احتمال شیوع آبله میمونی در میان کودکان وجود دارد؟

سازمان جهانی بهداشت (WHO) روز گذشته (شنبه) شیوع آبله میمونی را وضعیت اضطراری بهداشت جهانی اعلام کرد زیرا موارد ابتلا به این بیماری رو به افزایش است و دو مورد عفونت در کودکان نیز مشاهده شده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، در حالیکه اخبار مربوط به ابتلای کودکان به بیماری آبله میمونی برای والدین نگران کننده است، کارشناسان بر این باورند که احتمال شیوع این بیماری در میان کودکان بعید است.

بیشتر بخوانید:

در صورت ابتلا به آبله میمون چه باید کرد؟

دکتر ایوان مالدونادو از مرکز سلامت کودکان استنفورد گفت: احتمال ابتلای کودکان به این بیماری بسیار کم است اما دلیلی وجود ندارد که کودکان به این بیماری مبتلا نشوند.

تا چندی پیش اینطور به نظر می رسید که آبله میمونی بیشتر گروه خاصی از جمعیت را تحت تاثیر قرار می دهد. دکتر "آنتونی فائوچی"، مشاور ارشد پزشکی رئیس جمهور ایالات متحده پیش از این خاطرنشان کرده بود که اگر به اپیدمیولوژی این بیماری دقت کنید، بیشتر در میان مردانی مشاهده میشود که با مردان دیگر رابطه جنسی دارند اگرچه بیماری منحصرا به این افراد محدود نمیشود.

یکی از روش‌هایی که فرد می‌تواند به آبله میمونی مبتلا شود تماس طولانی با فرد آلوده مانند تماس پوستی است.

مالدونادو افزود: فکر می کنم افراد باید بسیار مراقب تماس و ارتباط خود با افرادی باشند که در معرض خطر بالای ابتلا به این بیماری قرار دارند.

در حالیکه برخی از بزرگسالان برای دریافت واکسن آبله میمونی اقدام کرده‌اند تا از خود در برابر این بیماری محافظت کنند، گزینه مشابهی برای کودکان وجود ندارد.

این پزشک توضیح داد: مطالعاتی در مورد تاثیر واکسن روی بزرگسالان انجام شده و داده‌های زیادی در مورد کودکان نداریم و باید داده‌های بیشتری در مورد کودکان جمع آوری کنیم. در حال حاضر، والدین نگران می توانند در صورت مشاهده علائم بثورات پوستی، لرز، تب و ورم غدد لنفاوی مراقبتهای لازم را برای کودک خود در نظر بگیرند. همچنین از آنجاییکه بیماری آبله میمونی می تواند از حیوانات به انسان منتقل شود، والدین باید از تماس فرزندان خود با جوندگان، میمون ها و حیوانات بیمار جلوگیری کنند.

به گزارش اینترنشنال بیزینس تایمز، کودکان همچنین باید دست های خود را با آب و صابون بشویند، از ضدعفونی کننده های حاوی الکل استفاده و از افراد آلوده دوری کنند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1148622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =