رفع بوی نم از لباس‌ها در فصل تابستان و زمستان

زمانی که لباس ها پس از شستشو در لباسشویی مدت طولانی خیس باقی بمانند بوی بد نم زدگی و کپک به خود می گیرند برای جلوگیری و رفع این بوی نامطبوع از لباس ها روش های ساده و موثری وجود دارد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، چگونه می توان بوی لباس را در فصل بارانی از بین برد؟ حتی اگر از بهترین دئودورانت استفاده کنید باز بوی نم از بین نمی رود ، لباس های مرطوب مثل یک آهنربا برای قارچ و بوی بد عمل می کنند پس باید از لباس خود محافظت کنید.

بیشتر بخوانید:

استفاده اشتباه از ماشین لباسشویی

گاهی اوقات تنها لباسشویی به حفظ لباس شما کمک نمی کند،لباس باید در محیطی خشک و سالم قرار گیرد. در این بخش چند راهنمایی وجود دارد که به شما کمک می کند لباس خود را در شرایط مناسب در فصل بارانی از بوی نم زدگی و کپک حفظ کنید.

۱. اجتناب از عادت ذخیره لباس در ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی باید برای شستن لباس ها و نگهداری لباس های کثیف و غیرشخصی استفاده شود ، اکثر ما عادت داریم لباس های کثیف را در لباسشویی انبار کنیم تا مدتی بعد آنها را بشوییم به همین دلیل است که بوی لباس های شسته شده هرگز نمی رود و رفع بوی لباس در فصل بارانی بسیار مشکل می شود. همیشه لباس های کثیف را در زمان مناسب تمیز کنید و به جای نگه داشتن آنها در ماشین لباسشویی، می توانید آنها را روی طناب پهن کنید.

۲. همیشه جوش شیرین یا سرکه را با مواد شوینده خود مخلوط کنید

از بین بردن بوی نم لباس بسیاری ناراحت کننده است؛ زیرا بوی نم لباس هنگام بیرون رفتن بسیار ناخوشایند می باشد ، برای اجتناب از این مشکل همیشه جوش شیرین یا سرکه را همراه با مواد شوینده مخلوط کنید نه تنها به پاک کردن لباس های شما کمک می کند، بلکه بوی بد را نیز رفع میکند.

۳. لباس های خود را خشک کنید

اشعه های خورشید برای خشک کردن لباس های مرطوب مناسب هستند اما نه در فصل بارانی،طناب را درون خانه خود قرار دهید و لباس های شسته شده خود را بر روی آن پهن کنید.شما می توانید فن را روشن کنید تا سریعا خشک شود این بهترین راه برای خشک کردن لباس شما و حذف بوی آنها در فصل بارانی است.

۴. شستن لباس های جین

شلوار جین مورد علاقه ای خیلی افراد است. و افراد برای رفع بوی رطوبت آن از زغال چوب استفاده میکنند زیرا خواص آن بوی بد را از بین می برد و هوا را تازه میکند.یک کیسه کاغذی بردارید و مقداری از ذغال چوب را در پایین آن قرار دهید.

سپس شلوار جین نم دار خود را بالای آن قرار دهید. کیسه را به آرامی بسته و به مدت یک شب صبر کنید ؛ بوی بد از شلوار جین حذف خواهد شد. شما می توانید این روند را با هر یک از لباس ها انجام دهید ، این ترفند همچنین بر روی بوی بد کفش نیز کار ساز است .

۵. لباس هایتان را فریز کنید تا بوی بد از بین برود

از ذخیره سازی سرد برای نگه داشتن چیزهای تازه و طولانی مدت استفاده می شود. این روش در لباس نیز کار می کند.شما می توانید لباس خود را درون کیسه گذاشته و برای چند ساعت در فریزر قرار دهید این ترفند بسیار مفید برای حذف بوی لباس در فصل بارانی است و نیازی نیست شلوار جین را هر روز بشویید.

۶. لباس را در محل خشک نگه دارید

کمد لباس جایی است که لباس هایتان را ذخیره می کنید و باید مراقب آن باشید. کمد لباس خود را تمیز کرده و از اسپری خوشبو کننده استفاده کنید تا از بوی ناخوشایند جلوگیری شود.

۷. لباس های شسته شده را از ماشین لباسشویی بیرون بیاورید

هنگام شستن لباس ها همیشه به خاطر داشته باشید که لباس های شسته شده را از ماشین لباسشویی بردارید ، باقی ماندن لباس های شسته شده در لباسشویی موجب بوی بد میشود. پس از شستن لباس آنها را روی طناب قرار دهید.

۸. لباس های مرطوب را بر روی طناب قرار دهید

اطمینان حاصل کنید که تمام لباس های مرطوب را کنار هم قرار ندهید زیرا ممکن است بوی بد روی لباس باقی بماند ؛ پهن کردن همه لباس های مرطوب روی طناب با هدف اینکه زیر نور خورشید خشک شوند ایده خوبی نیست .

لباس های مرطوب را یک به یک زیر سقف قرار دهید و فن را روشن کنید. این بهترین ترفند برای حذف بوی لباس در فصل بارانی است و آنها را تازه و خشک نگه می دارد.

۱. آیا می توان لباس را در داخل خانه آویزان کرد تا خشک شود؟

بله، شما می توانید لباس های خود را در داخل خانه خشک کنید ، آب و هوا در فصل بارانی کاملا نامشخص است.ممکن است در هر زمانی باران ببارد بنابراین بهتر است لباس ها را داخل خانه پهن کرده و فن را روشن کنید.

۲. چگونه می توان بوی لباس را در فصل بارانی حذف کرد؟

لباس های خود را با مواد شوینده خوب شستشو دهید و لباس ها را قبل از قرار دادن در کمد خشک کنید.این کمک می کند تا بوی بد حذف شود. همچنین لباس های مرطوب را برای مدت طولانی کنار هم قرار ندهید. این باعث می شود لباس هایتان بوی بدی بگیرند و همچنین باعث می شود که قارچ آنها را خراب کند.

۳. چگونه از بوی شلوار جین خلاص شویم؟

این سوال اغلب از سوی بسیاری از افراد مطرح میشود ، شلوار جین خود را پس از یک یا دو بار پوشش شستشو نکنید.شلوار جین خود را پنج تا شش بار بپوشید و سپس آنها را با مواد شوینده بشویید. اجازه دهید جین کاملا خشک شود زیرا از پارچه ضخیم فابریکی ساخته شده است.

۴. چگونه از ایجاد بوی نم زدگی در کمد لباس جلوگیری کنیم؟

کمد لباس خود را خشک کنید و لباس های مرطوب یا نیمه مرطوب را داخل آن ذخیره نکنید ، لباس های مرطوب بوی بدی آزاد می کنند بنابراین همیشه لباس های خشک را داخل آن قرار دهید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1147529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =