آموزش شیرینی پزی/ نکاتی برای رفع بوی تخم مرغ کیک

یکی از اصلی ترین مواد برای پختن کیک تخم مرغ است، اما استفاده از آن ممکن است باعث ایجاد بوی زهم شود که جای نگرانی نیست با رعایت نکاتی حل می شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، تخم مرغ عضو جدانشدنی مواد اولیه بسیاری از کیک هاست. افزودن تخم مرغ به مواد کیک موجب استحکام و حجم دهی و لطافت کیک می شود اما برای بسیاری از افراد بوی تخم مرغ در کیک ناخوشایند است. برای رفع این مشکل نکاتی را که در ادامه این بخش  آورده ایم را رعایت کنید تا دیگر بوی تخم مرغ ها را در کیک حس نکنید.

بیشتر بخوانید:

آموزش شیرینی پزی/ علت گود شدن وسط کیک و راه حل این مشکل

نکات مهم برای رفع بوی تخم مرغ در کیک

برای رفع بوی تخم مرغ در کیک نکات زیر را رعایت کنید:

خوب هم زدن زرده تخم مرغ

اگر می خواهید کیک و شیرینی تان بو و مزه تخم مرغ ندهد، در هم زدن تخم مرغ ها دقت کنید. زمان زدن تخم مرغ و شکر به قدرت هم زن بستگی دارد، زمان هم زدن تخم مرغ معمولا 5 تا 7 دقیقه می باشد البته بیش از حد زدن تخم مرغ در بافت کیک تاثیر نا مطلوبی دارد پس با چندین بار پخت کیک قلق همزن و تایم زدن را متوجه خواهید شد.

استفاده از وانیل مرغوب

اگر می خواهید کیک و شیرینی تان بو و مزه تخم مرغ ندهد، در پخت کیک از ترکیب وانیل پودری شکری و وانیل مایع استفاده کنید. دقت کنید که استفاده بیش از حد وانیل باعث تلخی کیک می شود.

وانیل مایع باید غیر روغنی باشد، یعنی رنگ آن باید قهوه ای تیره و نباید مثل روغن شفاف باشد. اگر از وانیل پودری استفاده می کنید، قبل از استفاده با کمی آب مخلوط کنید و بچشید، اگر طعم تلخی داشته باشد، وانیل سالم است.

جدا کردن رگه های سفید تخم مرغ

اگر می خواهید کیک و شیرینی تان بو و مزه تخم مرغ ندهد، تخم مرغ ها را در ظرف جداگانه بشکنید، با شکستن تخم مرغ ها مشاهده می کنید که دو رشته سفید رنگ به دو طرف سفیده چسبیده که به این رشته ها چالازا یا نطفه می گویند، این قسمت را جدا و دور بریزید.

استفاده از رنده پوست لیمو و پرتقال

اگر می خواهید کیک و شیرینی تان بو و مزه تخم مرغ ندهد، مقداری رنده پوست لیمو ترش یا پرتقال (حدودا یک ق چ) به زرده تخم مرغ اضافه کنید و هم بزنید اما در رنده نمودن دقت کنید که قسمت سبز لیمو و قسمت نارنجی پوست پرتقال باید رنده شود و نباید قسمت سفید رنده شود.

تمیز کردن دیواره قالب

اگر می خواهید کیک و شیرینی تان بو و مزه تخم مرغ ندهد، موقع همزدن مواد کیک ذراتی از تخم مرغ به دیواره های ظرف پاشیده می شود، این ذرات را چند وقت یکبار با لیسک به مواد اضافه کنید تا همه مواد کامل هم زده شوند.

استفاده از تخم مرغ تازه

اگر می خواهید کیک و شیرینی تان بو و مزه تخم مرغ ندهد، از تخم مرغ تازه استفاده کنید چون بوی کمتری دارد

و هیچوقت از تخم مرغ کهنه استفاده نکنید.

رسیدن تخم مرغ ها به دمای محیط

اگر می خواهید کیک و شیرینی تان بو و مزه تخم مرغ ندهد، قبل از استفاده از تخم مرغ ها آنها را از یخچال خارج نمایید و از تخم مرغ های هم دمای محیط استفاده کنید. از رسپی دقیق استفاده کنید که میزان مواد درست باشد تا نتیجه دلخواه بگیرید.

سرو نکردن کیک داغ

اگر می خواهید کیک و شیرینی تان بو و مزه تخم مرغ ندهد، کیک را به صورت داغ سرو نکنید. کیکی که تازه از فر بیرون می آید، ممکن است کمی بوی تخم مرغ بدهد که با خنک شدن کیک این بو از بین می رود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1149516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =