قیمت خرید تضمینی برنج در هفته جاری اعلام خواهد شد

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی برنج این هفته اعلام می‌شود، گفت: برنامه تولید محصولات اساسی در گلخانه‌ها، در دستورکار قرار گرفته است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، جواد ساداتی‌نژاد امروز در بیست و یکمین نمایشگاه دام و طیور که در محل مرکز ‌نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار شد در جمع خبرنگاران اعلام کرد: قیمت خرید تضمینی برنج در هفته جاری اعلام خواهد شد، علت تاخیر آن نیاز به داشتن مصوبه است که به زودی تصویب می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه پس از مردمی‌سازی یارانه‌ها فشار به تولیدات مربوط به صنعت دام و طیور بیشتر شده است، گفت: با این وجود تولیدات با قدرت ادامه دارد و مشکلی از نظر تامین بازار نیست.

بیشتر بخوانید:

عوارض زیاده‌روی در خوردن برنج سفید

ساداتی‌نژاد گفت: سختی‌هایی در خرید تضمینی به دلیل تغییرات ریل ساختاری وجود داشته است، ساماندهی مازاد تولید بازار دام با دو اقدام ذخیره‌سازی در داخل و صدور مجوز صادرات انجام می‌شود.

* رتبه‌بندی کارخانه‌های تولید خوراک دام انجام می‌شود

وی همچنین اعلام کرد: رتبه‌بندی کارخانه‌های تولید خوراک دام انجام می‌شود و حدود 80 کارخانه تولید دام وجود دارد که ظرفیت آنها بالای 25 میلیون تن است و بخش خصوصی در این حوزه ورود کرده و باید برای ارتقای کیفیت خوراک دام تلاش کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین از بخش مهم دارو و واکسن در سلامت محصولات دامی خبر داد و گفت: برگزاری نمایشگاه‌ها می‌تواند در ارتقای بهره‌وری تولید موثر باشد.

* 80 هزار هکتار گلخانه جدید نیاز داریم

ساداتی‌نژاد افزود: قصد داریم برای دستیابی به خودکفایی در کشت سبزی و صیفی، ‌گلخانه‌ها را ‌به کار گیریم، ‌برای تحقق این هدف در فاز اول مهم است که صد هزار هکتار گلخانه ایجاد کنیم. این در حالی است که گلخانه‌های موجود کشور 23 هزار هکتار است، بنابراین نیاز است 80 هزار هکتار گلخانه جدید احداث کنیم.

بنابراین گزارش بیست و یکمین نمایشگاه دام و طیور و آبزیان امروز در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی دائمی به مدت 4 روز با حضور 16 شرکت خارجی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/‌

کد خبر: 1152634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =