خواص توت سفید برای درمان و زیبایی

توت سفید دارای خواص بی نظیری برای بدن می باشد و از خواص آن می توان به درمان برخی بیماری ها و زیبایی اشاره کرد، البته زمان مصرف توت نیز بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، توت سفید میوه ای بومی در شمال چین است. درخت توت سفید به دلیل برگهایش که منبع اصلی مواد مغذی کرم ابریشم است به عنوان یک صنعت بزرگ در آن منطقه مشهور است. با این حال در طب سنتی از برگ، میوه و پوست درخت توت به دلیل وجود فلاونوئید بالا و سایر مواد مغذی ضروری مانند ویتامین ث، کلسیم، پروتئین و آهن، به اشکال مختلف استفاده می شود. 

بیشتر بخوانید:

مهم ترین خواص توت سفید برای سلامتی

ارزش غذایی توت سفید ( ۱۰۰ گرم )
کالری :۴۳
پروتئین :۱.۴ گرم
کربوهیدرات :۹.۸ گرم
فیبر :۱.۷ گرم
چربی :۰.۳ گرم
طبع توت سفید

توت سفید حاوی مقادیر بالایی آب، کربوهیدرات، پروتئین، اسید های چرب لینولئیک و استریک اسید، فیبر، ویتامین C، آهن، پتاسیم و منیزیم است و طبع آن گرم و مرطوب می باشد.

تمام خواص توت سفید 

خاصیت ضد التهاب:

توت به دلیل داشتن ترکیبات فعال و اسیدهای فرار، خاصیت ضد التهابی دارد که باعث می شود این میوه برای بیماران مبتلا به آرتروز و همچنین کسانی که از التهاب مزمن، نقرس، میگرن یا سندرم روده تحریک پذیر (IBS) رنج می برند، ایده آل باشد.

رفع خستگی:

اگر از خستگی مزمن رنج می برید یا به انرژی بیشتری در طول روز نیاز دارید، مصرف یک فنجان چای توت سفید می تواند سطح انرژی جسمی و روانی شما را بهبود بخشد.

بهبود سلامت قلب:

تحقیقات نشان می دهد که مصرف توت سفید می تواند به افزایش سطح HDL که چربی های مفید هستند و به کاهش کلسترول کمک کند، بنابراین خطر آترواسکلروز، حمله قلبی، سکته مغزی و بیماری قلبی را کاهش می دهد.

کمک به کاهش وزن:

اگر به نوشیدن چای توت علاقه مند هستید، می توانید از چندین روش برای بهره مندی از حداکثر مزایای توت استفاده کنید. برخی از متخصصان تغذیه توصیه می کنند حداقل سی دقیقه قبل از هر وعده غذایی چای بنوشید تا میل به مصرف زیاد کربوهیدرات ها را کاهش دهید. همچنین می توانید چای توت را جایگزین نوشیدنی ها گازدار کنید تا به این طریق به کاهش وزن خود کمک نمائید.

کاهش خطر سرطان:

تحقیقات نشان می دهد آنتی اکسیدان های موجود در برگ و میوه توت باعث مرگ سلول های سرطانی می شوند و از رشد و تکثیر این سلول ها جلوگیری می کنند.

کمک به فهم و یادگیری:

عصاره برگ توت به طور گسترده بر حافظه و عملکرد مغز تاثیر می گذارد. تحقیقات نشان می دهد که استفاده از این عصاره می تواند فعالیت عصبی را تحریک و به درمان آلزایمر کمک کند.

جلوگیری از افسردگی:

توت به علت داشتن انواع ویتامین های گروه B در کاهش و رفع ترس، عصبانیت، خمودی، اضطراب و هیجان موثر است. دم کرده پوست درخت توت سفید دارای خاصیت ضد افسردگی است. اما قبل از استفاده منظم از این چای گیاهی، ابتدا با پزشک مشورت کنید، بخصوص اگر داروهای ضد افسردگی استفاده می کنید.

دیابت:

این میوه بیشتر به دلیل تأثیرات آن بر دیابت مشهور است. ماده موثر در توت سفید، پردازش قند را در بدن قطع یا کند می کند تا با کنترل میزان قند خون، دیابت را تا حد زیادی بهبود بخشد.

فشار خون :

مصرف توت سفید به دلیل پتاسیم و منیزیم موجود در آن و آنتی اکسیدان رزوراترول سبب کاهش فشار خون می شود. آنتی اکسیدان رزوراترول مانند وازودیلاتور عمل کرده و با کاهش تولید اکسید نیتریک رگ های خونی را شل کرده و به کاهش فشار خون بالا کمک می کند.

کاهش اشتها:

اگر مشکل پرخوری دارید، توت سفید ممکن است به شما در مقابله با این مسئله کمک کند. این میوه سرشار از فیبر است که بطور طبیعی اشتها را کاهش می دهد.

واکنش استرس :

پاسخ بدن به استرس مسئول همه چیز از سطح اضطراب گرفته تا فرآیندهای متابولیکی ماست. بنابراین برای متعادل کردن سیستم عصبی و پاسخ بدن به استرس، رفع تورم مزمن و نوسانات خلقی می توانید این چای را مصرف کنید.

تقویت کلیه ها :

متخصصان طب سنتی عقیده دارند که مصرف توت سفید سبب تقویت عملکرد کلیه ها می شود.

پاکسازی کبد :

مصرف توت سفید سبب پاکسازی کبد و دفع سموم کبد خواهد شد پس از توت سفید تازه برای پاکسازی کبد خود استفاده کنید.

تصفیه خون :

یکی از بهترین خواص توت سفید تصفیه خون است، مصرف توت در واقع خون را تمیز کرده و باعث افزایش تولید خون می شود.

درمان کم خونی :

چنانچه پیش از این در بخش سلامت نمناک گفته شد توت حاوی مقدار زیادی آهن است که باعث شد بنابراین مصرف این میوه برای درمان کم خونی که از بیماری های شایع در بین مردم است، مفید می باشد. توت سفید برای درمان بی خوابی ناشی از کم خونی، نیز موثر است.

درمان یبوست:

میل کردن توت سفید با معده خالی، به همراه یک لیوان آب یبوست را درمان می کند.

کاهش نفخ معده :

توت سفید مقادیر بالایی فیبر دارد که موجب بهبود هضم غذا و کاهش نفخ معده شده و به سلامت دستگاه گوارش کمک می کند.

درمان سرماخوردگی و آنفولانزا :

توت سرشار از ویتامین C است که سبب درمان سرماخوردگی و آنفولانزا می شود. در دوران سرماخوردگی خود از توت سفید استفاده کنید و از خواص آن بهره مند شوید.

منبع: نمناک

انتهای پیام/

کد خبر: 1140973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =