مهندسان دره سیلیکون برای افزایش قد سر و دست می‌شکنند

یک جراح زیبایی در لاس‌وگاس ادعا کرده است که عمده بیماران او مهندسان و کارمندان غول‌های فناوری مثل گوگل، مایکروسافت و فیس‌بوک هستند که برای افزایش قد به او مراجعه می‌کنند.

به گزارش گروه علم و فناوری باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ کوین دبی‌پرشاد، جراح زیبایی در لاس‌وگاس است که تخصص اصلی او افزایش قد از طریق افزایش طول ساق پاست و می‌تواند قد افراد را ۷ تا ۱۵ سانتی‌متر افزایش دهد. او در سال ۲۰۱۶ موسسه‌ای را با نام LimbplastX تاسیس کرد و برعکس شرکت‌های دیگر، در طول پاندمی کرونا کسب‌وکارش حسابی رونق گرفت.

دبی‌پرشاد می‌گوید که هزینه جراحی‌های او بین ۷۰ تا ۱۵۰ هزار دلار است، ولی کارمندان شرکت‌های بزرگ فناوری حاضرند این هزینه را پرداخت کنند تا چند سانتی‌متر قدشان افزایش پیدا کند.

اما در مورد نحوه کار این جراح جالب است بدانید که استخوان‌های ران یا فمور - حجیم‌ترین و قوی‌ترین استخوان بدن- را می‌شکند و میخ‌های فلزی را در آنها تعبیه می‌کند که قابل تنظیم هستند. این پین‌های فلزی هر روز به مدت سه ماه با یک کنترل از راه دور مغناطیسی، چند میلی‌متر بلند می‌شوند.

ممکن است ماه‌ها طول بکشد تا استخوان‌ها روند آرام خود را برای افزایش قد طی کنند و پاها خود را ترمیم کنند. یکی از مهندسان نرم‌افزار در مصاحبه با ماهنامه آمریکایی GQ گفته است که پس از این عمل جراحی سه ماه تمام را در آپارتمانش به تنهایی گذراند تا قدش از 168 به 176 سانتی‌متر برسد.

این روش بین ۷۰ هزار تا ۱۵۰ هزار دلار هزینه دارد و این هزینه بسته به این است که بیمار می‌خواهد چند سانت قدش بلندتر بشود. با این حال امکان افزایش قد از 7/5 تا 15 سانتی‌متر وجود دارد.

وجه مشترک همه بیماران دبی‌پرشاد ثروت هنگفت آنهاست، اما از نظر حرفه و شغل خیلی با هم متفاوتند. بیماران او را بیشتر مدیران عامل، بازیگران سینما و کارمندان امور مالی تشکیل می‌دهند. از آنجا که کارمندان غول‌های فناوری درآمد بالایی دارند، برای این جراحی دست و پا می‌شکنند. به گفته دبی‌پرشاد، اکثرا مردان برای این جراحی به او مراجعه می‌کنند.

این جراح به شوخی می‌گوید: با توجه به افرادی که به من مراجعه کرده‌اند، می‌توانم یک شرکت فناوری تاسیس کنم. ۲۰ مهندس نرم‌افزار سیلیکون‌ولی این جراحی را انجام داده‌اند. دیروز یک دختر از شرکت پی‌پال برای این جراحی مراجعه کرد. به غیر از این، بیمارانی از گوگل، آمازون، فیس‌بوک و مایکروسافت داشته‌ام.

دبی‌پرشاد می‌گوید که این روش را برای ورزشکاران توصیه نمی‌کند، زیرا توانایی آنها را در حرکت‌های بدنی کاهش می‌دهد. او همچنین می‌گوید که بسیاری از بیمارانی که به او مراجعه می‌کنند به دوستان و اطرافیان خود نگفته‌اند که این عمل را انجام داده‌اند.

مردان به جراحی‌های زیبایی روی می‌آورند

در سال‌های اخیر قبح جراحی پلاستیک برای مردان نیز شکسته است و براساس گزارش انجمن جراحان پلاستیک زیبایی آمریکا، اعمال زیبایی انجام شده روی مردان از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۵ حدود 325 درصد افزایش یافته است. واشنگتن‌پست نیز در ژانویه 2020 گزارش داد که مردان در تلاش برای پیشرفت در حرفه خود به بوتاکس، فیلر، درمان‌های لیزری و تکنیک‌هایی برای کلاژن‌سازی روی آورده‌اند. دره سیلیکون نیز از این قاعده مستثنی نیست و کارمندان مرد این منطقه مشتریان پروپاقرص این نوع جراحی‌ها هستند.

کد خبر: 1154001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =