مهدی طارمی در تیررس لیل و مارسی

یک رسانه آمریکایی با انتشار گزارشی از درخشش مهدی طارمی ادعا کرد تیم‌های فوتبال لیل و مارسی فرانسه خواهان جذب طارمی هستند.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، سایت "اسپورتینگ پدیا" آمریکا با انتشار گزارشی تحت عنوان «مهدی طارمی – ستاره ایرانی که در اروپا می‌درخشد» به معرفی مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان و باشگاه پورتو پرداخت و در پایان مدعی شد تیم‌های لیل و المپیک مارسی فرانسه خواهان جذب او هستند.

این رسانه آمریکایی نوشت، مهدی طارمی فوتبالیستی است که در پست مهاجم برای باشگاه پورتو پرتغال و تیم ملی ایران بازی می‌کند. این مهاجم ایرانی از سن ۱۰ سالگی در برق بوشهر پیشرفت خود را آغاز کرد و سپس در ۱۴ سالگی به آکادمی جوانان ایرانجوان بوشهر رفت و سپس به شاهین بوشهر رفت و از ۱۸ سالگی به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای فعالیت خود را آغاز کرد. او تنها در ۷ بازی برای این تیم شرکت کرد و تنها یک گل به ثمر رساند.

بیشتر بخوانید:

طارمی بین ستاره‌های گروه B جام جهانی قرار گرفت

طارمی سال ۲۰۱۳ به ایرانجوان رفت و با او قراردادی ۲ ساله بسته شد. او در ۲۲ بازی ۱۲ گل برای آن‌ها به ثمر رساند و دومین گلزن برتر لیگ ایران در آن زمان بود. پس از آن فصل، این بازیکن به پرسپولیس انتقال یافت، جایی که او همچنان به گلزنی هایش ادامه داد و در ۱۰۵ دیدار ۵۳ گل به ثمر رساند و به تیمش کمک کرد تا قهرمانی‌های پیاپی را کسب کند. او با نیم میلیون یورو به الغرافه پیوست و یک فصل در قطر بازی کرد. طارمی در ۳۸ بازی ۲۲ گل برای این باشگاه به ثمر رساند و سپس برای اولین حضورش در فوتبال اروپا راهی ریو آوه شد.

مهاجم ایرانی در ویلا دو کوند تاثیری فوری گذاشت و در اولین بازی خود در بازی اول لیگ پرتغال مقابل اوس هت تریک کرد و هفته بعد مقابل اسپورتینگ لیسبون سه پنالتی به دست آورد. مهدی طارمی در اولین فصل حضورش در پرتغال در ۳۷ بازی در مجموع ۲۱ گل به ثمر رساند و ۲ پاس گل داد و به تیمش کمک کرد تا به مقام پنجمی دست یابد. او در آن فصل برای تصاحب کفش طلایی با ۲ بازیکن دیگر برابر شد.

طارمی در تابستان ۲۰۲۰ با مبلغ ۱۵ میلیون یورو به پورتو رفت. در اولین فصل حضورش در اژدها، این مهاجم آن‌ها را ناامید نکرد و ۲۳ گل به ثمر رساند و ۱۸ پاس گل داد. او همچنین برای گل آکروباتیک عالی خود در برابر چلسی در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا نامزد دریافت جایزه پوشکاش شد. در فصل گذشته، این بازیکن ۲۶ گل زد و ۱۷ بار پاس گل داد و در پرتغال با پورتو دبل کرد و قهرمانی لیگ و جام حذفی را به دست آورد.

طارمی چهار سال پیش با ایران در جام جهانی روسیه حضور داشت و تاکنون ۵۷ بازی ملی برای تیم ملی انجام داده که ۲۶ گل و ۱۳ پاس گل به ثبت رسانده است.

با توجه به اینکه این بازیکن ایرانی در ماه جولای ۳۰ ساله می‌شود، مشخص نیست که آیا تیم‌های مطرح اروپایی به دنبال جذب او هستند یا خیر، و اگر این کار را انجام دهند، با توجه به انقضای قرارداد طارمی در سال ۲۰۲۴، پورتو مبلغ بالایی را طلب خواهد کرد. برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که مارسی و لیل این مهاجم را زیر نظر دارندد و رسانه‌های دیگری اخیراً اعلام کردند که خورخه ژسوس او را در باشگاه جدیدش فنرباغچه می‌خواهد، اما تاکنون هیچ پیشنهادی ارائه نشده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1145006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =