چه اشتباهی باعث هک گوشی می‌شود؟

دانلود و نصب برنامه های غیرقابل اعتماد مهمترین عامل مشکل آفرینی برای گوشی های همراه است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، بسیاری از کاربران گوشی‌های هوشمند از هک‌های مکرر و همچنین حملات سایبری ناشی از لینک‌های مخرب، حفره‌ها یا نفوذ از راه دور رنج می‌برند، اما این کاربران نمی‌دانند که ممکن است عادت خطرناکی که هنگام استفاده از گوشی انجام می‌دهند، دلیل اصلی هک شدن گوشی‌هایشان باشد.

اکثر کاربران گوشی‌های هوشمند نمی‌دانند که دانلود برنامه‌های غیرقابل اعتماد مهمترین عامل هک شدن تلفن آنهاست؛ به گونه‌ای که بسیاری از کاربران برنامه‌های مربوط به تصاویر و همچنین بازی‌ها و سایر برنامه‌ها را بدون حصول اطمینان از سالم بودن آنها، از Google Play و App Store دانلود و نصب می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

چگونه گوشی موبایل خود را تمیز کنیم؟

خطر برنامه‌های مخرب و برنامه‌های شخص ثالث

به گفته کارشناسان متخصص امنیت سایبری، برنامه‌های شخص ثالث که اغلب برنامه‌های غیرقابل اعتماد هستند، دلیل اصلی هک گوشی‌ها به شمار می‌روند، چرا که این برنامه‌ها حاوی لینک‌های مخربی هستند که خود را در پس زمینه گوشی شما نصب می‌کنند و با جاسوسی از کاربران و بدون اینکه متوجه شوند اطلاعات شخصی آن‌ها را سرقت می‌کنند.

این بدافزار می‌تواند دستگاه شما را کنترل کند، به گونه‌ای که ممکن است به هکرها اجازه دسترسی به مخاطبین، رمز عبور و حساب‌های مالی شما را بدهند. برنامه‌های شخص ثالث برنامه‌های نرم‌افزاری هستند که توسط شخصی غیر از سازنده گوشی هوشمند یا دستگاه شما یا سیستم عامل آن ایجاد شده‌اند.

توسعه دهندگان این اپلیکیشن‌ها، برنامه‌هایی را برای مقاصد مختلف ایجاد می‌کنند و می‌توانند گوشی هوشمند یا تبلت شما را با کدهای مخربی مانند باج افزار  هدف قرار داده و از شما مبالغ زیادی را باج خواهی کنند یا گوشی شما را با تبلیغات مخرب آلوده کنند.

گوگل و اپل هر دو نسبت به دانلود و نصب چنین برنامه‌هایی که در فروشگاه‌های گوگل پلی و اپ استور هستند هشدار می‌دهند.

کارشناسان توصیه می‌کنند که باید تمام برنامه‌های غیرقابل اعتماد گوشی یا دستگاه خود را حذف کنید، بلافاصله یک برنامه آنتی ویروس قابل اعتماد نصب کنید و همیشه داده‌های اپل و گوگل را در این خصوص دنبال کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1153526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =