رشیدی کوچی: پرونده مهسا امینی را به صورت ویژه پیگیری خواهیم کرد

جلال رشیدی کوچی گفت: حتماً موضوع پرونده مهسا امینی را به صورت ویژه پیگیری خواهیم کرد و نتیجه‌اش را شفاف به مردم خواهم گفت.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، جلال رشیدی کوچی درباره گزارش نیروی انتظامی در خصوص مهسا امینی گفت: گزارشی که نیروی محترم انتظامی داده‌اند این بوده که ایشان به جلسه کلاس‌های توجیهی دعوت شده بوده است، این یک گام قابل پیشرفت و قابل تحسین بوده که بخواهند در کلاس‌های توجیهی این کار را انجام دهند ولی اتفاق رخ داده باید بررسی شود. اینکه ما به این راحتی یک دختر جوانی که می‌توانسته سال‌ها زندگی داشته باشد و خانواده‌اش را با این نوع رفتار آزار دهیم، قابل قبول نیست، حداقل برای من این موضوعات قابل هضم نیست. حتماً این موضوع را به صورت ویژه پیگیری خواهیم کرد و نتیجه‌اش را شفاف به مردم خواهم گفت.

بیشتر بخوانید

رفتارهای سلیقه‌ای گشت ارشاد مورد تأیید هیچکس نیست

وی با تاکید بر این‌که «نباید اجازه دهیم مردم را به نظام بدبین کنند و اگر در این مسئله قصوری یا تقصیری متوجه کسی باشد، باید به صورت شفاف به مردم گفته شود و از این پس طوری رفتار شود که شاهد چنین مسائلی نباشیم»، اظهار کرد :حتماً من این موضوع را از مجموعه وزارت بهداشت، مجموعه نیروی انتظامی و از ظرفیت مجلس پیگیری خواهم کرد و نتیجه را به صورت شفاف به مردم خواهم گفت؛ چرا که معتقدم شفافیت معجزه می‌کند و قصور و تقصیر چند شخص نباید باعث لطمه به کل انقلاب و نظام شود.

رشیدی کوچی با بیان این‌که «من منتظر گزارشات تکمیلی از دستگاه‌های مرتبط هستم تا سناریوهای مطرح شده در این ماجرا را ارزیابی کنم»، ادامه داد : نباید قبل از تکمیل گزارش‌ها قضاوت کرد ولی این اتفاق از دو حالت خارج نیست؛ برخی در فضای مجازی می‌گویند شبهاتی وجود دارد که یا برخورد فیزیکی اتفاق افتاده است. اگر این ادعا اثبات شود هیچ جای قانون ما این اجازه نداده که یک فرد را برای تذکر حجاب یا تنبیه مورد ضرب و شتم قرار دهند. برخی هم می‌گویند در حین تذکر حجاب به قدری به او استرس وارد شده که قلبش کشش این همه استرس را نداشته است. اگر هم این ادعا صحت داشته باشد چرا باید چنین اتفاقی بیفتد و چه نسبتی بین این حوادث و رفتار بزرگان انقلاب وجود دارد؟

 وی در این ارتباط افزود:یک متهمی را پیش شهید لاجوردی آوردند. آن متهم به امام خمینی توهین کرده بود. وقتی لاجوردی درباره نحوه برخورد از او سؤال پرسید، گفت: «مأمور شما به من سیلی زده است.» شهید لاجوردی از متهم خواست یک سیلی به مأمور بزند و وقتی آن سیلی زده شد، به متهم گفت: «الان من به توهینی که تو به امام کردی رسیدگی می‌کنم. آن مأمور ما حق نداشته تو را بزند.»ما هم به عنوان یک مس‌ئول مدعی انقلاب باید از خودمان ب‌پرسیم که آن رفتار آقای لاجوردی براساس اصول و مبانی انقلاب و اسلام بوده یا رفتاری که امروز انجام شده است؟ متأسفانه این رفتارها به پای کل نظام نوشته می‌شود.

 این نماینده مجلس در پایان تاکید کرد: قطعاً و یقیناً من با جدیت تمام همان‌طور که عرض کردم در چارچوب قانون، شرع و اصول انقلاب حتماً پیگیری خواهم کرد و از این به بعد هر موضوعی که به وجود بیاید و بخواهد به اعتماد مردم نسبت به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ضربه بزند، هر موضوعی که باشد، بدون اینکه ملاحظه‌ای داشته باشم در این چارچوب قدم برخواهم داشت.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

کد خبر: 1153799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =