ارائه توضیحاتی درباره تاثیر سوابق تحصیلی بر کنکور/جلسه مشترک درخصوص افزایش ۲۰درصدی ظرفیت پزشکی

وزیر علوم، در خصوص نحوه تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری توضیح داد و گفت: مصوباتی شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره نحوه تأثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری در حال بررسی و نهایی شدن است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه شصت و نهمین همایش معاونان دانشجویی دانشگاه‌های کشور و در جمع خبرنگاران درباره هدف از برگزاری همایش معاونان دانشجویی گفت: هدف از برگزاری این همایش، هماهنگی‌های لازم برای بررسی مطالبات دانشجویی و نیازهای دانشجویان در دانشگاه‌های دولتی است.

وی افزود: بحث مدیریت خوابگاه‌ها، سلف سرویس‌ها و ایاب و ذهاب دانشجویان، شیوه خدمات دهی به دانشجویان مدنظر است که لازم است هماهنگی‌هایی صورت گیرد.

وزیر علوم درباره تغییر آزمون سراسری، هوشمندسازی کنکورها و اجرایی سازی آن از سال جاری گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی مصوباتی درباره آزمون سراسری دارند و قوانینی تصویب کرده‌اند.

وی گفت: سازمان سنجش باید هماهنگی‌های لازم درباره مصوبات مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام دهد؛ اما اقدامات صورت گرفته به جهت پیشگیری از هرگونه اشکالاتی در آزمون سراسری است. به عنوان مثال تعداد پاسخنامه‌ها از یکی به ۲ یا ۳ برای هر زیر گروه آموزشی افزایش یافته است، به گونه‌ای که برای هر یک یا ۲ درس یک پاسخنامه جدا طراحی و تلاش شده به صورت سیستماتیک تر و منظقی تر آزمون‌ها برگزار شود که دغدغه داوطلبان نسبت به کنکور کاهش یابد.

زلفی گل یادآور شد: در خصوص نحوه تأثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری مصوباتی را شورای عالی انقلاب فرهنگی دارد که در حال بررسی و نهایی شدن است. اگر این مصوبه نهایی و ابلاغ شود در سال‌های بعد، علاوه بر کنکور، سوابق تحصیلی دانشجویان هم به جای تأثیر مثبت، تأثیر قطعی در نتایج آزمون خواهد داشت.

وی درباره افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها نیز گفت: اگر دانشگاهی خواستار افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو باشد این کار صورت می‌گیرد اما تلاش می‌کنیم بر اساس نیاز دانشگاه‌ها، این افزایش اعمال شود.

وزیر علوم افزود: در بحث افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو، ارائه خوابگاه‌ها و امکانات رفاهی بسیار مهم است. اگر برخلاف تعداد دانشجویان، پذیرش بیشتری انجام گیرد دانشگاه‌ها در ارائه خدمات رفاهی به مشکل می‌خورند.

زلفی گل در مورد افزایش پذیرش دانشجو در رشته‌های علوم پزشکی، خاطرنشان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد ظرفیت رشته‌های پزشکی مصوبه‌ای دارد که بر اساس آن باید ۲۰ درصد افزایش یابد که به نفع مناطق محروم است. سازمان سنجش آموزش کشور و شورای سنجش و پذیرش دانشجو در این زمینه جلساتی داشتند و قرار شد جلسه کارشناسی مجدد بین سازمان سنجش، وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد برای نحوه اعمال این ۲۰ درصد برگزار شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1140195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =