برگزاری نشست رابرت مالی با لابی‌های صهیونیستی مخالف برجام

نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران با لابی‌های صهیونیستی مخالف برجام دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با سران برخی از سازمان‌های حامی رژیم صهیونیستی در آمریکا دیدار و گفت‌وگو کرد.

پایگاه جوئیش‌اینسایدر نوشت: مذاکره‌کننده ارشد آمریکا در مذاکرات غیرمستقیم میان تهران ـ واشنگتن با سران چند «سازمان یهودی» در آمریکا از جمله فدراسیون‌های یهودی شمال آمریکا، کنفرانس رؤسای سازمان‌های بزرگ آمریکایی ـ یهودی، اکثریت دموکرات‌های حامی اسرائیل و لابی آیپک دیدار و گفتگو کرده است.

بیشتر  بخوانید:

پاسخ ایران به پیشنهاد آمریکا برای احیای برجام سازنده نبود

بر اساس گزارش جوئیش اینسایدر اکثر شرکت‌کنندگان در این نشست از منتقدان توافق هسته‌ای سال 2015 (برجام) بودند. شرکت‌کنندگان از ارائه توضیحات بیشتر درباره محتوای این جلسه خودداری کرده‌اند.

مقام‌های آمریکایی در روزهای گذشته گفته‌اند که همچنان شکاف‌ها و اختلاف‌هایی در مذاکرات رفع تحریم‌های وین وجود دارند و گفت‌وگوها کماکان ادامه دارند.

آخرین دور مذاکرات رفع تحریم‌های وین بعد از وقفه‌ای پنج‌ماهه 13 مردادماه برگزار شد و بعد از چهار روز خاتمه یافت. برگزاری این دور از مذاکرات در پی آن صورت گرفت که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در روزنامه فایننشال‌تایمز ادعا کرد بسته پیشنهادی جدیدی روی میز گذاشته که شامل راهکارهای به‌روز درباره رفع تحریم‌ها و گام‌های هسته‌ای ایران است.

جمهوری اسلامی ایران 25 مرداد (16 آگوست) نظرات و درخواست‌های خود را درباره پیشنهادات اتحادیه اروپا درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین ارسال کرد و آمریکا پس از بیش از یک هفته از آن در دوم شهریور ماه (24 آگوست) نظر خود را در این باره به اتحادیه اروپا ارائه کرد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه 10 شهریور ماه (اول سپتامبر) از ارسال نظرات جمهوری اسلامی ایران در مورد پاسخ آمریکا درباره متن پیش‌نویس توافق احتمالی رفع تحریم‌ها به هماهنگ‌کننده خبر داد و گفت: پس از دریافت پاسخ آمریکا، تیم کارشناسی جمهوری اسلامی ایران آن را به‌دقت مورد بررسی قرار داد و پاسخ‌های ایران، پس از ارزیابی در سطوح مختلف، تدوین و به هماهنگ‌کننده تحویل داده شد. متن ارسالی دارای رویکردی سازنده با هدف نهایی کردن مذاکرات است.

گفت‌وگوها در حالی به مراحل سرنوشت‌ساز رسیده است که رسیدن به خط پایان و توافق نهایی معطل تصمیم‌های سیاسی غرب به‌ویژه ایالات متحده آمریکا به‌عنوان طرف نقض‌کننده توافق سال 94 است.

جمهوری اسلامی ایران تأکید دارد که لازمه رسیدن به توافق، پایدار بودن رفع تحریم‌ها به‌نحوی تضمین‌شده است و این‌که موضوعی نباید به‌عنوان اهرم فشار جهت استفاده علیه ایران در آینده باقی بماند و به‌دنبال توافقی است که در آن انتفاع اقتصادی مردم تأمین، موانع تجارت خارجی ایران رفع و محدودیت‌های غیرقانونی فروش نفت برداشته شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1153334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =