آموزش آشپزی / طرز تهیه جگر مرغ با سیب زمینی

اگر شما هم مثل افراد زیاد دیگری از غذاهای برنجی خسته شده‌اید و می‌خواهید یک غذای خوشمزه و لذیذ همراه نان را تجربه کنید؛ خوراک جگر مرغ انتخاب خیلی مناسبی است. در این مطلب طرز تهیه جگر مرغ با سیب‌زمینی آموزش داده شده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، اگر شما هم مثل افراد زیاد دیگری از غذاهای برنجی خسته شده‌اید و می‌خواهید یک غذای خوشمزه و لذیذ همراه نان را تجربه کنید؛ خوراک جگر مرغ انتخاب خیلی مناسبی است. خوراک جگر مرغ این غذا یکی از بهترین غذاهایی است که می‌توانید با جگر مرغ تهیه کنید. خوشبختانه برای تهیه این غذا به مواد اولیه زیادی نیاز ندارید. از طرف دیگر مدت زمانی که برای پخت این غذا صرف می‌کنید بسیار کم است. پس در ادامه با طرز تهیه این غذای متفاوت و آسان با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

آموزش آشپزی / طرز تهیه ته چین بادمجان و گوجه

مواد لازم برای تهیه جگر مرغ

جگر مرغ یک بسته

پیاز درشت دو عدد

کره پاستوریزه به مقدار لازم

رب گوجه‌فرنگی دو و نیم قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

زردچوبه به مقدار لازم

فلفل دلمه‌ای (کوچک)یک عدد

سیب‌زمینی نیم کیلو

طرز تهیه جگر مرغ

مرحله اول

جگرها را در آب جوش در حدود ۱۵ دقیقه بپزید. سپس آن‌ها را آبکش کرده و کنار بگذارید تا آب آن برود.

مرحله دوم

کره را در ماهیتابه قرار دهید تا آب شود. سپس پیازها را نگینی کرده و به کره اضافه کنید تا سرخ شوند. سپس جگرهای پخته‌شده را به کره و پیاز اضافه کنید و اجازه دهید کمی سرخ شوند.

مرحله سوم

جگرها را جدا کنید و کنار بگذارید. رب گوجه‌فرنگی را به پیاز اضافه کنید و اجازه دهید سرخ شود. نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را به رب اضافه کنید. بعد از اینکه رب با ادویه‌ها کمی روی شعله سرخ شد حالا وقت اضافه کردن جگرها به رب است. در صورت تمایل می‌توانید به این ترکیب فلفل دلمه‌ای خردشده نیز اضافه کنید، اما اضافه کردن فلفل دلمه‌ای اختیاری است.

مرحله چهارم

به طور جداگانه سیب‌زمینی‌ها را هم در روغن سرخ کنید. بعد از اینکه سیب‌زمینی‌ها به‌خوبی سرخ شد و جگرها نیز در روغن به طور کامل پخته شدند سیب‌زمینی را به جگر اضافه کنید. حالا خوراک جگر مرغ بی‌نظیر شما آماده سرو کردن است.

خوراک جگر مرغ با پنیر کبابی

اول اگر از مشخصات پنیر کبابی یا همان هالومی بخواهیم برایتان بگوییم؛ پنیر کبابی نوعی پنیر نیمه سخت طبیعی است که از ترکیب شیر گوسفند و بز تولید می‌شود. ویژگی‌ای که این پنیر را منحصر به فرد می‌کند، داشتن نقطه ذوب بالاست که روی حرارت ذوب نمی‌شود و قابل سرخ شدن و کبابی کردن است. این پنیر سرشار از خاصیت در صورت پخت بوی کباب می‌دهد و می‌تواند راهش را به بعضی از غذاها مثل خوراک جگر یا همان جغور بغور هم باز کند و ترکیب خوش‌طعم و پرخاصیتی را بسازد. اگر تا به الان تجربه خوردن جغور بغور با پنیر کبابی را نداشتید، پیشنهاد می‌دهیم حتما امتحانش کنید.

نکات طرز تهیه جگر مرغ

تنها نکته‌ای که باید در مورد استفاده از جگر مرغ توضیح دهیم خواص و مضرات جگر مرغ است. نیازی به گفتن نیست که مصرف بیش‌ از حد هر ماده غذایی مفیدی می‌تواند تأثیر معکوس داشته باشد. جگر مرغ به‌خودی‌خود یکی از منابع سرشار پروتئین و آهن است و در سلامتی نقش مؤثری را ایفا می‌کند، اما نکته اصلی اینجاست که در بسیاری از مرغ‌های مرغداری‌های صنعتی حجم زیادی از آنتی‌بیوتیک‌ها در جگر مرغ جمع‌آوری می‌شود و استفاده از آن‌ها می‌تواند برای سلامتی مضر باشد. اما با رعایت دو نکته می‌توان از بروز هرگونه مشکل جلوگیری کرد.

نکته اول اینکه سعی کنید حتماً جگر مرغ را از مراکز بسته‌بندی مرغ که زیر نظر سازمان دامپزشکی فعالیت می‌کنند تهیه کنید. در فروشگاه‌های معتبر می‌توانید چنین مرغ‌هایی خریداری کنید.

نکته دوم اینکه با پخته شدن جگر مرغ قبل از تهیه غذا می‌توانید حجم زیادی از آنتی‌بیوتیک‌های جمع‌آوری‌شده در جگر را از بین ببرید.

منبع: کتاب کاله

انتهای پیام/

کد خبر: 1149627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =