قالیباف: اجازه ندادیم که نقشه رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی عملیاتی شود

رئیس مجلس تاکید کرد: خدا را شاکریم که امسال هم علی رغم تلاش های دشمن با بیداری ملت فلسطین در کرانه باختری و اراضی سال ۱۹۴۸ ، اجازه ندادیم که نقشه رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی عملیاتی شود.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، صبح امروز (پنجشنبه ۸ اردیبهشت) در آستانه روز جهانی قدس در دیدار خلیل الحیه عضو ارشد جنبش حماس اظهار داشت: دیدار امروز از دو جهت برای ما بسیار ارزشمند است، نخست اینکه شما به عنوان یکی از مجاهدین در میدان مبارزه برای ما عزیز هستید و از جایگاه حقوقی نیز در جنبش مقاومت اسلامی حماس برخوردارید، از سوی دیگر و مهمتر اینکه شما به عنوان بیت شهید شناخته می شوید و در جمهوری اسلامی ایران برای خانواده شهدا ارزش بسیار قائل هستیم.

بیشتر بخوانید:

قالیباف: نباید چشم بر انحراف در اجرای قانون بست

وی با تاکید بر اینکه بعد از لطف خدا و نصرت الهی، خون شهدا ضامن پیروزی است، افزود: بحث فلسطین و قدس در ایران اسلامی ریشه بسیار عمیقی دارد. ما شخصیت هایی مانند شهید مطهری و روحانیون مبارزی را داشتیم که در دوران استبداد رژیم منحوس پهلوی و سال های پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، با وجود هزینه های گران، از فلسطین، ارزش های فلسطین و وظیفه همه مسلمین نسبت به قدس حمایت و در این زمینه سخنرانی کرده اند.

رئیس مجلس در ادامه اظهار کرد: حضرت امام خمینی (ره) قدس را پاره تن اسلام و مسئله فلسطین را مسئله اول جهان اسلام می دانستند و با هوشمندی چنین روزی را در ماه الهی و عزیز رمضان به عنوان روز قدس تعیین کردند تا موضوع قدس و فلسطین بین همه مسلمانان جهان و همچنین همه آزادیخواهان زنده بماند.

قالیباف با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران حمایت از فلسطین و قدس را جزو اولویت های خود می‌داند، گفت: سنت های الهی همیشه پایدار هستند و عملیات شجاعانه رزمندگان مقاومت که اخیراً در تلاویو با عبور از چندین لایه امنیتی شکل گرفت و موجب حیرت و وحشت رژیم صهیونیستی شد، حاکی از نصرت الهی است.

وی با اشاره به اقداماتی که رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی برای عادی سازی روابط با این رژیم توسط برخی دولت های منطقه انجام می دهند، گفت: امت اسلامی، گروه های مقاومت و جهان اسلام باید هزینه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را بالا ببرند و انسجام گروه های فلسطینی قطعاً در موفقیت و پیروزی بسیار موثر است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در مسئله فلسطین، اولویت نخست ما جهاد، مجاهدت، مقاومت و مبارزه است، افزود: مسائل حقوق بین الملل و کارهای سیاسی و فرهنگی پس از مجاهدت باید دنبال شود، چرا که اگر با مجاهدت و مبارزه نتوانیم در مقابل صهیونیست ها بایستیم و قدرتمند شویم، در مسائل حقوقی و سیاسی هم پیشرفت نخواهیم کرد.

* خلیل الحیه: اجازه ندادیم که نقشه رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی عملیاتی شود

خلیل الحیه عضو ارشد جنش مقاومت اسلامی حماس نیز در این دیدار گفت: خدا را شاکریم که امسال هم علی رغم تلاش های دشمن با بیداری ملت فلسطین در کرانه باختری و اراضی سال ۱۹۴۸ ، اجازه ندادیم که نقشه رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی عملیاتی شود.

وی افزود: آنها در تلاش هستند تا  مسجد الاقصی را از ساکنان اصلی تخلیه و اشغالگران صهیونیست را جایگزین کنند و حضور خود را در مسجدالاقصی پررنگ کنند، اما نقشه آنها نقش بر آب شده است. با توجه به همزمانی اعیاد مسلمانان و یهودیان، رژیم صهیونیستی دنبال تحمیل وضعیت جدیدی در این مناسبات است، اما به کمک مردم و مدافعان حرم و گروه های مقاومت، تلاش کردیم قدس و مسجدالاقصی به عنوان نماد و محورمقاومت باقی بماند.

الحیه با اشاره به عملیاتی که اخیراً انجام گرفته تا پیام درستی به اشغالگران رسانده شود، افزود: با آغاز عملیات جهادی گروه های مقاومت، شاهد عقب نشینی اشغالگران بودیم، هر چند از آغاز سال میلادی جدید، ۴۰ شهروند فلسطینی به شهادت رسیده اند، اما عملیات گروه های مقاومت در سرتاسر فلسطین گسترش پیدا کرده است. ما همچنین یک نیروی سازمان یافته داریم که دژی را در غزه ایجاد کرده و هر زمان آماده مقابله با دشمن است.

خلیل الحیه با یادآوری عقب نشینی دشمن و تزلزل در تشکیلات خودگردان فلسطین اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران و حزب الله لبنان دوشادوش مردم فلسطین ایستاده و بهای سنگینی را پرداخت کرده اند و ما همیشه قدردان این حمایت های مردم ایران هستیم.

عضو ارشد جنش مقاومت اسلامی حماس با یادآوری رشادت های شهید بزرگوار سردار سلیمانی تصریح کرد: در نتیجه این رشادت‌ها، شرایط گروه های مقاومت بهتر شده و به همان اندازه که رژیم اشغالگر قدس سعی در عادی سازی روابط دارد، مردم فلسطین و محور مقاومت قوی تر و همبستگی آنها بیشتر شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1138491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمود IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
      2 0
      شما اول دست صهیونیست داخلی رو که داره به اسم خودروساز دارو ندار ملت رو غارت می کنه و مردم رو به گروگان گرفته از این مملکت کوتاه کنید صهیونیست اسرائیل پیش کشتون .