عموم مردم می‌توانند خودرو وارد کنند

سید جواد حسینی کیا گفت: همه مردم، اعم از هر شخص حقیقی و حقوقی می‌توانند خودرو با شرایط ذکر شده در قانون وارد کنند، تا دیگر رانت و فساد ایجاد نشود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سید جواد حسینی کیا، نماینده مردم کرمانشاه و نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در رابطه با واردات خودرو گفت: آئین‌نامه اجرائی واردات خودرو کامل نشده و مسئولین ذی‌ربط در حال جمع‌آوری نظرات کارشناسی آن هستند و بعد از تدوین آئین‌نامه اجرا خواهد شد. کلیات تصویب شده و اجرا بر عهده وزارت صمت و دولت محترم است.

بیشتر بخوانید:

نرخ خودروهای وارداتی مشخص شد

وی درباره قیمت خودروهای وارداتی افزود: ما معتقدیم که قیمت خودرو ورودی نباید از ۶ تا ۱۰ هزار دلار بیشتر باشد. یعنی باید خودرویی وارد کنیم که عامه مردم بتوانند آن را خریدار کنند. زمانی که پژو ۴۰۰ میلیون تومان است، سطح پژو با آن خودرو شش هزار دلاری قابل مقایسه نیست. پس خودرو خارجی به صرفه است و باعث کاهش قیمت خودرو داخلی می‌شود.

حسینی کیا ادامه داد: هزینه واردات در ازای صادرات خودرو، قطعات خودروئی، صنایع فنی مهندسی محرکه در کنار ارزی که منشا آن مشخص باشد و به تایید بانک مرکزی برسد، است.

وی افزود: در واقع همه مردم، اعم از هر شخص حقیقی و حقوقی می‌توانند خودرو با شرایط ذکر شده در قانون وارد کنند، تا دیگر رانت و فساد ایجاد نشود.

نماینده کرمانشاه در رابطه با نوع خودروهای وارداتی عنوان کرد: اولویت با خودروهای «هیبریدی» است چون معاف از مالیات گمرکی هستند.

نائب رئیس کمیسیون صنایع در مورد زمان ورود خودروها به داخل کشور خاطرنشان کرد: آیین‌نامه باید به طور کامل و جامع تدوین شود و سپس واردات صورت بگیرد که بر عهده دولت است.

منبع: برنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1140706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =