مبارزه غربی ها با داعش تا کنون فقط در حد حرف بوده است

اردوغان با بیان اینکه اگر آمریکا به وعده خود برای فروش جنگنده اف ۱۶ به ترکیه عمل نکند، کشورش آن را از جای دیگری تأمین می کند، گفت: مبارزه غربی ها با داعش تا کنون فقط در حد حرف بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز به نقل از آناتولی، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد که اگر ترکیه جنگنده‌های F۱۶ را از آمریکا دریافت نکند، می‌تواند نیاز خود به جنگنده را از سایر کشورها تأمین کند.

بیشتر بخوانید:

شناسایی و دستگیری یکی از فرماندهان ارشد گروه تروریستی داعش

رئیس جمهور ترکیه در نشست مطبوعاتی پس از نماز جمعه استانبول گفت: ما می‌توانیم جنگنده‌ها را از هر جایی تأمین کنیم؛ انگلیس، فرانسه و روسیه جنگنده می‌فروشند و کشورهای دیگری نیز هستند که تلویحی به ما پیشنهاد فروش آن را داده‌اند. امیدوارم ایالات متحده ما را به راه‌های دیگری در رابطه با خرید جنگنده F۱۶ هدایت نکند، زیرا این کشور تنها جایی نیست که هواپیماهای جنگی می‌فروشد.

وی خاطرنشان کرد که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در دیداری که در مادرید پایتخت اسپانیا با او داشت، گفت که از فروش جنگنده به ترکیه حمایت خواهد کرد و در این زمینه رویکرد مثبتی داشته است. هر چند بایدن در این دیدار گفته بود که اعضای حزب جمهوریخواه حمایت لازم را انجام نمی‌دهند.

اردوغان همچنین گفت: مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه اخیراً با یکی از اعضای حزب جمهوریخواه آمریکا در بلغارستان دیدار کرده و این نماینده آمریکایی به او وعده داد که از ترکیه حمایت خواهند کرد.

رئیس جمهور ترکیه در عین حال به تداوم اقدامات نادرست آمریکا در خصوص نیروهای موسوم به «نیروهای سوریه دموکراتیک» اشاره و تأکید کرد: غرب تا امروز وارد عملیات مناسب یا مبارزه واقعی با گروه تروریستی داعش نشده است، بلکه تنها به حرف بسنده کرده و کار دیگری انجام نمی‌دهد. این سازمان اطلاعات، وزارت کشور و نیروهای مسلح ما بودند که بزرگترین و قاطع‌ترین عملیات را علیه داعش در جهان انجام دادند.

کد خبر: 1153248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =