آرژانتین قهرمان فینالیسیما شد

لیونل مسی و یارانش با پیروزی قاطع مقابل ایتالیا برنده جدال بزرگ فینالیسیما شدند.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، چهارشنبه شب اول ماه جون دو تیم آرژانتین قهرمان جام ملت‌های آمریکای جنوبی و ایتالیا قهرمان یورو ۲۰۲۰ با بازی به عنوان فینالیسیما در ورزشگاه ویمبلی لندن روبروی هم قرار گرفتند که در پایان تیم آرژانتین توانست با نتیجه ۳بر۰ ایتالیا را شکست دهد و عنوان قهرمانی را کسب کند.

آرژانتین با سیستم ۴۲۳۱ و همان ترکیب خود در جام ملت‌های آمریکای جنوبی با دو وینگر راست و چپ و حضور مسی در پشت سر لائوتارو مارتینز تک مهاجم خود نشان از هدف آرژانتین برای قهرمانی تا قبل رسیدن جام جهانی بود.

اما ایتالیا که برای دومین دوره از جام جهانی هم باز مانده بود با ترکیبی از بازیکنان باتجربه و جوان خود همچون بونوچی و کیلینی روبروی آرژانتین قرار گرفتند، اما چیزی که از اول بازی به چشم می آمد انگیزه کم قهرمان یورو و آمادگی روحی و روانی یاران مسی برای کسب دومین قهرمانی و بالا بردن جام بود.

دو تیم بازی را متعادل آغاز کردند و در دقیقه ۷ بود که آرژانتین صاحب اولین موقعیت جدی بازی شد. خطای جورجینیو روی لیونل مسی باعث شد تا داور یک ضربه آزاد پشت محوطه جریمه ایتالیا به سود آرژانتین اعلام کند. خود مسی پشت توپ قرار گرفت اما ضربه او به دیوار دفاعی آتزوری برخورد کرد. حملات دو تیم ادامه داشت و در دقیقه ۱۲، روی حرکت خوب جورجینیو، این راسپادوری صاحب موقعیت شد اما ضربه او را امیلیانو مارتینز دفع کرد.

در ادامه بازیکنان آرژانتین ابتکار عمل را در دست گرفتند اما این ایتالیا بود که در دقیقه ۲۰ صاحب موقعیت شد ولی پیش از اینکه بلوتی بتواند ضربه نهایی را وارد کند، رومرو با یک تکل به موقع دروازه آلبی سلسته را نجات داد.

یک دقیقه بعد، روی ضربه آزاد راسپادوری، بلوتی می توانست با ضربه سر دروازه را باز کند اما امیلیانو مارتینز با یک پرش بلند، توپ را از زیر تیر افقی دروازه مهار کرد. در ادامه باز هم این بازیکنان آرژانتین بودند که بیشتر توپ و میدان را در اختیار داشتند تا اینکه در دقیقه ۲۸ به گل اول بازی رسیدند. روی یک توپ ربایی از میانه زمین ایتالیا بود که مسی صاحب توپ شد و بعد از عبور از دی لورنزو، با یک پاس در عرض، لائوتارو مارتینز را صاحب موقعیت کرد و او هم با یک بغل پای ساده، آرژانتین را پیش انداخت.

در ادامه و دو دقیقه بعد گل روی اشتباه لائوتارو ایتالیا می‌توانست گل مساوی به وسیله بارلا بزند اما دروازه بان آرژانتین توپ به بیرون فرستاد. در دقایق پایانی آرژانتین گل دوم را از روی پاس لائوتارو در عمق که به دیماریا رسید که او در دقیقه ۴۵+۱ با یک چیپ زیبا بازی را ۲بر۰ کرد.

در نیمه دوم ایتالیا سه تعویض پیاپی انجام داد که باز هم توپ و میدان در اختیار یاران لیونل مسی بود و بارها تا فرو ریختن دروازه ایتالیا هجوم بردند که در نواختن ضربه آخر بی دقت بودند و یا دروازه بان ایتالیا توپ‌ها را دفع می کرد که اگر بازی می‌خواست جریان طبیعی خود را طی کند قهرمان یورو با شکست سختی بعد از نرسیدن به جام جهانی مجازات می‌شد.

در ادامه بازی بازیکنان ایتالیا رو به بازی خشن و خطاهای بی مورد آوردند که در یک مورد داور می توانست بونوچی را بخاطر آرنج زدن به صورت مسی مستقیم از بازی اخراج کند که داور با مماشات به او کارت زرد نشان داد.

آرژانتین که توپ و میدان در اختیار داشت در ده دقیقه پایانی دست به تعویض‌های خود زد تا بازیکنان دیگری هم در شرایط مسابقه قرار بگیرند و در حالی که همه منتظر پایان بازی از سوی داور بودند که مسی در عرض پا به توپ حرکت کرد که توپ به دفاع برخورد کرد و جلوی پای دیبالا افتاد که با یک ضربه به کنج دروازه ایتالیا بازی را ۳بر۰ کرد تا تیم ملی آرژانتین با لیونل اسکالونی همچنان بدون باخت و شکست ناپذیر بودن به قهرمانی بین قاره ای برسد و اگر بخواهیم در یک جمله خلاصه بازی را بیان کنیم این بود که ایتالیا حرفی برای گفتن نداشت و آرژانتین با لیونل اسکالونی و لیونل مسی به شایستگی قهرمان فینالیسیما شدند.

محسن بهره دار

کد خبر: 1142899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =