پیشنهاد کمیسیون اقتصادی مجلس برای دهک‌های مشمول دریافت یارانه

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهور تأکید کرده 90 درصد مردم مشمول دریافت یارانه باشند، اما پیشنهاد کمیسیون اقتصادی افزایش این تعداد به 95 درصد افراد جامعه است.

محمدرضا پور ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز؛ بااشاره به اینکه اصلاح پایگاه جامع ایرانیان، اصلاح دهک‌بندی و به روز رسانی اطلاعات مردم یکی از روش‌های توزیع عادلانه حمایت‌های معیشتی است، اظهار کرد: روش‌ها در دهک بندی سبب شده افراد زیادی که مشمول دریافت یارانه‌ها هستند نتوانند این کمک ها را دریافت کنند.

وی افزود: سامانه ثبت اطلاعات یارانه بگیران تا پیش از این به صورت یکطرفه عمل کرده و برخی مشمولان از سامانه حذف شدند که اصلاحات لازم باید در این بخش‌ها اعمال شود. 

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رئیس جمهور تأکید کرده که 90 درصد مردم مشمول دریافت یارانه باشند، اما پیشنهاد کمیسیون اقتصادی افزایش این تعداد به 95 درصد افراد جامعه است و قطعاً با این میزان انتظار نداریم برخی افراد در روستاها از دریافت یارانه محروم باشند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عده‌ای از مردم خانه مسکونی و خودرو دارند اما در خانه فرزند معلول هم دارند، گفت: باید این محاسبات در نظر گرفته شود. هزینه‌ها، بدهی‌ها و منابع درآمدی خانوار باید مبنای پرداخت یارانه باشد. ما اجازه نداریم در کشور حتی یک خانوار را از دریافت یارانه محروم کنیم.

پور ابراهیمی با بیان اینکه عددی که برای پرداخت یارانه در سال مقرر شده حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار میلیارد تومان است، اظهار کرد: اگر به ۹۰ درصد جامعه را یارانه بگیر در نظر بگیریم آن ۱۰ درصد مردمی که از این منابع استفاده نمی‌کنند، حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان در سال خواهد بود که با اضافه کردن این تعداد می‌توان از نارضایتی مردم در جامعه جلوگیری کرد. پیشنهاد ما این است که برای باردیگر، امکان ثبت نام دوباره خانواده‌ها برای ظرفیت امروزی آن‌ها به ویژه ظرفیت کالای اساسی فراهم شود تا از دریافت یارانه محروم نشوند.

کد خبر: 1140708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =