آخرین خبر از رتبه بندی معلمان / اتخاذ تدابیر لازم برای اجرایی شدن آیین‌نامه

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی از اتخاذ تدابیر لازم برای اجرایی شدن آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان خبر داد و گفت: این آیین‌نامه به زودی ابلاغ می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، درست در روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ قانون رتبه‌بندی معلمان پس از سال‌ها انتظار این قشر زحمتکش به تصویب رسید. در واقع بیست و چهارم آذر سال گذشته بود که نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای دولت را ملزم به تدوین آیین‌نامه اجرایی و تشکیل هیئت ممیزه نظام رتبه‌بندی معلمان کردند.

بیشتر بخوانید

رتبه بندی معلمان در مسیر ابلاغ

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان ماده هشت این لایحه را با ۱۹۶ رای موافق، دو رای مخالف و هشت رای ممتنع از مجموع ۲۳۸ نماینده حاضر در مجلس مصوب کردند.

در واقع قانون رتبه‌ بندی فرهنگیان بر اساس سند تحول بنیادین نظام آموزشی یکی از موضوعات مهمی است که در جهت بهبود سطح معیشتی معلمان و هم در راستای ارتقای شایستگی حرفه‌ای معلمان بسیار مهم است؛ همچنین، این قانون متضمن بهبود کیفیت آموزشی دانش آموزان نیز است.

اما با توجه به ابلاغ این قانون هنوز خبری از اجرایی شدن آن نیست و همین موضوع سبب اعتراض معلمان و حتی نمایندگان مجلس انقلابی شده و به گونه‌های مختلف خواستار اجرایی شدن سریع این قانون و حتی ورود کمیسیون اصل نود به این ماجرا را شدند.

حجت‌الاسلام حسن شجاعی، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در این رابطه گفت: با وجود قانون، آیین‌نامه و حتی برگزاری دوره‌های آموزشی و توجیهی، قانون رتبه بندی معلمان هنوز اجرا نشده است.

وی اذعان داشت: در صورت عدم اجرای این قانون و یا تاخیر در اجرا، مقصران به کمیسیون اصل نود احضار می‌شوند و این کمیسیون به موضوع تاخیر در اجرای قانون رتبه بندی معلمان ورود پیدا می‌کند.

رئیس کمسیون اصل نود مجلس با بیان اینکه این کمیسیون برای حل مسائل کشور به دولت کمک خواهد کرد، تصریح کرد: باید دغدغه‌های مردم در مسائل مختلف را با همراهی رفع کنیم.

وی به نشست اخیر بررسی آیین‌نامه رتبه بندی معلمان اشاره کرد و افزود: برخی ابهامات در این رابطه برطرف شده و تدابیر لازم نیز اندیشیده شده است.

حجت‌الاسلام شجاعی ادامه داد: آیین‌نامه ویژه رتبه بندی معلمان در حال حاضر در مسیر ابلاغ بوده و به زودی برای اجرایی شدن ابلاغ می‌شود.

بر اساس آخرین اخبار آیین‌نامه مربوط به این قانون تدوین شده و قرار است تا ۴۸ ساعت آینده ابلاغ شود. برای اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان ۵۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده که ۳۸ هزار میلیارد آن در مجلس به تصویب رسیده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1146328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • معلم IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
      0 0
      پس کی؟