لزوم کمک نمایندگان مجلس برای اجرای رتبه بندی معلمان

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش از نمایندگان خواست در موضوعات مختلف آموزش و پرورش از جمله اجرای رتبه بندی معلمان، ساماندهی نیروهای خدماتی و تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش کمک شایانی داشته باشند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، نشست صمیمانه مسئولین آموزش و پرورش با نمایندگان مردم شهرستان های استان تهران در مجلس شورای اسلامی در سالن جلسات سردار سلیمانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران برگزار شد.

در این نشست صمیمانه نمایندگان مجلس با مدیرکل شهرستان‌های استان تهران که به مناسبت گرامیداشت ایام بزرگداشت مقام معلم برگزار شد، نمایندگان با بیان نکات و  نقطه نظرات خود  بر تعامل بیشتر نظام تعلیم و تربیت با مجمع نمایندگان استان تاکید کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شأن ملی دارند

سید احمد رسولی نژاد نماینده مردم  دماوند و فیروزکوه در این نشست صمیمی گفت: نمایندگان جایگاه ملی دارند و باید از مشورت‌شان همیشه استفاده شود چرا که دلسوزترین افراد نسبت به شهر و همکاران هستند.

وی در خصوص اجرای برنامه های استانی و شهرستانی گفت: اگر در اجرای برنامه ای نیاز به حضور نمایندگان است باید ارکان تصمیم گیری در ابتدا با ایشان هماهنگ شوند چون که ما موظفیم طی هفته روزهای مشخصی را در جلسات مجلس حاضر باشیم چرا که آن وظیفه ملی است، گاهی این عدم هماهنگی و حضور ممکن است باعث دلخوری عزیزان شود.

رسولی نژاد در ادامه از تعاملی که بین نمایندگان استان و مدیر کل آموزش و پرورش استان وجود دارد ابراز خرسندی کرد و بر افزایش سطح آن تاکید داشت.

برای پیشبرد اهداف انقلاب باید از نیروهای متخلق، متبحر، انقلابی و دلسوز استفاده کنیم

حجت‌الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم و بهارستان نیز در این نشست اظهار کرد: در گذشته عدم هماهنگی بین نمایندگان مجلس و دولت وجود داشته و آن گونه که باید از نیروهای دلسوز نظام استفاده نشده است، مسیر ما مسیر انقلاب و حزب ا...است،  اگر می خواهیم اهداف نظام به خوبی پیش رود باید از نیروهای متخلق، متبحر، انقلابی و دلسوز استفاده کنیم تا بتوانیم خدمتی در خور به نظام اسلامی و انقلاب که ماحصل خون شهیدان گرانقدر است، داشته باشیم.

تقویت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و مدیرکل آن، تقویت نظام آموزش و پرورش و انقلاب است

سید علی یزدیخواه  نماینده محترم مردم شریف اسلامشهر، تهران، ری و شمیرانات با اشاره به اینکه تقویت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و مدیر کل آن تقویت نظام آموزش و پرورش و انقلاب است و توضیح  اینکه شهرستان های استان تهران چه اقتضائاتی دارد گفت: اکثر نیروهای خوب و توانمند  شاغل در شهر تهران و ستاد که وظیفه  تصمیم گیری وزارت آموزش و پرورش  را دارند از نیروهای خوب و توانمند شهرستان های استان تهران هستند.

وی با اشاره به اینکه باید با برنامه ریزی دقیق برای اوقات فراغت دانش آموزان تصمیمات ویژه و جدی‌ گرفته شود، افزود: اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران باید نقشه راهی برای آموزش و پرورش استان ترسیم کند همچنین در رابطه با افت تحصیلی دانش اموزان در دوران کرونا باید برنامه ریزی داشته باشیم و با ایجاد ساز و کار مناسب، دانسته های معلمان را به روزرسانی کنیم.

یزدیخواه در ادامه با اشاره به اینکه باید درخواست ها و ظرفیت نمایندگان ویژه مورد بررسی قرار گیرد از تعاملی که بین آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران و مجمع نمایندگان وجود دارد تشکر کرد.

ترفیع مقام معلم وعده الهی است

حسین نوش‌آبادی نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک نیز در ادامه نشست بیان کرد: ترفیع مقام معلم وعده الهی است، ما باید در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با چشم انداز سند تحول بنیادین به دنبال تحول گرایی در آموزش و پرورش باشیم.

 وی با اشاره به اینکه همه سطوح مدیریتی آموزش و پرورش مهم است چرا که نقش رهبری در نظام تعلیم و تربیت دارد، گفت: مدیر آموزش و پرورش باید فردی شجاع، مدیر و مدبر، خداترس و باسواد باشد تا بتواند در جهت تحقق وعده ها تلاش کند.

نوش آبادی گفت: کشف و آموزش و ارتقای سطح دانش منابع انسانی و تبدیل به استعدادهای بی بدیل و شناسایی آن خارج از روابط دوستانه و محدود باعث می شود که افراد جامع تر و توانمند تر در چرخه تصمیم گیری حضور یابند و استفاده از تجربیات ایشان باعث تحول در نظام آموزش و پرورش خواهد شد.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در ادامه گفت: برای پیشبرد اهداف باید مشوق‌های عالی و خوب هم در نظر گرفته شود.

وی گفت: همانگونه که نمایندگان نباید در امور جاری نظام تعلیم و تربیت دخالت داشته باشند ولی باید به وظیفه نظارتی خود هم به خوبی عمل کنند.

در انتخاب افراد باید تدین، انقلابیگری و روحیه جهادی اولویت داشته باشد

فرهاد بشیری نماینده مردم پاکدشت نیز در این نشست گفت: در مجلس شورای اسلامی و کمیسیون های مختلف از جمله کمیسیون آموزش و تحقیقات می‌تواند در راستای پیشبرد اهداف نظام تعلیم و تربیت  می توانند بسیار کارساز و موثر باشند.

بیشتر بخوانید:

تصمیم دولت برای طرح رتبه بندی معلمان چیست؟

بشیری گفت:  انتظار است در شرایط کنونی همه با هم کمک کنیم تا در نظام تعلیم و تربیت رشد شایانی صورت پذیرد همچنین باید کمک کنیم با تبدیل به احسن کردن املاک و مستغلات مشکل تامین فضای آموزشی به حداقل برسد.

تعامل بیشتر به رفع چالش‌ها کمک می‌کند

حسین حق وردی نماینده مردم شهریار شهرقدس و ملارد نیز در این نشست گفت: تعامل با نمایندگان مجلس به دلیل اشراف بیشتری کخ نسبت به شهرهای خود دارند باعث می شود تحلیل جامعه تری در جهت رفع مشکلات داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه شهرستان‌های استان تهران پر چالش‌ترین استان کشور است، ادامه داد: اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران همچون یک کشور کوچک با انواع چالش ها دست و پنجه نرم می‌کند که برای پیشبرد اهداف باید بر هم افزایی و تعامل بیشتر تاکید داشته باشیم تا بتوانیم به رفع چالش ها و مشکلات کمک کنیم.

برای اولین بار در کشور مجمع نمایندگان استان یکپارچه همراه آموزش و پرورش هستند

قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش نیز در این نشست با تقدیر و تشکر از حضور یکپارچه نمایندگان این استان اظهار کرد: برای اولین بار است که در کشور مجمع نمایندگان یک استان که همه مفتخر به مقام معلمی هستند برای تبریک ایام بزرگداشت مقام معلم در اداره کل جمع شده اند.

وی گفت در هیچ جای کشور اینگونه نمایندگان استان پایه کار آموزش و پرورش نیستند و باید از این ظرفیت به خوبی و در راستای تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت بهره مند شد.

وی همچنین از نمایندگان خواست در موضوعات مختلف آموزش و پرورش از جمله اجرای رتبه بندی، ساماندهی نیروهای خدماتی و تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش کمک شایانی داشته باشند.

مسعود بهرامی مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران نیز گزارشی از فعالیت‌های انجام شده ازقبیل چالش های بازگشت به آموزش حضوری، کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی، تجهیزات و مشکلات پیشرو در بحث ساماندهی نیروی انسانی ارائه کرد و در ادامه حاضرین با بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود بر تعامل سازنده و گسترده‌تر در جهت رفع موانع و مشکلات نظام آموزشی در استان تاکید کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1141017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
      0 0
      چرا هیات دولت مانع اجرای رتبه بندی شده که بودجه آن مشخص تخصیص یافته است میخواهند چکار کنند چرا معلمان را سرکار گذاشته اند و دارند با احساسات میلیونها فرهنگی و خانواده هایشان بازی میکنند دوماه از ۱۲ اردیبهشت گذشته ولی خبری نشده