پیامدهای شلیک اس ۳۰۰ روسیه به تل‌آویو کدام است؟

یک وبگاه تحلیلی گزارش کرد شلیک سامانه اس 300 به جنگنده رژیم صهیونیستی در سوریه موجی از نگرانی را در تل‌آویو ایجاد کرده و آنها را بر آن داشته تا تکنیک‌های نظامی خود را در سوریه تغییر دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز؛ روسیه در تاریخ ۱۳ می (۲۳ اردیبهشت ماه) یک موشک «اس-۳۰۰» به سمت جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در سوریه شلیک کرد که نگرانی زیادی را در میان صهیونیست‌ها به وجود آورد به طوریکه نیروی هوایی رژیم صهیونیستی را بر آن داشته است که تاکتیک‌های عملیاتی خود را تغییر دهد.

وبگاه «برکینگ دیفنس» گزارش کرده است که مقام‌های رژیم صهیونیستی اقدام روسیه در شلیک سامانه اس-۳۰۰ به سمت جنگنده اسرائیل در سوریه را یک اقدام «بسیار عجیب و نگران‌کننده توصیف کردند.

کانال ۱۳ اسرائیل حادثه حمله سامانه موشکی روسیه به جنگنده رژیم صهیونیستی در حین بازگشت به خانه پس از حمله صهیونیست‌ها به مواضع سوریه را برای اولین بار گزارش کرد. طبق این گزارش‌،علی‌رغم آن که مشخص نیست که رژیم صهیونیستی از چه جنگنده‌هایی در عملیات خود در سوریه استفاده کرده بود، اما پیش از این رژیم از جنگنده‌های اف-۱۵ و اف-۱۶ در حملات خود به سوریه استفاده کرده بود.

این گزارش سپس نوشت، علی‌رغم آن که هیچ هواپیمای اسرائیلی در این حمله روسیه آسیب ندید اما این اولین باری است که روسیه،سامانه دفاع هوایی خود را علیه جنگنده‌های اسرائیلی فعال کرده است و از سال ۲۰۱۵، جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی صدها بدون مواجهه با واکنش روسیه، صدها حمله به مواضع سوریه انجام می‌دادند.

بر اساس این گزارش، مقام‌های رژیم صهیونیستی حاضر به اظهارنظر درباره شلیک موشک روسیه نشدند و برکینگ دیفنس گزارش کرد علی‌رغم آن که بین رژیم صهیونیستی و روسیه یک خط تلفن برای ارتباط برقرار کردن در خصوص مسائل سوریه وجود دارد، اما ظاهراً روسیه قبل از شلیک اس-300 هیچ‌گونه هشداری به صهیونیست‌ها نداده است.

بر اساس این گزارش، برخی منابع می‌گویند که شلیک اس-300 در حقیقت یک سیگنال انتقام‌جویانه از سوی روسیه به دلیل حمایت سیاسی رژیم صهیونیستی از اوکراین بوده است.

«عاموس گلعاد» یک افسر بازنشسته ارتش رژیم صهیونیستی که در میان نقش‌های مختلف، به عنوان رئیس واحد تحقیقات اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی نیز فعالیت داشته است به برکینگ دیفنس گفته است که استفاده روسیه از اس-300 احتمالاً هشداری برای «نشان دادن این مسئله بوده است که مسکو از برخی عملیات‌های اسرائیل در سوریه خرسند نیستم.

بر اساس این گزارش، تل‌آیو در حالیکه تلاش می‌کند تصویر کاملی از پیامی که روسیه قصد داشته با شلیک اس-300 به صهیونیست‌ها ابلاغ کند، به دست آورد، همچنان انتظار می‌کشد تا در خصوص تغییر راهبرد برای حمله به مواضع سوریه تصمیم‌گیری‌هایی را انجام دهد. یکی از گزینه‌های مورد بررسی، تغییر به سوی پرتاب بمب و موشک از یک فاصله قابل توجه و دوری از عملیات‌ از راه نزدیک است که جنگنده‌ها را کاملاً‌ در برد اس-300 قرار می‌دهد. مسئله بزرگ‌تر این است که اسرائیل چگونه با پرتاب دیگری از سوی نیروهای روسیه مقابله خواهد کرد.

یک منبع ارشد دفاعی گفت: «اگر این یک حادثه برای یک بار باشد، یک چیز است اما اگر این تغییری در سیاست روسیه وجود داشته باشد، دولت اسرائیل باید تصمیم بگیرد: وقتی یک سلاح روسی پرتاب می‌شود، آیا اسرائیل به آن حمله خواهد کرد؟ این یک سوال مهم و جدی است».

یک منبع دفاعی رژیم صهیونیستی مدعی شده است اگر نیروهای ایرانی در سوریه موشک‌های بالستیک به سمت اسرائیل شلیک کنند، «اسرائیل چنین حمله‌ای را مستقیماً از سوی ایران می‌بیند و بر اساس آن عمل خواهد کرد».

این گزارش می‌افزاید، رژیم صهیونیستی بعنوان بخشی از افزایش حملات علیه مواضع سوریه، استفاده از «بمب‌های بتن شکن» برای دستیابی به تأسیسات زیرزمینی در سوریه را آغاز کرده است. حمله ۱۳ می رژیم صهیونیستی که با سامانه اس-۳۰۰ پاسخ داده شده از بمب‌های «جی بی یو-۲۸» استفاده کرده بود و تصاویر ماهواره‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی نشان دادند که در حمله صهیونیست‌ها، تأسیسات سوری در «مصیاف» خسارات شدیدی دیده است.

برکینگ دیفنس در پایان گزارش خود نوشت که رژیم صهیونیستی از ایالات متحده درخواست کرده است که تسلیحات بتن شکن جی بی یو-72 را به این رژیم بفروشد که هنوز وضعیت درخواست تل‌آویو نامشخص است.

منبع: فارس

کد خبر: 1141035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =