طرح اروپا برای عادی سازی روابط لبنان با رژیم غاصب صهیونیست

نماینده اتحادیه اروپا در امور صلح خاورمیانه اخیرا پیشنهاداتی را به دولت و مقاومت لبنان در ازای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی ارائه داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، روزنامه لبنانی «الاخبار» با انتشار گزارشی اعلام کرد که «اسون کوپمنز» فرستاده اتحادیه اروپا در امور صلح خاورمیانه، پیشنهاد غرب به لبنان و مقاومت را برای کشیده شدن آنها به دام عادی سازی روابط با دشمن اسرائیلی تحت عنوان راه حل نهایی ارائه کرده است. بر اساس این پیشنهاد، اروپایی‌ها در ازای عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر و دست کشیدن از حقوق خود، نان، دارو و برق را در اختیار لبنان قرار می‌دهند و برای مقاومت در دولت جدید امتیازات گسترده‌ای فراهم خواهند کرد.

طبق گزارش الاخبار، دو هفته قبل از انتخابات پارلمانی، «اسون کوپمنز» هیاهوی تحولات اوکراین را رها و به بیروت سفر کرد تا به ادعای خود «راه حل نهایی» را به عنوان تنها راه ثبات در خاورمیانه و تنها راه خروج لبنان از بحران کنونی ترویج دهد.

بیشتر بخوانید:

سفر مقامات آمریکا به عربستان برای رایزنی درباره ایران

بر اساس این گزارش، این دیپلمات هلندی که از فلسطین اشغالی و پس از دیدار با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به لبنان آمده بود، چند روز از مقرهای ریاست جمهوری، وزارت امور خارجه و حزب الله لبنان بازدید و از طرف ۲۷ کشور اروپایی در مورد ضرورت فعال کردن «فرایند صلح» صحبت کرد. پیشنهادات او شامل تضمین تشکیل دو دولت، آزادی انجام مناسک مذهبی، حفظ همزیستی دینی و حل بحران آوارگان با استناد به راهکارهای دائمی مندرج در فرآیند صلح بوده است.

الاخبار ادامه داد: از جمله مشوق‌های دیگر نماینده اروپا این بوده است که فرایند صلح، مشکل انرژی لبنان را یک بار برای همیشه حل خواهد کرد و به لبنانی‌ها اجازه می‌دهد برق تولید کنند و در منابع نفت و گاز خود به درستی سرمایه‌گذاری کنند. به علاوه لبنان می‌تواند به سرعت به ائتلافی منطقه‌ای شامل مصر، امارات، قبرس، یونان، اسرائیل بپیوندد که به جذب سرمایه گذاری و احیای اقتصاد این کشور کمک می‌کند.

این روزنامه لبنانی افزود: پیشنهادات نماینده اتحادیه اروپا به همین جا ختم نمی‌شود و او علاوه بر تلاش‌هایش برای تشویق دولت لبنان با هدف ورود به روند مذاکره با دشمن، تلاش کرد پیشنهادهایی را مختص حزب‌الله و جنبش‌های مقاومت در فلسطین ارائه کند. به عنوان مثال، کوپمنز پیشنهاد داد که ترتیبات امنیتی بین مقاومت لبنان و دشمن اسرائیلی در مرز با فلسطین ایجاد و سهم بسیار متعادل مقاومت در رژیم جدید لبنان حفظ شود که امتیازات گسترده‌ای را برای "شیعیان" تضمین کند. او همچنین تعهد برای بازسازی غزه و حمایت اقتصادی از آن برای تبدیل شدنش به «دبی جدید» را مطرح کرده است.

در پایان گزارش الاخبار تأکید شد: درباره نقشه راه دستیابی به مذاکرات، نماینده غربی تأکید کرد که اتحادیه اروپا آماده است گام‌های پیش از مذاکره و اقدامات اعتمادساز را برای دستیابی به مذاکرات مثبت و سازنده بین قدرت‌های متخاصم در منطقه ترتیب دهد. وی همچنین از قصد اتحادیه اروپا برای باز کردن خطوط مذاکره و دستیابی به راه حل با ایران، الجزایر و همه کشورها و طرف‌های متخاصم با اسرائیل خبر داد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1142105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =