ضرورت بازنگری آیین‌نامه‌های فرهنگی/ سخت‌گیری‌ برخی معاونان بین دانشجویان و فعالیت‌های فرهنگی شکاف ایجاد می‌کند

مدیر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی معتقد است که سخت‌گیری‌ معاونان فرهنگی باعث ایجاد شکاف بین این معاونت، دانشگاه، حوزه فرهنگ و دانشجویان می‌شود.

معراج شرری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با تاکید بر ضرورت بازنگری دستورالعمل‌ها یا آیین‌نامه‌های مرتبط با حوزه‌های فرهنگی و دانشجویی مورد بازنگری و بازنویسی اظهار کرد: پویایی و نوآوری جزو ضرورت‌های جدایی ناپذیر فعالیت‌های فرهنگی است. بنابراین تا زمانی که این به روزرسانی در قوانین رخ ندهد، نمی‌توان از دانشجویان خواست خلاقانه و نوآورانه در این حوزه فعالیت داشته باشند.

وی با بیان اینکه برخی از آیین‌نامه‌های مربوط به فعالیت‌های دانشجویان و معاونت فرهنگی دانشگاه‌ها ایراداتی دارند، گفت: به عنوان مثال، موضوع روند و برگزاری انتخابات به ویژه در نشریات دانشجویی و انجمن‌های علمی _ دانشجویی همواره با چالش‌هایی همراه بوده و در برخی موارد بر خلاف آیین‌نامه‌ها است. در نتیجه برخی معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها گاهی مجبور می‌شوند تا نتیجه این انتخابات را به علت مشکلات و مغایرت با آیین‌نامه‌ها ملغی یا باطل کنند. این موضوع باعث ایجاد چالش و دلخوری بین فعالان دانشجویی و این معاونت خواهد شد.

مدیر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی با تاکید بر اینکه معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها باید با دانشجویانی که در انجمن‌های علمی_دانشجویی، کانون‌های فرهنگی، تشکل‌های دانشجویی و نشریات دانشگاهی فعالیت دارند، تعامل سازنده و رفتاری توام با ملاطفت داشته باشند، گفت: فعالیت دانشجویی در تمامی حوزه‌ها باید در چارچوب قانون و ضوابط تصویب شده باشد؛ اما گاهی برخی از سخت‌گیری‌های معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها باعث شکافت بین آنها و دانشجویان می‌شود.

وی با ذکر مثالی تصریح کرد: اخیرا معاونت فرهنگی دانشگاه محقق اردبیلی اقدام به اجرای دقیق و منظم آیین نامه‌های مربوط به فعالیت و برگزاری انتخابات نشریات دانشجویی، انجمن‌های علمی - دانشجویی و تشکل‌های دانشجویی کرده؛ اما از سوی دیگر نیز به دانشجویان فرصت می‌دهد تا ایرادات یا نواقص در روند انتخابات یا فعالیت‌های خود را برطرف کرده و سریعا اقدام به ابطال نتایج نمی‌کند.

شرری در پایان خاطرنشان کرد: بنده به عنوان یک کارشناس فرهنگی از معاونت فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درخواست می‌کنم تا به معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها اختیارات بیشتری دهد تا آنان تبصره‌هایی را به آیین‌نامه‌ها یا دستورالعمل‌ها اضافه کنند. چون گاهی دانشجویان دچار سوءتفاهم می‌شوند و فکر می‌کنند معاونان فرهنگی در مسیر فعالیت آنها سنگ اندازی کرده‌اند؛ اما در واقعیت معاونان فقط قوانین قید شده در آیین نامه‌ها را اجرا می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1153617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =