ارتباط روتین ورزش با ریزش مو

شاید با بررسی تصاویر مختلف متوجه این موضوع شوید که برخی ورزشکاران دچار ریزش مو شده اند. اما آیا ارتباط علمی بین ورزش و ریزش مو وجود دارد؟

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، اغلب مردان تعجب می کنند که چرا به ریزش مو دچار می شوند و این در حالی است که هیچ کدام از دوستانشان دچار این مشکل نیستند. واقعیت این است که دو سوم مردان بعد از سن ۳۵ سالگی به نوعی نازک شدن مو را تجربه می کنند. 

بیشتر بخوانید:

دلیل افزایش ریزش مو چیست؟

ورزش و سلامت بدن

فعالیت بدنی همراه با تغذیه متعادل، بدن شما را سالم نگه می دارد و همچنین موهای تان بازتاب سلامت شما است. ورزش منظم می تواند از برخی از انواع ریزش مو جلوگیری کند زیرا جریان خون را در پوست سر شما بهبود می بخشد. با این حال بیشتر مردان مبتلا به طاسی به صورت ژنتیکی دچار ریزش مو می شوند و ورزش در این امر تاثیری ندارد.

بیش از حد ورزش کردن و عدم تغذیه مناسب می تواند منجر به ریزش موی زودرس شود. در یک دوره طولانی بیش از حد ورزش کردن به بدن شما فشار مزمنی وارد می کند. که موجب به وجود آمدن وضعیتی به نام تلوژن افلوویوم خواهد شد. این حالت باعث می شود که فولیکول های مو در حالت غیر فعال قرار بگیرند و البته اگر دوباره از این وضعیت خارج شوند به رشد خود ادامه می دهند. از سرگیری رژیم غذایی متعادل و سطح مناسب ورزش این روند را معکوس می کند.

ریزش مو و هورمون تستوسترون 

علت ریزش ژنتیکی مو در مردان، هورمونی به نام تستوسترون یا DHT است. بدن شما تستوسترون را به DHT تبدیل می کند که فولیکول های مو را کوچک و ضعیف می کند و باعث طاسی می شود اما این مشکل با جلوگیری از تولید DHT حل نمی شود، زیرا وجود DHT برای سلامتی بدن ضروری است. 

همچنین باید توجه کرد که سنگین وزنه زدن باعث ریزش مو نمی شود. فولیکول های مو در چرخه های سه تا پنج ساله رشد می کنند و اگر در سه یا چهار ماه گذشته ورزش کردن را شروع کرده اید، پس تاثیری در وضعیت امروز موهای شما نگذاشته است. همچنین برخی مکمل های غذایی، مانند مکمل های حاوی ویتامین A می توانند به جلوگیری از ریزش مو کمک کنند. 

سلامت پوست و رژیم غذایی

سلامت بدن همیشه مهم تر از زیبایی ظاهر است اما طاسی بدترین تجربه ممکن برای بسیاری از مردان است. داشتن رژیم غذایی متعادل نه تنها سلامت شما را بهبود می بخشد بلکه می تواند سطح استرس و اضطراب تان را کاهش دهد و به سلامت پوست سر شما کمک کند. خوردن غذا های غنی از روی، اسید های چرب امگا ۳ و ویتامین E می تواند در رشد مو های شما موثر باشد.

منبع: نمناک

انتهای پیام/

کد خبر: 1148686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =