راههای تأمین اعتبار مستمری بازنشستگان

معاون مالی سازمان تامین اجتماعی راههای تأمین اعتبار مورد نیاز پرداخت مستمری بازنشستگان را تشریح کرد و گفت: در حال حاضر ماهیانه ۲۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای مستمری ها هزینه می‌کنیم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، جمیل حق پرست در خصوص تأمین اعتبار مورد نیاز برای افزایش مستمری بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی گفت: تا کنون ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در ماه برای پرداخت مستمری بازنشستگان هزینه می‌شد که با افزایش‌هایی که بر اساس مصوبه فعلی دولت اعمال شده این رقم به ۲۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در ماه رسیده است.

وی تاکید کرد: اگر مصوبه افزایش مستمری‌ها از سوی دولت اصلاح شود مبلغ پرداخت مستمری‌ها، ماهیانه به حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

بیشتر بخوانید:

چرا یارانه برخی بازنشستگان قطع شده است؟

معاون برنامه ریزی و مالی سازمان تأمین اجتماعی در پاسخ به این سوال که آیا افزایش مستمری‌ها سازمان را دچار مشکل خواهد کرد یا خیر گفت: در مجموع برای پرداختها مشکلی نداریم اما مشکل اصلی تأمین نقدینگی است و در بحث کلی بودجه مشکلی نداریم.

حق پرست افزود: بخشی از این بودجه از محل حق بیمه‌هایی است که دولت باید به ما بدهد و طبیعتاً وقتی نقد به حساب سازمان واریز نشود و در قالب سهام پرداخت شود پروسه دریافت سهام و تبدیل آن به نقد طولانی خواهد شد و این باعث می‌شود در تأمین نقدینگی ماهانه مان کمی دچار مشکل شویم.

به گفته وی، برخی مواقع برای جبران کسری نقدینگی از مسیر فروش سهام و یا از مسیر تسهیلات بانکی استفاده می‌کنیم.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1149162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =