گردشگری ایران / آبشار آب پری مازندران

آبشار آب پری از جاهای دیدنی نور است و در منطقه آب پری قرار دارد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، زیبایی طبیعت شگفت‌انگیز استان مازندران بر هیچ‌کس پوشیده نیست، از سواحل رویایی دریای خزر گرفته تا جنگل‌های سرسبز و دل‌انگیزش. از مهم‌ترین مقاصد گردشگری استان مازندران می‌توان به آبشارهای آن اشاره کرد، آبشارهایی نظیر ترا، سنگ نو، ایج و نارم.

بیشتر بخوانید:

گردشگری ایران / گنبد جبلیه کرمان

معرفی آبشار آب پری

منطقه آب پری که از جاهای دیدنی نور محسوب می‌شود، آبشاری به همین نام را در دل خود جای داده است. در آب پری درختان با فاصله کمی از یکدیگر روییده‌اند و بیشتر مناطق بکر و دست نخورده مانده‌اند. این ناحیه همسایه «کجور» و «یوش» است.

آبشار آب پری در کناره جاده قرار گرفته است. این آبشار، شباهت چندانی به آبشار ندارد؛ زیرا قسمتی از سنگ‌های کوه در اثر رانش زمین در شیب تند کوه جمع شده‌اند و آب کمی از لابه‌لای این سنگ‌ها در جریان است. گردشگران پرشماری در روزهای تعطیل به این محل می‌آیند. اختلاف درجه حرارت این ناحیه با هوای شهر رویان تقریبا ۱۰ درجه سانتی‌گراد است. درختان جنگلی در مناطق کم ارتفاع‌تر و درختان کاج در نقاط بلندتر دیده می‌شوند.

آبشار آب پری کجاست؟

بعد از قرارگیری در جاده چالوس، اگر ۵۰ کیلومتر به سمت شرق حرکت کنید، وارد شهری به نام رویان یا علمده می شوید که بعد از نوشهر و پارک جنگلی سی سنگان واقع شده است. منطقه زیبای رویان تنها ۵ کیلومتر با شهر نور فاصله دارد و از همین رو توریست هایی که با تور مازندران وارد این شهر می شوند به راحتی می توانند خود را به رویان برسانند. شهر رویان دارای بازار بزرگی است که برای پیدا کردن آبشار می توانید آن را نشانه قرار دهید، چرا که مسیر رسیدن به آبشار دقیقا روبروی این بازار قرار گرفته است. هنگامی که وارد مسیر می شوید، درختانی سر به فلک کشیده در دو سوی مسیر شما را محو تماشا می کنند، هر چه به سمت جلو حرکت می کنید، شگفتی های بیشتری برای شما نمایش داده می شود. این جاده کوهستانی و جنگلی با پیچ های پی در پی، مسیری مهیج دارد که امکان چادرزدن و پیک نیک نیز در آن وجود دارد. وقتی مسیر را ادامه می دهید، آبی زلال از میان سنگ های بزرگ و کوچک خودنمایی می کند که تلفیق این آبشار خروشان با جنگلی خوش منظر هر توریستی را به وجد می آورد. این آبشار زیبا در واقع نشأت گرفته از یک چشمه در کوه های مازندران می باشد که راه خود را در این جنگل یافته است. در زبان محلی این آبشار را "پری او" می نامند که ریشه در افسانه دارد.

آبشار آب پری

آبشار آب پری

جاده جنگلی رویان به کجور منتهی می شود که از آن جا می توانید به شهر مرزن آباد، دوآب و روستای کندلوس دسترسی پیدا کنید. البته در میانه های راه مسیری وجود دارد که به منطقه یوش و زادگاه نیما یوشیج می رسد . آبشار آب پری کمی متفاوت تر از سایر آبشارهایی است که تاکنون دیده اید. تمام جذابیت این جاذبه در سنگ هایی است که به دلیل رانش زمین در شیبِ تند کوهی جا خوش کرده اند و آبی زلال از میان آن ها رو به پایین سرازیر شده و وجود پوشش های گیاهی انبوه در این مسیر، جلوه ای تماشایی به آبشار بخشیده است.

تفریحات آبشار آب پری

پارک جنگلی رویان دارای امکانات تفریحی و گردشگری خوبی همچون : آلاچیق، رستوران های محلی، آب آشامیدنی، سرویس بهداشتی و وسایل بازی کودکان می باشد که سبب شده توریست های زیادی این مکان را برای تفریح و گشت و گذار خود انتخاب نمایند.

۱. پیک نیک: در اطراف این آبشار دل انگیز مکان های مناسبی برای پیک نیک وجود دارد که می توانید به همراه خانواده بروید و روزی خاطره انگیز را برای خود به ارمغان آورید. در دل این جنگل می توانید با رعایت اطمینان به کباب زدن و برپاکردن چای ذغالی نیز بپردازید. چادرهای مسافرتی انتخاب خوبی برای اسکان چند ساعته در این طبیعت حیرت انگیز می باشد. از آن جایی که نیروی انتظامی در این منطقه مستقر است، گردشگران تور داخلی می توانند با امنیت خاطر تا صبح در این مکان بخوابند.

۲. عکاسی: تلفیق این آب های خروشان با جنگل های سرسبز سوژه ای بی همتا برای عکاسی کردن می باشد و این امکان را به شما می دهد که تصاویر جذابی را به ثبت برسانید. حتی کسانی که به عکاسی علاقه دارند می توانند طلوع و غروب خورشید را از میان شاخ و برگ درختان سر به فلک کشیده به تصویر بکشند.

۳. قدم زدن : قدم زدن و راه رفتن در میانه های طبیعت همیشه آرامشی وصف ناپذیر را به همراه دارد که تجربه کردن آن در این مکان خالی از لطف نیست. در فصل پاییز می توانید از روی برگ های رنگارنگ درختان عبور کنید که صدای خش خشِ آن ها شما را به دورانی فراموش نشدنی از زندگیتان می برد و خاطرات خوبی را برایتان زنده می کند. لازم به ذکر است که بگوییم برای قدم زدن در طبیعت پارک جنگلی رویان باید کفش و لباس مناسب به همراه داشته باشید.

۴. شکم گردی: در مسیر رسیدن به آبشار و اطراف آن رستوران های کوچکی وجود دارد که گردشگران تور شمال می توانند در آن ها غذاهای محلی، چای ذغالی و آش محلی میل کنند و از آن ها لذت ببرند. همچنین در کناره های جاده همیشه خانم هایی در حال پختن نان محلی هستند.

آبشار آب پری

جاذبه های اطراف آبشار آب پری

در فاصله نزدیکی از این مکان خیره کننده، جاذبه هایی همچون جنگل کشپل، دریاچه الیمالات، کاخ تمشیان، آبشار ونوش، یوش و سواحل دریای خزر قرار دارد که مورد توجه توریست های زیادی قرار دارد. جنگل کشپل: این پارک جنگلی خوش منظر در شهرستان نور و در شهر چمستان قرار دارد که وسعت کلی آن در حدود ۷ هکتار می باشد. وجود پوشش های گیاهی متنوع در این مکان، مناظری چشم نواز را ایجاد کرده که روزی خاطره انگیز را برای گردشگران می سازد.

دریاچه الیمالات :

دریاچه الیمالات یکی از تفریحات مردم نور است که آخر هفته ها را در این مکان دل انگیز سپری می کنند. این دریاچه رویایی دارای مناظری چشم نواز است که تلفیقی از درختان سر به فلک کشیده و آب های زلال را به نمایش گذاشته است. گردشگران تور طبیعت گردی این امکان را دارند که در این مکان دلنشین به قایق سواری و ماهیگیری بپردازند.

آبشار ونوش :

مجموعه آبشارهای ونوش در فاصله ۱۰ کیلومتری غرب شهرستان نور و در جنگل های علوی کلا قرار دارند که ارتفاع آبشار اول ۱۵ متر، آبشار دوم ۴۰ متر و آبشار سوم ۱۵ متر می باشد و معمولا برای فرودهای فنی گروه های کوهنوردی مورد استفاده قرار می گیرد.

کاخ تمشیان :

کاخ مدرن و اشرافی تمشیان از جاذبه های شهرستان نور است که در دانشکده بین المللی منابع طبیعی آن واقع شده و دارای یک اتاق خواب، آشپزخانه و اتاق پذیرایی می باشد ک به شکلی تحسین برانگیز طراحی شده است.

یوش :

یوش از مناطق بسیار زیبای نور است. مکان های دیدنی همچون حمام تاریخی یوش و آرامگاه کیاداوود در این منطقه قرار دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1139011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =