آموزش عالی در هفته‌ای که گذشت/ از امتیاز تاهل برای جذب اعضای هیئت علمی تا دیدار با سفیران کشورهای همسایه برای گسترش ارتباطات بین‌المللی

وزارت علوم در هفته‌ای که گذشته با تصویب دو بخشنامه شامل امتیاز دادن به افراد متاهل برای جذب اعضای هیئت علمی، افزایش سن پذیرش اعضای هیئت علمی و دیدار اعضای وزارتخانه با سفیران یمن و ارمنستان در راستای گسترش ارتباطات بین‌المللی همراه بود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، آموزشی عالی در هفته‌ای که گذشت، با تصویب ۲ بخشنامه در مورد جذب اعضای هیئت علمی همراه بود. براساس بخشنامه هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی شورای عالی انقلاب فرهنگی، تاهل ۵ امتیاز و در صورت داشتن هر فرزند ۳ امتیاز به امتیازات صلاحیت عمومی متقاضیان جذب افزوده می‌شود. همچنین در صورتی که امتیازات افرادی طبق فرم صلاحیت عمومی برابر باشد، اولویت با فرد متاهل است.

دیگر مصوبه هیئت جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی هم، افزایش سن عضویت هیئت علمی از ۴۰ به ۴۵ سال بود. البته بر اساس این بخش‌نامه افرادی با سن ۳۰ تا ۳۵ از ۷ امتیاز علمی و افراد با سن ۳۵ تا ۴۰ از ۳ امتیاز علمی بهره‌مند می‌شوند.

دیدار اعضای وزارتخانه با سفیران کشورهای همسایه، حمایت از تاسیس پردیس فناوری نیرو و رایزنی وزیر علوم و وزیر بهداشت برای بررسی راهکارهای پیشگیرانه خروج نخبگان دیگر رویدادهای این هفته وزارت علوم بود. ایسکانیوز در گزارش پیش‌رو مهم‌ترین و گزیده اخبار وزارت علوم در هفته سوم خرداد ماه ۱۴۰۱ را آورده است:

دیدار اعضای وزارت علوم با سفیران کشورهای یمن و ارمنستان

وزرات علوم در سیاستگذاری‌های اخیر خود، برنامه‌هایی جدی برای افزایش ارتباطات بین‌المللی شامل پذیرش دانشجوی خارجی، انتقال دانش و فناوری دارد. در این راستا، هاشم داداش‌پور رئیس سازمان امور دانشجویان و وحید حدادی اصل قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌المللی با سفیران کشورهای یمن و ارمنستان دیدار کردند.

رئیس سازمان امور دانشجویان در گفت‌وگو با سفیر یمن بر آمادگی ایران برای پذیرش دانشجو از این کشور در رشته‌ها و مقاطع تحصیلی مختلف تاکید کرد. قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل هم در دیدار با سفیر ارمنستان، درباره تبادل فناوری و انتقال تکنولوژی و پارک‌های علم و فناوری گفت‌وگو کرد

«پردیس فناوری نیرو» تاسیس خواهد شد

دیدار وزیر علوم و وزیر نیرو یکی دیگر از رویدادهای این هفته بود. علی‌اکبر محرابیان شنبه ۲۱ خردادماه ۱۴۰۱ با حضور در دفتر زلفی گل، درباره چالش‌های حوزه آب و برق در کشور گفت که در سال‌های پس از انقلاب در زمینه‌ سازه‌ها و ساخت تجهیزات و قطعات پروژه‌های خوبی به بهره‌برداری رسیده‌اند؛ اما در زمینه نرم‌افزاری کاستی‌های زیادی وجود دارد. به همین دلیل، لازم است پژوهش‌های دانشگاهی بیشتر بر حوزه نرم‌افزاری آب و برق متمرکز شوند. این موارد شامل بهینه‌سازی مصرف، افزایش راندمان تولی، کاهش هزینه و تلفات، کاهش زمان اجرای پروژه، خودکفایی در ساخت قطعات و تجهیزات، افزایش و پایداری منابع و جلب رضایت مردم است.

حمایت از تاسیس «پردیس فناوری نیرو» در این جلسه مورد توافق قرار گرفت و معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم مسئول پیگیری آن از وزارت نیرو شد.

بررسی راهکارها برای جلوگیری از خروج نخبگان در دیدار وزرای علوم و بهداشت

وزیر علوم در این هفته با وزیر بهداشت دیدار کرده و در مورد راهکارهای اجرایی برای جلوگیری از خروج نخبگان، هماهنگی برای ارتقای وضعیت معیشتی کارکنان و استادان و گسترش همکاری‌های دو وزارتخانه گفت‌وگو کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1144335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =