رئیس یک دانشگاه به اتهام فروش صندلی‌ دستگیر شد/ دریافت رشوه ۳۳۶ هزار دلاری به بهانه امور خیریه

رئیس دانشگاه لامپونگ اندونزی به اتهام دریافت رشوه در ازای پذیرش دانشجو از خانواده داوطلبان و فروش صندلی‌های این دانشگاه دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، کارومانی (Karomani) رئیس دانشگاه لامپونگ ((UNILA) به اتهام دریافت رشوه و فروش صندلی به داوطلبان دستگیر شد. کمیسیون مبارزه با فساد اندونزی (KPK)) اتهام رئیس دانشگاه لامپونگ را دریافت رشوه در ازای پذیرش دانشجو در این دانشگاه از خانواده‌های داوطلبانی دانسته است که در آزمون ورودی دانشگاه مردود شده بودند.

این کمیسیون اعلام کرده است که کارومانی حدود ۳۳۶ هزار دلار آمریکا رشوه گرفته است. همچنین این کمیسیون در بازرسی از محوطه این دانشگاه متوجه برداشت غیرقانونی ۱.۴ میلیارد دلار پول نقد، حواله بانکی و یک قطعه طلا از گاوصندوق محل اقامت رئیس دانشگاه شده است. دیگر مقامات دانشگاه شامل هریاندی معاون رئیس دانشگاه، محمد بصری رئیس سنای و بودی سوموتو رئیس روابط عمومی هم ماه گذشته دستگیر شدند.

رئیس یک دانشگاه به اتهام فروش صندلی‌ دستگیر شد/ دریافت رشوه ۳۳۶ هزار دلاری به بهانه امور خیریه

وکیل کارومانی پس از دستگیری وی، با تاکید بر بی‌گناهی‌ موکلش گفت که طرفین باید از قضاوت‌های تهمت‌آمیز خودداری کنند. وکیل کارومانی مدعی است که این پول برای انجام امور خیریه مانند ساخت مسجد دانشگاه و مرکز لامپونگ نهدیین (LNC) برای مسلمانان در بندر لامپونگ جمع‌آوری شده است. چون کرومانی رئیس هیئت امنای LNC است و دلیل نگهداشتن پول نقد در خانه خود را جلوگیری از سواستفاده از آن دانسته است.

دستگیری کارومانی در اندونزی بحث‌برانگیز شده است. به طوری که رسانه‌ها بر عملکرد روسا و مقامات دانشگاه‌های دولتی این کشور متمرکز شده‌اند.

اتهامات رشوه دنیای آموزش را لکه‌دار کرده است  

رئیس کمیسیون مبارزه با فساد اندونزی معتقد است که اتهامات رشوه دنیای آموزش را لکه‌دار کرده است، در حالی که دانشگاه مسئولیت اخلاقی تربیت نسل‌های آینده را به عهده دارد.

امکان رشوه گرفتن هنگام پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های اندونزی وجود دارذ. به این معنا که داوطلبانی که نمی‌توانند در آزمون‌های اصلی ورودی دانشگاه‌های ملی پذیرفته شوند، در امتحانی که به صورت مستقل از سوی دانشگاه‌ها برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند.

هر سال حدود یک میلیون دانش‌آموز اندونزیایی در آزمون‌های ورود به دانشگاه شرکت می‌کنند. به همین دلیل، تقلب در نظام ارزیابی خودکار تقریبا غیرممکن است. البته کمتر از ۱۰ درصد این تعداد در دانشگاه‌های دولتی پذیرفته می‌شوند، به همین دلیل، دانشجویان از شیوه‌های دیگری برای ورود به دانشگاه‌ها استفاده می‌کنند.

گزینه آخر برای داوطلبان مراجعه به دانشگاه‌های خصوصی است که شهریه بالایی می‌گیرند و شهرت کمتری دارند. نظام پذیرش مستقل به دلیل عدم شفافیت و دستورالعمل‌های منحصر به فردی که دارد، در معرض فساد هستند. پذیرش در دانشگاه‌های خصوصی توسط کمیته پذیرش دانشگاه‌ها مدیریت می‌شود؛ اما تصمیم نهایی در مورد این که چه کسی قبول شود، با رئیس یا روسای دانشگاه است. بنابراین داوطلبان می‌توانند با خرید صندلی، پذیرش خود را در دانشگاه تضمین کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1152878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =