فهم نادرست آمریکایی‌ها از شرایط جهان مانع توافق است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا به فهم صحیحی از شرایط جهان کنونی برسد و دست از زیاده‌خواهی و انحصار طلبی بردارد، توافق دست یافتنی است.

عباس گلرو در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با اشاره به سفر انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران برای خروج مذاکرات احیای برجام و لغو تحریم‌ها از بن‌بست اظهار کرد: آمریکا و لابی‌هایی که بر ترسیم سیاست خارجی دولت بایدن احاطه دارند، مانع اصلی پیشرفت مذاکرات هسته‌ای هستند.

وی بیا بیان اینکه آمریکا مباحث را فراتر از هسته‌ای دنبال می‌کنند، افزود: آمریکایی‌ها با کج فهمی که از شرایط امروز دنیا دارند، عملاً دنبال زمینگیر کردن جمهوری اسلامی ایران در همه ابعاد هستند و موضوع هسته‌ای یکی از پازل‌های راهبرد کلان آنها برای ضعیف کردن ایران است.

بیشتر بخوانید:

ایران در موضوع عدم اتکا به بیگانگان برای مصونیت از تحریم مصمم است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متن توافق هسته‌ای بسیار روشن و مذاکرات به نفع همه است. هدف مذاکرات رفع چالش‌هایی است که منافع همه را تضعیف کرده و لذا اگر دولتمردان آمریکا به فهم صحیحی از شرایط جهان کنونی برسد و دست از زیاده‌خواهی و انحصار طلبی بردارد، توافق دست یافتنی است.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: آمریکایی‌ها اصرار بر مذاکره مستقیم دارند که قابل قبول نیست؛ چون مسیر توافق کاملاً مشخص است.

وی با بیان اینکه طرف آمریکایی نظرات جمهوری اسلامی ایران را از طریق اتحادیه اروپا شنیده‌اند و را یزنی‌هایی هم که صورت می‌گیرد برای پیشبرد کار است. آنچه مسلم است جمهوری اسلامی ایران مانع توافق نیست و برای رسیدن به توافق جامع آماده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه زیاده خواهی‌های آمریکایی‌ها مانع اجرای توافق است، خاطرنشان کرد: آنها حتی حاضر به دادن تضمین اجرای توافقی که می‌خواهند پای آن را امضا کنند نیستند و این یعنی امکان فرار مجدد آمریکا از توافق در مرحله بعد فراهم است.

گلرو با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی به طور قطع از مذاکرات و به نتیجه رسیدن آن استقبال می‌کند، گفت: تمایل به حفظ وضع موجود وحالت معقل مذاکرات نداریم. قانون راهبردی مجلس وضعیت حقوق هسته‌ای ایران را مشخص کرده و این غیرقابل بازگشت است.

وی بیان کرد: اگر آمریکا تضمین اساسی برای عمل به آنچه توافق می‌کند، ندهد بیم آن می‌رود که در مرحله آتی خطر عقب نشستن و ضربه زدن مجدد به جمهوری اسلامی ایران وجود داشته باشد. بنابراین بر این مسئله تأکید داریم که صنعت هسته‌‎ای کشور بازیچه نوسانات سیاست داخلی آمریکا نشود.

کد خبر: 1140537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =