طرح «آینده روشن» ویژه رتبه‌های برتر کنکور ۱۴۰۱ از مهرماه اجرا می‌شود

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها از اجرای طرح آینده روشن برای رتبه‌های برتر کنکور ۱۴۰۱ در رشته‌های ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان‌های خارجی از مهرماه امسال خبر داد.

حجت الاسلام مصطفی رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، از اجرای طرح آینده روشن ویژه رتبه‌های برتر کنکور ۱۴۰۱ توسط نهاد رهبری در دانشگاه‌ها خبر داد و اظهار کرد: این طرح از مهرماه یعنی همزمان با آغاز سال تحصیلی اجرا می‌شود. بر اساس دستور العمل اجرایی این طرح، رتبه‌های کمتر از ۱۰۰۰ در رشته‌های علوم تجربی، علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی و رتبه‌های زیر ۵۰۰ رشته‌های هنر و زبان‌های خارجی شامل این طرح شده و مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: رتبه‌های برتر کنکور توسط نهاد رهبری به طرح آینده روشن دعوت می‌شوند و مورد حمایت معنوی قرار می‌گیرند. آنان در آینده می‌توانند، کانون‌های آینده روشن را در دانشگاه‌های خود تشکیل دهند. 

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: در حال حاضر کانون‌های آینده روشن در دانشگاه‌های برتر کشور فعالیت دارند و با رتبه‌های برتر هر سال، برای شناخت و احصای نظام مشکلات دانشگاه و جامعه همکاری و همفکری دارند.

حجت الاسلام رستمی اهداف طرح طرح آینده روشن ویژه رتبه‌های برتر کنکور را شامل اهداف کلی و جزئی دانست و عنوان کرد: این طرح با اهداف بسیاری اجرا می‌شود ؛ اما قدرانی از تلاش دانش آموزان و تکریم آنان، پشتیبانی و حمایت از دانشجویان رتبه‌های برتر کنکور از مهم‌ترین آنها است. همچنین از دیگر راهبردهای طرح آینده روشن می‌توان به شناسایی، ارتباط گیری و همچنین توانمندسازی این دانشجویان برای کسب موفقیت‌های بیشتر اشاره کرد.

وی درباره تفاوت زمان اجرای طرح آینده‌های روشن در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ افزود: نهاد رهبری در دانشگاه‌ها قصد داشت که آغاز اجرای این طرح از تابستان باشد؛ اما پیک هفتم بیماری کرونا باعث شد که این موضوع به تعویق بیوفتد. 

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در پاسخ به این پرسش که آیا نخبگان علمی-دانشگاهی یا رتبه‌های برتر کنکور هر سال، توسط مسئولان رها می‌شوند یا از آنها حمایت  خواهد شد، گفت: نمی‌توان گفت که نخبگان رها می‌شوند؛ چون مجموعه‌هایی مانند بنیاد ملی نخبگان، برخی از دانشگاه‌های مطرح کشور و معاونت علمی نهاد ریاست جمهوری وظیفه و مسئولیت توجه به دانش پژوهان را بر عهده دارند. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1150876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =