند عادی­‌سازی روابط برخی از کشورهای عربی و اسلامی با رژیم اشغالگر قدس، صهیونیست‌­ها را جری‌­تر کرده تا ددمنشی خود را گسترش دهند. هتک حرمت اخیر مسجدالاقصی نشانه این امر است. بدون شک این توافق طرح شیطانی غربی- صهیونیستی جهت ایجاد تفرقه و اختلاف بین کشورهای اسلامی با هدف دادن آدرس غلط منبع تولید تهدید و ناامنی دائمی در منطقه است.

* رژیم صهیونیستی عمده‌ترین ناقض حقوق بشر در دنیا
در این مقاله همچنین آمده است: رژیم صهیونیستی مهم ترین منبع تولید ناامنی و تهدید برای صلح و امنیت بین‌­المللی محسوب شده و عمده­‌ترین ناقض حقوق بشر در دنیا است. رژیم اشغالگر قدس تنها رژیمی در منطقه است که دارای ده­‌ها کلاهک اتمی است و از عضویت در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و پادمان­‌های مربوطه سرباز زده است. بر خلاف این واقعیت، در طول این سال­‌ها حمایت­‌های سیاسی- نظامی مدعیان حقوق بشر غربی از رژیم صهیونیستی بدون هیچ گونه محدودیتی ادامه داشته است. به عنوان مثال شاهد هستیم که چگونه آمریکایی‌ها با استانداردهای دوگانه خود قطعنامه­‌ها علیه این رژیم را در شورای حقوق بشر، یونسکو و... وتو می‌­کنند. واشنگتن تاکنون بیش از۴۰ مرتبه برای منافع رژیم صهیونیستی از حق وتو استفاده کرده و این خود گویای نگاه‌های جانبدارانه کشورهای غربی در حمایت از رژیم صهیونیستی و نادیده گرفتن حقوق فلسطینی‌ها است.

وی تصریح کرده است: جامعه بین‌المللی در این میان وظیفه عمده­‌ای بر دوش داشته و باید به این سکوت طولانی خود پایان داده و پایان اشغالگری و تأمین حقوق بشر ملت فلسطین را تضمین کند.

* اراده مقاومت هرگز تزلزل‌­پذیر نمی‌پذیرد

وزیر امور خارجه کشورمان در این مقاله با بیان این‌که «عملیات سیف‌­القدس در حمایت از مسجدالاقصی شوک بزرگی به رژیم جعلی اسرائیل وارد کرد»، خاطرنشان کرده است: به ویژه این‌که این مرحله شروع جدید همبستگی فلسطینی‌ها را در غزه، کرانه، سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ اردوگاه‌های فلسطینی و همه فلسطینی‌های عالم رقم زد. اشغالگران صهیونیست و حامیان جهانی­شان باید بدانند که اراده مقاومت هرگز تزلزل‌­پذیر نخواهد بود و مقاومت اسلامی در اضلاع و اشکال گوناگون خود در حمایت از مردم مظلوم فلسطین ادامه خواهد یافت.

در این مقاله همچنین آمده است: بدون شک مقاومت اسلامی در برابر اشغال و انحراف صهیونیستی در سرزمین‌­های اشغالی، لبنان و سوریه و دیگر بلاد اسلامی، طلیعه‌های پایان این انحراف و غده چرکین را فراهم خواهد کرد. همان­گونه که نبرد سیف القدس نشان داد که ظرفیت‌های مقاومت تا چه حد بالاست و روز به روز نیز افزایش می­‌یابد. جا دارد یادی کنیم از سردار بزرگ مقاومت و آزادی قدس شریف سردار حاج قاسم سلیمانی که با مجاهدت مستمر و تدبیر چنان نهال مقاومت را بارور و تأثیرگذار کرد که امروز جریان مقاومت میدان‌دار و محور اصلی هر اقدام مؤثر علیه صهیونیسم و در دفاع از مظلومان است.

در این مقاله همچنین تأکید شده است: جمهوری اسلامی ایران چون گذشته از هیچ تلاشی برای حمایت از حقوق مشروع و غصب شده ملت فلسطین دریغ نخواهد کرد. بر مبنای طرح سیاسی و دموکراتیک ثبت شده جمهوری اسلامی ایران نزد دبیرخانه سازمان ملل متحد، حل مسئله فلسطین، پایان اشغالگری و برگزاری رفراندوم با حضور ساکنان اصلی سرزمین فلسطین و تمام آوارگان برای تعیین تکلیف است. بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین اصلی خود و برگزاری همه پرسی در بین مردمان اصیل این سرزمین برای تعیین سرنوشت و نوع نظام سیاسی مورد نظر، مؤثرترین راهکار برای حل این مناقشه است. بر اساس این طرح، مسلمانان، یهودیان و مسیحیان فلسطینی ­الاصل قادر خواهند بود نوع نظام قانونی حاکم بر سرنوشت خویش را برگزیده و به صورت آزاد و برابر از حقوق آن منتفع شوند. این طرح که بر اساس اصول دموکراسی و حقوق بین‌الملل مورد پذیرش کلیه دولت‌ها و ملت‌ها، تدوین و ارائه شده است، قطعاً می­‌تواند جایگزین مناسبی در برابر طرح‌های شکست‌خورده قبلی باشد.

امیرعبداللهیان در پایان این مقاله نوشته است: در پایان؛ از همه مردم ایران اسلامی، مسلمانان جهان وآزادی خواهان و وجدان‌های بیدار جهانیان می‌­خواهم تا با حضور باشکوه خود در مراسم‌­ها و راهپیمایی‌­های روز جهانی قدس، ضمن گرامیداشت این روز بزرگ، با مردم مظلوم فلسطین اعلام حمایت و همبستگی کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1138453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =