آموزش شیرینی پزی/ طرز تهیه بستنی میوه‌ای در منزل با روشی آسان

بستنی میوه‌ای یکی از انواع رنگارنگ بستنی‌هاست که طرفداران زیادی به‌خصوص در میان کودکان دارد و می‌توان آن را با روشی بسیار آسان در منزل تهیه کرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، بستنی یکی از خوراکی‌های خوشمزه است که در تمام فصول سال مصرف می‌شود؛ ولی خوردن آن در فصل تابستان و زمانی که هوا گرم است، به دلیل طبع خنکی که دارد، بسیار دلچسب‌تر است. تهیه بستنی سنتی در ایران سابقه طولانی دارد و ایرانیان قدیم از مخلوط کردن برف و آب انگور چیزی شبیه به بستنی را تهیه می‌کردند. شاید بتوان گفت تاریخ تولید بستنی سنتی در ایران به حدود ۶۰ سال قبل برمی‌گردد؛ اما در دهه ۳۰ و ۴۰ بود که بستنی فروشی‌ها در ایران رونق گرفتند. یکی از مشهورترین بستنی‌های سنتی در ایران بستنی «اکبر مشدی» بود که در حوالی میدان راه آهن تهران افتتاح شد. بستنی منبع غنی کلسیم و سرشار از مواد معدنی است که تامین کننده انرژی برای بدن است؛ همچنین خوردن بستنی به ترشح هورمون سروتین می‌انجامد که شادی‌آور است.

بیشتر بخوانید:

آموزش شیرینی پزی/ طرز تهیه کیک اسپرسو ساده و خوشمزه

بستنی میوه‌ای یکی از انواع خوشمزه بستنی‌هاست که با میوه تازه تهیه می‌شود و طرفداران زیادی به‌خصوص در میان کودکان دارد. شما می‌توانید بستنی میوه‌ای را با هر نوع میوه تازه‌ای که دوست دارید و با روشی بسیار آسان در منزل تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید. در ادامه این مطلب طرز تهیه بستنی میوه‌ای همراه با نکات مهم و فوت و فن‌های مربوط به تهیه بستنی و خامه تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه بستنی میوه‌ای

شیر: یک و نیم پیمانه

شکر: ۱ پیمانه

توت فرنگی (یا هلو، زردآلو، انبه و...): ۳ پیمانه

خامه قنادی: ۱ پیمانه

طرز تهیه مرحله به مرحله بستنی میوه‌ای

۱ ـ برای شروع کار شیر را داخل یک قابلمه بریزید و شکر را به آن اضافه کنید؛ سپس قابلمه را روی حرارت کم اجاق گاز بگذارید و هم بزنید تا شیر به جوش بیاید. بعد از اینکه شیر به جوش آمد و کمی غلیظ شد، قابلمه را از روی اجاق گاز بردارید و کنار بگذارید تا شیر خنک شود.

۲ ـ در مرحله بعد سر توت فرنگی‌ها را جدا کنید؛ سپس توت فرنگی را خرد کنید و داخل یک قابلمه یا ماهی تابه گود بریزید. نصف پیمانه آب به توت فرنگی اضافه کنید و آن را روی حرارت ملایم اجاق گاز بگذارید تا کم کم به جوش بیاید. وقتی توت فرنگی شروع به جوشیدن کرد، با قاشق یا لیسک هم بزنید تا توت فرنگی‌ها کاملا پخته و له شوند و حالت پوره پیدا کنند؛ سپس اجاق گاز را خاموش کنید و اجازه بدهید تا پوره توت فرنگی سرد شود.

۳ ـ خامه قنادی را داخل کاسه بریزید و با همزن برقی بزنید تا خامه سفت شود و فرم بگیرد؛ سپس پوره توت فرنگی سرد را به خامه اضافه کنید و حدود یک دقیقه دیگر با همزن برقی هم بزنید تا کاملا با خامه مخلوط شود. حالا همزن را خاموش کنید و مخلوط شیر و شکر خنک شده را اضافه کنید و چند ثانیه دیگر با لیسک مواد را هم بزنید.

۴ ـ چند عدد توت فرنگی را به صورت نگینی خرد کنید و به مایه بستنی اضافه کنید و هم بزنید. حالا مایه بستنی را داخل یک ظرف مناسب بریزید و روی آن را با سلفون بپوشانید. ظرف را به مدت ۵ تا ۷ ساعت داخل فریزر بگذارید تا بستنی شما کاملا ببندد. حالا بستنی میوه‌ای شما آماده است. بستنی آماده را با قاشق یا اسکوپ مخصوص بستنی داخل ظرف سرو مورد نظر بکشید و روی آن را به دلخواه با شکلات چیپسی یا سس شکلاتی تزیین کنید. نوش جان

روش تهیه خامه فرم گرفته

معمولاً برای فرم دادن خامه قنادی گفته می‌شود که آن را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه با همزن برقی هم بزنید؛ اما همان‌طور که می‌دانید، در قنادی خیلی نباید روی این زمان‌بندی‌ها تمرکز کنید و مهم‌تر از زمان‌بندی این است که شما ابزاری را که در اختیار دارید، بشناسید. به عنوان مثال ممکن است که همزن شما یک همزن قوی یا متوسط باشد. مسلماً نتیجه‌ای که در ۱۵ دقیقه با این دو همزن حاصل می‌شود، متفاوت است. ممکن است با همزن متوسط در ۱۵ دقیقه خامه آماده شود؛ اما همان نتیجه با یک همزن قوی در ۸ دقیقه به دست بیاید.

حالا اگر شما قدرت همزن‌تان را ندانید و با همزن قوی ۱۵ دقیقه خامه را هم بزنید، نهایتاً چیزی که به دست می‌آید، خامه فرم گرفته نیست. به زمان‌بندی‌ها توجه کنید؛ اما معیار اصلی باید آشنایی و شناخت ابزار کارتان باشد. در این قسمت روش صحیح فرم دادن خامه قنادی را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

همیشه وقتی خامه را از لوازم قنادی‌ها تهیه می‌کنید، با توجه به نیازتان آن را در بسته‌های نیم کیلویی یا یک کیلویی یا کم‌تر بسته‌بندی کنید تا وقتی که خواستید از آن استفاده کنید، فقط بسته مورد نیاز را از فریزر خارج کنید. برای شروع کار باید خامه یخ زده را از فریزر خارج کنید و در ای محیط قرار بدهید تا یخ‌زدایی شود و حالت بستنی پیدا کند.

بعد خامه را داخل یک کاسه مناسب که ترجیحا از جنس فلزی باشد، بریزید و همزن را روی دور متوسط قرار بدهید. وقتی خامه یک‌دست شد، آن را روی دور تند قرار بدهید. خامه وقتی زده شده نیست، براق است؛ اما وقتی شروع به آماده شدن می‌کند، کم‌کم رنگ آن مات می‌شود. وسط کار یک بار همزن را خاموش کنید و خامه را با لیسک آرام به صورت دورانی هم بزنید. خامه را زیر و رو کنید تا خامه‌های زیر ظرف هم زده شود. برای بهتر فرم گرفتن خامه کاسه حاوی خامه را روی ظرف حاوی یخ قرار بدهید و بعد با همزن هم بزنید.

علاوه‌بر مات شدن خامه یکی دیگر از نشانه‌های خامه فرم گرفته این است که رد پره‌های همزن روی آن می‌افتد. وقتی سر همزن را از داخل ظرف خامه بیرون می‌آورید، باید خامه داخل پره‌های آن گیر کرده باشد. وقتی خامه آماده شود، اگر ظرف را برعکس کنید، هرگز خامه از آن بیرون نمی‌ریزد. وقتی خامه آماده شد، دیگر آن را زیاد هم نزنید. خامه را هر بار به اندازه نیازتان فرم بدهید؛ زیرا بعد از یک بار فرم‌دهی دیگر نمی‌توانید برای تزیین کیک یا دسرها از آن استفاده کنید.

منبع: فرارو

انتهای پیام/

کد خبر: 1140929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =