لاغری/ نکات و ترفندهای بسیار ساده حفظ تناسب اندام در بارداری

بسیاری از خانم ها در دوران بارداری به دلیل افزایش وزن نگران تناسب اندام خود هستند اما با دانستن راز تناسب اندام مخصوص این دوران دیگر جای نگرانی نیست.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حفظ تناسب اندام در دوران بارداری کار سختی است، زیرا اکثر افراد در این دوران وزن شان خیلی زیاد افزایش پیدا می‌ کند؛ اما خوشبختانه بازهم نکاتی هستند که با رعایت آن ها می توانید تناسب اندام خود را در دوران بارداری حفظ کنید که در این قسمت بعضی از راهکار ها را به شما توضیح خواهیم داد.

بیشتر بخوانید:

لاغری/ عادات صبحگاهیِ موثر در کاهش وزن

برای چرخش به سمت پهلوها؛ ابتدا بنشینید

وقتی که ماه های بارداری افزایش پیدا می کند و شکم تان بزرگتر می شود؛ بدن وابسته به ماهیچه شکم خواهد بود و این یعنی فشار به شکم بیشتر می شود و شما باید به گونه ای رفتار کنید که به شکم تان آسیب وارد نشود که در غیر اینصورت باعث ایجاد حس ناراحتی و سختی خواهد شد و همین سختی ها دلیلی خواهند بود برای دشوارتر شدن کاهش وزن بعد از زایمان. پس باید برای هر بار پهلو شدن در خواب؛ بنشینید و بعد؛ پهلو به پهلو و جابجا شوید. این عمل به نوعی با مراقبت بهتر از عضلات شکم، شما را در حفظ تناسب اندام و حتی راحت تر بودن کاهش وزن بعد زایمان و حاملگی، یاری خواهد کرد.

بطری آب حتماً دم دستتان باشد

نوشیدن آب کافی برای سلامت کلی شما ضروری است و می تواند به شما در کنترل وزن کمک کند. هیدراته ماندن در دوران بارداری بسیار مهم است؛ زیرا آب به تشکیل جفت هم کمک می کند. اگر برای نوشیدن آب کافی مشکل دارید، بطری ای بخرید که از دیدنِ آن لذت می برید و هر جا که می روید آن را همراه تان ببرید.

حواستان به رژیم غذایی باشد

شاید کنترل تمامی مواد غذایی در دوران بارداری سخت باشد؛ اما باید مراقب باشید که کالری مصرفی از حد نرمال بیشتر نشود؛ پس در دوران بارداری هم باید خودتان را کنترل کنید و از طرز فکر خوردن به جای دو نفر؛ اجتناب کنید. در سه ماه دوم بارداری فقط اجازه دارید که ۳۰۰ کالری بیشتر از روز های عادی استفاده کنید.

سنگین ترین وعده باید وعده ناهار باشد

بهتر است بزرگترین وعده غذایی خود را در زمان ناهار بخورید. خوردنِ ناهار سالم و مغذی و شام سبک به شما کمک می کند تا به راحتی افزایش وزن خود را مدیریت کنید.

یک ورزش سبک داشته باشید

دوران بارداری به این معنا نیست که هر ثانیه روی مبل دراز بکشید و استراحت کنید، بلکه باید ورزش منظم داشته باشید و وزن خود را کنترل کنید. ورزش به شما کمک کرده تا خلق و خوی خود را تقویت کنید. اگر چه برخی از فعالیت‌ ها، مانند بسکتبال یا ایروبیک و... در دوران بارداری توصیه نمی‌ شوند، اما می ‌توانید از پیاده‌ روی و سایر ورزش‌ های سبک لذت ببرید.

نوشیدنی های قند دار و شیرین را کنار بگذارید

نوشیدنی های شیرین دارای مواد مغذی کم و کالری بالایی هستند و اگر آن ها را زیاد بنوشید، ممکن است باعث اضافه وزن تان شود؛ بنابراین مصرف شکر و نوشیدنی های شیرین را به طور کامل کنار بگذارید که هرگز برای این دوران مناسب نیست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1144568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =