امتیاز تاهل، حق وتو برای جذب اعضای هیئت علمی ایجاد نمی‌کند

معاون پژوهشی وزیر علوم معتقد است که نباید وانمود شود که امتیاز تاهل در جرب اعضای هیئت علمی، حق وتو برای فرد ایجاد می‌کند.

پیمان صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره ارائه امتیاز تاهل برای جذب اعضای هیئت علمی، اظهار کرد: سیاست‌های کلان کشورها همیشه به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌شوند که همه به سمت آن حرکت کنند و سیاست کلان امروز در همه کشورها از جمله ایران، حمایت از خانواده و رشد جمعیت است.

معاون پژوهشی وزیر علوم با بیان این که همه کشورهایی که در برهه‌ای بر کنترل جمعیت متمرکز شده بودند، در حال حاضر پشیمان هستند، افزود: موسسه تحقیقات جمعیت در کشور ما سال‌ها در این زمینه تحقیق انجام داده است.

مهاجرپذیر شدن کشورهایی که امکان افزایش جمعیت ندارند

وی در ادامه خاطرنشان کرد: کشورها برای افزایش جمعیت راهکارهای مختلفی را اتخاذ کرده‌اند. برخی مهاجرپذیر شده‌اند و برخی برنامه‌ریزی داخلی برای افزایش جمعیت دارند. به همین دلیل، معتقدم ارائه امتیاز تاهل تصمیم کاملا درستی است.

صالحی با اشاره به این که همه نهادها باید در راستای تحقق سیاست‌های جمعیتی کشور تلاش کنند، گفت: وظیفه وزارت علوم هم این است که به تحقق این سیاست‌ها کمک کند.

معاون پژوهشی وزیر علوم تصریح کرد: ارائه این امتیاز حق هیچ کس را ضایع نمی‌کند. چرا که در جدول جذب هیئت علمی حدود ۲۶۰ امتیاز پیش‌بینی شده است که شامل مقاله، دانشگاه محل تحصیل و کارهای پژوهشی است و فقط بخشی از این امتیاز مربوط به تاهل است. نباید وانمود شود که امتیاز تاهل، حق وتو برای فرد ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1151476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =