آمادگی حزب الله برای هرگونه اقدام غیرمنتظره اسرائیل

حزب الله لبنان تمامی اقدامات لازم را برای مقابله با هرگونه اقدام غیرمنتظره از جانب رژیم صهیونیستی اتخاذ کرده و در آمادگی به سرمی برد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، روزنامه الاخبار در گزارش خود آورده است: ارتش اشغالگر اسرائیل طی چند روز گذشته تحرکات نظامی و امنیتی خود در منطقه شمالی (فلسطین اشغالی در مرز با لبنان) شدت بخشیده و از سواحل مرزی لبنان تا مناطق دور دست شمال فلسطین اشغالی تمرکز کرده است.

بیشتر بخوانید:

رژیم صهیونیستی حزب‌الله را به حمله تهدید کرد

الاخبار افزود: ماهیت این فعالیت رژیم اسرائیل بازدارنده به نظر می رسد اما مقاومت نیز به نوبه خود اقدامات لازم جهت مقابله با هرگونه اقدام غیرمنتظره از سوی دشمن صهیونیست را اتخاذ کرده است.

این روزنامه نوشت که آموس هوکشتاین میانجی آمریکایی در پرونده ترسیم مرز آبی بین لبنان و فلسطین اشغالی، سفر خود به تل آویو را که قرار بود پنجشنبه گذشته انجام شود، به زمان دیگری موکول کرد.

به نوشته الاخبار، منابع آگاه می گویند که این سفر ۲۸ اوت جاری ( یکشنبه ۶ شهریور ) انجام خواهد گرفت. هوکشتاین در این سفر موضوع را با مقامات رژیم اسرائیلی مورد بررسی قرار داده و سپس به آمریکا بازخواهد گشت. هوکشتاین چندی پیش اعلام کرد که در یونان در مرخصی بسر می برد. این امر نشان می دهد که او به وعده هایی که می دهد، پایبند نیست.

همچنین بر پایه گزارش الاخبار، رئیس شورای امور امنیتی رژیم اسرائیل قرار است ظرف چند روز آینده به منظور بررسی این موضوع به همراه سایر مسائل رهسپار واشنگتن شود.

الاخبار فاش کرد که هشدار اخیر سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان پس از وقت کشی به عمل آمده از سوی آموس هوکشتاین و به تاخیر افتادن سفرش به لبنان (برای دادن پاسخ رژیم صهیونیستی به مطالبات لبنان درباره ترسیم مرزها) انجام گرفت.

سید نصرالله در این هشدار خود بر معادله آرامش یا تنش تاکید کرده و گفت: اگر خواسته های دولت لبنان تحقق یابد، در آن صورت ما به سوی آرامش پیش خواهیم رفت اما اگر لبنان به حقوق موردنظر خود نرسد، در آن صورت ما به سوی تنش پیش خواهیم رفت.

دبیرکل حزب الله همچنین از دولت لبنان خواست تا از میدان گازی کاریش و مرزهای لبنان و میانجی آمریکایی چشم برندارد زیرا فرستاده آمریکا به لبنان تا کنون چیزی جز وقت کشی انجام نداده و در واقع، فرصت خود را از دست داده است.

این درحالی است که خبرگزاری اسپوتنیک روز گذشته به نقل از یک منبع که وی را "منبع رسمی لبنانی" توصیف کرد، بدون ذکر نام نوشت که این کشور به طور غیرمستقیم با رژیم صهیونیستی به یک توافق بر سر ترسیم مرزهای دریایی نزدیک شده است.

بحث میان رژیم صهیونیستی و لبنان بر سر مرزهای دریایی بین دو طرف بالا گرفته است و لبنان می‌گوید که بر سر مناطق بین خط‌های موسوم به ۲۳ و ۲۹ دریایی در حال مذاکره غیرمستقیم با رژیم صهیونیستی است و از حقوق خود در این زمینه کوتاه نخواهد آمد.
 

انتهای پیام/

کد خبر: 1151358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =