ارائه مهلت مجدد به دانشگاه‌ها برای برگزاری انتخابات کمیته ناظر بر نشریات

عضو شورای مرکزی ناظر بر نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اگر دانشگاهی انتخابات کمیته ناظر بر نشریات دانشگاهی خود را برگزار نکند، به آن مهلت مجدد ۳۰ تا ۴۰ روزه داده می‌شود؛ اما حق رای از آن کمیته گرفته خواهد شد.

محمد عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، از اتمام مهلت دانشگاه‌ها برای برگزاری انتخابات کمیته ناظر بر نشریات دانشگاهی خبر داد و گفت: معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها باید انتخابات نشریات را برگزار می‌کردند، در غیر این صورت در جلسه‌ای که هفته آینده در وزارت علوم برگزار خواهد شد، دانشگاه‌ها در این مورد تصمیم گیری خواهند کرد.

وی درباره تایید یا رد صحت نتایج انتخابات کمیته ناظر بر نشریات دانشگاهی یادآور شد: هنوز این نتایج و صورت جلسه‌ها مورد بررسی قرار نگرفته است و در صورت در وجود تخلف، انتخابات آن دانشگاه باید مجددا برگزار شود، همچنین رسیدگی به شکایات دانشجویان نیز در حال بررسی است.

عضو شورای مرکزی ناظر بر نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: بر اساس زمان تعیین شده به دانشگاه‌ها فرصت داده شده بود که تا آخر اسفندماه انتخابات خود را برگزار کنند؛ اما به علت مشکلات کار کردن با سامانه جدید، برخی دانشگاه‌ها نتوانستند به موقع انتخابات خود را برگزار کنند. در نتیجه به آنها مهلت مجددی داده شد که تا آخر فروردین انتخابات را برگزار کنند.  

وی تصریح کرد: در حال حاضر تمامی دانشگاه‌ها باید انتخابات خود را برگزار کرده و مستندات خود را در سامانه بارگذاری کرده باشند؛ چرا که مهلت برگزار انتخابات به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد. 

عسگری در پاسخ به این پرسش که اگر دانشگاهی انتخابات کمیته ناظر بر نشریات خود را برگزار نکرده باشد، شورای ناظر بر نشریات وزارت علوم چه تمهیدات تنبیهی برای آن در نظر گرفته است، گفت: بر اساس شیوه نامه انتخابات وزارت علوم، دانشگاه‌ها موظف به برگزاری انتخابات در بازه زمانی تعیین شده هستند و این انتخابات باید مورد تایید باشد. باز هم بر اساس همین شیوه نامه اگر دانشگاهی انتخابات خود را برگزار نکند، به آن مهلت مجدد ۳۰ تا ۴۰ روزه داده می‌شود؛ اما دیگر اعضای کمیته ناظر بر نشریات آن دانشگاه حق رای در انتخابات شورای مرکزی ناظر بر نشریات وزارت علوم نخواهند داشت.

این فعال دانشجویی در پایان با تاکید بر اهمیت فعالیت کمیته‌های ناظر بر نشریات دانشگاهی خاطرنشان کرد: به علت این اهمیت به دانشگاه‌ها فرصت مجدد برای انتخابات داده شده است، چرا که این کمیته‌ها مسئول رسیدگی به تمام فعالیت‌ها، درخواست‌ها، شکایات و مشکلات نشریات دانشگاه‌ها هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1138647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =