افزایش حقوق به تنهایی برای کارگران کافی نیست

حسینی گفت: صرف افزایش حقوق برای کارگران کافی نیست، باید به سمت و سویی رفت که تورم را کنترل کرد. باید اقداماتی در زمینه کاهش نقدینگی، پایه پولی، جلوگیری از چاپ اسکناس و کسری بودجه صورت گیرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، سید محمد حسینی روز پنجشنبه در مراسم گرامیداشت بیش از شانزده هزار شهید کارگر و تقدیر از کارگران کشور اظهار داشت: صرف افزایش حقوق برای کارگران کافی نیست، باید به سمت و سویی رفت که تورم را کنترل کرد.

بیشتر بخوانید:

تکلیف بیمه مسئولیت کارگران چه شد؟

کرمی: افزایش دستمزد کارگران در تورم تاثیر ندارد

وی افزود: باید اقداماتی در زمینه کاهش نقدینگی، پایه پولی، جلوگیری از چاپ اسکناس و کسری بودجه صورت گیرد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور ادامه داد: باید تولید اشتغال رونق پیدا کند، این موضوع سال‌هاست که مطرح می‌شود امیدواریم که در این دولت توصیه‌های رهبری برنامه راه و راهبردی دولت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه دولت سند تحول را ارائه کرده است: اکنون وضع مطلوب نیست باید از این وضعیت عبور کنیم، ۳۷ مورد در این سند و راهکارهای برون‌رفت از این وضعیت مشخص شده است که بخش مهم آن عنصر مدیریت است تا مدیران انقلابی و دلسوز پای کار بیایند..

حسینی تاکید کرد: این سند دستمایه‌ای برای برنامه هفتم توسعه است چراکه در آن نظرات اندیشمندان، نخبگان، مدیران و دستگاه‌های اجرایی اخذ شده است و سند جامع و کامل است.

وی با اشاره به نهادینه‌سازی فرهنگ کار در کشور گفت: اگر این فرهنگ ترویج شود، می‌توان گام‌های بلندی برداشت ضمن اینکه در کشورهایی از جمله ژاپن و آلمان کسانی که اعتقاد نداشتند کار کردند و برای بازسازی و پیشرفت کشورشان قدم برداشتند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور افزود: ما برای کار و کارگر، فرهنگ غنی داریم اما در نسل جوان گاهی می‌بینیم که کار را عار می‌دانند در حالی که کار مایه مباهات و افتخار است به گونه‌ای که انبیا و ائمه نیز کار می‌کردند. همچنین سردار سلیمانی قبل از انقلاب در کرمان کارگر بودند و بعد از انقلاب در سپاه مشغول به کار شدند.

وی به بهره‌وری از نعمات و منابع اشاره کرد و گفت: تمامی نعمات و منابع در اختیار انسان است کارگران که اهل کار و عمل هستند، باید فرهنگ کارگری را ترویج کنند که فرزندانشان کار کنند و تنها به سمت مدرک‌گرایی نروند.

حسینی خاطرنشان کرد: اکنون شرایط کار تغییر کرده و شرکت‌های دانش‌بنیان راه‌اندازی شده است، کارگران دیگر افراد بی‌سواد و کم‌سواد نیستند، تحولات سریع در جهان شکل گرفته است جامعه کارگری باید رشد و بالندگی داشته باشند.

وی با بیان اینکه نگاه دولت سیزدهم عدالت محور، تحول‌گرا و مردمی است گفت: رئیس‌جمهور مردمی است و اهل تشریفات و تجملات نیستند با اقشار مختلف از جمله کارگران می‌نشینند و بعد از تصمیم‌گیری دستور اجرایی و رفع مشکلات را می‌دهند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور افزود: باید فاصله طبقاتی کار و مشکلات معیشت طبقات کم‌درآمد حل شود در همین راستا طرح‌هایی که به مجلس می‌رسد موردبررسی و تصویب قرار می‌گیرد ضمن اینکه دولت نیز این عزم و اراده را دارد و سختی مردم را درک می‌کند.

وی تاکید کرد: با مشکلات انباشته در دهه گذشته مواجه هستیم که دولت برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت را انجام داده است تا به مرحله اجرا برساند. این بار دولت مصمم است تا با چابکی و تلاش و مجاهدت کارها به خوبی انجام شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1138522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =