طب سنتی/ درمان عفونت گوش با روش‌ های گیاهی

روغن زیتون به عنوان مسکنی طبیعی برای درمان عفونت گوش استفاده می شود، روغن زیتون دیواره گوش خارجی را تسکین داده و لایه ای برای حفاظت در برابر عفونت های باکتریایی فراهم می سازد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، گوش مرکز حفظ تعادل و شنوایی است. عفونت گوش ممکن است که در طول زندگی برای افراد زیادی مخصوصاً کودکان اتفاق بیفتد. آیا تا به حال شما نیز به این مشکل برخورده اید ؟ آیا کسی به شما پیشنهاد داده که از آنتی بیوتیک ها استفاده کنید ؟ همانطور که می دانید درمان های خانگی یکی از موثرترین و بدون آسیب ترین روش های درمانی می باشد. عفونت گوش هم یکی از همین مشکل هاست که با درمان خانگی قابل بهبودی است. عفونت گوش اغلب با احساس درد و علائم ناراحت کننده همراه می باشد که هم کودکان و هم بزرگسالان را به خود درگیر می کند. عفونت گوش گاهی اوقات به خودی خود خوب می شود.

بیشتر بخوانید:

نکاتی که سلامت گوش را تضمین می‌کند

بنابراین درمان مورد نظر برای از بین بردن درد یا کنترل مشکل موثر خواهد بود. در موارد شدید تر حتماً باید آنتی بیوتیک مورد استفاده قرار بگیرد. گوش درد ممکن است دردی مبهم باشد که هر دو گوش را درگیر می کند. در هر صورت این نوع درد سخت و غیر قابل تحمل است و باید فورا درمان شود.

روشهای خانگی و آسان برای درمان عفونت گوش

۱. روغن لیمو

روغن لیمو فواید مختلفی برای بدن دارد. همچنین می تواند مشکلاتی مثل تب ، چاقی ، آسم ، ریزش مو ، اختلالات پوستی ، خستگی و مشکلات مربوط به معده و البته عفونت گوش را درمان کند زیرا دارای خاصیت ضد عفونی ، ضد قارچی و ضد میکروبی می باشد.

طرز استفاده :

یک یا دو قطره روغن لیمو را با یک الی دو قطره روغن نارگیل مخلوط کنید. این ترکیب را به گوشه خارجی گوش عفونت دار خود بزنید.

هنگام انجام این درمان ، اجازه ندهید که عفونت وارد کانال گوش شما شود.

۲. روغن لاوندر

روغن لاوندر عصاره گل اسطوخدوس می باشد. روغن لاوندر فواید زیادی برای سلامتی دارد. به به تسکین درد ، از بین بردن مشکلات عصبی ، جریان خون و مشکلات تنفسی کمک می کند. روغن لاوندر اثرات آرامش بخشی دارد و برای ماساژ نیز مورد استفاده قرار می گیرد و عفونت گوش را نیز از بین خواهد برد.

طرز استفاده :

کمی روغن لاوندر را به قسمت خارجی گوش خود بزنید اما اجازه ندهید که روغن وارد کانال گوش شما شود. چند دقیقه به آرامی آن را روی گوشی خود ماساژ دهید. اگر نتایج رضایت بخش بود ، این درمان را دو الی سه بار در روز به مدت چند روز تکرار کنید.

۳. روغن ریحان

روغن ریحان دارای خواص ضد ویروسی ، ضد باکتریایی و ضد التهابی می باشد . نه تنها عفونت گوش را درمان می کند ، بلکه برای دستگاه تنفسی ، گلو و ریه مناسب است.

طرز استفاده :

پد را به روغن آغشته کنید و سپس آن را به گوش خود بزنید و چند دقیقه نگه دارید.

مراقب باشید که پد آغشته شده به روغن را بیش از حد به گوش خود فشار ندهید.

این درمان را چند بار در روز تکرار کنید ت زمان یکه بهترین نتیجه را بگیرید و بهبودی حاصل شود.

۴. سیر

سیر دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است که برای رفع و درمان عفونت و درد گوش موثر است .

طرز استفاده :

یک حبه سیر را به خوبی له کنید و سپس آن را با روغن داغ ترکیب نمایید و پس از خنک شدن ، چند قطره از آن را در گوش بچکانید.

اگر روغن استفاده شده داغ باشد ، به پرده گوش آسیب زده و عفونت را بیشتر خواهد کرد.

۵. روغن خردل

مدت زمان زیادی است که روغن خردل مورد استفاده قرار می گیرد و یک درمان موثر محسوب می شود زیرا دارای خواص آنتی باکتریایی می باشد و برای درمان عفونت های باکتریایی مناسب است . همچنین می تواند از عفونت های باکتریایی داخل روده یا حتی گوش جلوگیری کند.

طرز تهیه :

چند قطره روغن خردل را با مقداری از برگ گیاه کاستور یا کرچک آغشته کنید و چند دقیقه آن را گرم کنید و سپس آب آن را بگیرید و اجازه دهید که آب آن در دمای اتاق خنک شود و سپس دو الی سه قطره را به ناحیه مورد نظر در گوش خود بزنید.

یک یا چند روز و چند بار در روز این کار تکرار کنید تا اثر آن را به وضوح مشاهده کنید.

۶. روغن زیتون

روغن زیتون دارای خواص ضد میکروبی است و به همین دلیل برای رفع عفونت عالی است.

طرز استفاده :

هر شب قبل از خواب چندین قطرع از روغن زیتون را در گوش بریزید و این کار را چندین روز تکرار کنید تا عفونت به طور کامل از بین برود.

۷. نمک

اگر هنگام عفونت گوش به پزشک دسترسی ندارید ، از نمک استفاده کنید تا علائم عفونت بهبود پیدا کند و التهاب و درد از بین برود.

طرز استفاده :

یک فنجان نمک را داخل ماهیتابه بریزید و آن را با شعله کم گرم کنید و حتی می توانید از مایکروویو نیز استفاده کنید. از یک پارچه برای پوشش نمک داغ شده استفاده کنید و این کار را حدود یک هفته ، چند بار در روز تکرار نمایید.

علاوه بر نمک می توانید مقداری آبلیمو هم اضافه کنید. همانطور که می دانید ، ویتامین ث موجود در آبلیمو برای درمان عفونت گوش بسیار موثر است.

طرز استفاده :

اول از همه آب لیمو را داخل یک کاسه با مقداری نمک ترکیب کنید و در مرحله بعد یک حوله مرطوب بردارید و ترکیبات را روی آن بریزید ، به طوری که از حوله بیرون نزند و سپس کمی گرما به آن بدهید که این گرما می تواند در داخل مایکروویو باشد.

بعد از گرم کردن ، حوله را بیرون آورده و آن را روی سر خود قرار دهید تا بخار آن به گوش شما برسد و عفونت ها را دور کند و از بین ببرد.

۸. سرکه سفید و آب

طرز استفاده :

کمی از سرکه سفید را به آب بیفزایید و چند قطره از آن را درون گوش بریزید و سپس سر را کج کنید تا محلول خارج نشود و بیرون نریزد.

اگر دچار گوش درد شده اید یا پرده گوشتان پاره شده است ، هرگز از سرکه سفید استفاده نکنید.

برخی از علائم که باعث عفونت گوش می شوند ، عبارتند از :
آلرژی فصلی
بزرگ و متورم شدن لوزه ها
سرماخوردگی
ورود مواد خارجی مثل آب به درون گوش
خوابیدن موقع پرواز

انتهای پیام/

کد خبر: 1140971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =